Jeep WK2 Grand Cherokee 8HP-75 8-Speed Transmission
Welcome to the JeepSpecs.com feature page on the WK2 Jeep Grand Cherokee 8hp-75 8-Speed Transmission. Did we miss anything? get in touch with us and let us know!
- New gear set design: four planetary gear sets and only five shift elements minimize the drag loss and increase the transmission efficiency
- Optional hydraulic impulse oil storage (HIS) opens up the possibility of the start-stop function and increases the fuel savings potential
- Integrated transmission control unit with extremely quick response time
- Basic transmission can be combined with multiple power take-up elements including the torque converter, the hybrid drive, and the integrated power take-up element
- Full hybrid compatibility: on the basis of the parallel hybrid concept, mild, full and plug-in hybrid systems can be implemented with the basic transmission of the 8-speed automatic transmission
- The transmission is compatible with the following all-wheel-drive concepts: All-whell drive center differential integrated, integrated all-wheel drive system (IAS©), hang-on all-wheel-drive
- Input torque 750 newton meter (553 lb-ft.)
- Multidisk separation of brakes
- Optimized cooling: less cooling oil for low system pressures, more cooling oil for high system pressures
- Automatic idle shift system at vehicle standstill and engaged service break (stand-by control)
One transmission – many possibilities
For the 8-speed automatic transmission, ZF set out to design and develop an entirely new gear set concept. The result is a revolution in transmission design: a transmission concept with 4 gearsets which requires only 5 shift elements – of which only two are open in any given gear. The 8HP also requires no more than 3 multi-disk clutches and 2 brakes, which allows it to achieve a greater degree of efficiency than other concepts. As a result of the fact that only 2 shift elements are open per gear, drag losses in the transmission are sustainably reduced. This effect is supported by the use of a new parallel-axis vane-type oil pump. 4 A torque range from 300 to 1000 newton meter makes the 8HP the perfect partner for all rear-wheel-drive and all-wheel-drive designs. From the lower midsize segment to sporty luxury cars, and in every type of SUV and offroad vehicle – its revolutionary design is always an efficient and economical solution. Although the 8HP features 2 more speeds than the extremely successful 6HP, the dimensions have remained unchanged and the weight was even reduced by 3% to 87 kg (transmission modular system 8HP70) including oil. At the same time, the total transmission ratio spread of 7.0 ensures that the engine is always in its optimum operating range. This translates into improved acceleration and reduced fuel consumption.
Based on a really successful product, it combines dynamics and comfort with improved efficiency – also with regard to the costs. And it is ideally equipped for even stricter fuel consumption and CO2 emission regulations. In the premium and mid-size car range, the optimized 8HP product family enables the average fuel consumption to be cut by another 3%. CO2 emissions decrease to the same extent. These potentials can also be completely transferred to hybrid drives. Incidentally, additional savings potential by a further optimized startstop function is not yet included here. To achieve these innovations, ZF engineers have optimized some details. Thus, the reduction of drag torques and engine speeds further reduced the already very low power losses. Essential success aspects are the higher transmission ratio spread and the reduction of system pressures in many areas. Another factor is the multidisk separation of the brakes. Furthermore, advanced torsional vibration dampers enable a faster bypassing of the hydrodynamic power transmission and therefore further reduction in speed. Thus, the new 8HP is perfectly prepared for use with the new engines (3-8 cylinders) which will determine the trend of the years-to-come.
Ремонт АКПП ZF 8HP45 Jeep Grand Cherokee
Чероки был сдан на капитальный ремонт по причине мощных пробуксовок и тычков на переключениях передач. АКПП ZF постоянно норовила уйти в аварийный режим.
Когда клиент согласился с заявленной ценой на ремонт, мы взяли авто в работу, сняли коробку АКПП и дефектовали ее.
Дефектовка сразу прояснила многое: например, что истерлась корзина С и ее диск-пружина; Ступица D и корзина Е были покоцаны дисками сцепления, разуршены зубья корпуса солнечной шестерни, а шайбы планетарки P3 выработали ресурс, из-за чего шестерни-сателлиты свободно передвигались редукторном корпусе. Диски сцепления показали износ и перегрев, а втулки – полную выработку.
Каналы мехатроника показали загрязнение гидроплиты. Также дефектовка не оставила шансов изношенным демпферам, пластине сепаратора с разрушенными дорожками и паре соленоидов, которые не прошли тест на стенде.
Пришло время перебрать АКПП. Под замену пошла корзина С с пружинным диском, ступицу D, корзину Е, солнечную шестерню и редуктор P3. Стальные, фрикционные диски, комплект втулок, уплотнений, фильтр поддонный – все это заменили полностью и бесповоротно.
Гидроблок менять не стали, просто отремонтировали, заменив демпферы, сепараторную пластину и пару неисправных соленоида;
Гидротрансформатор обзавелся пакетом дисков блокировки и уплотнений.
Далее ZF 8HP45 была собрана и установлена на Чероки. Конечно, мы заправили ее новым маслом и обкатали. Убедившись в правильной работе трансмиссии, мы отдали машину хозяину.
Гарантия на работу без ограничения: 24 мес
Стоиомсть ремонта с запчастями: 170.000 рублей
Время ремонта: 4 дня
Температура масла АКП ZF 8HP45/70
Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.
- Игорь 77
- AndreyLI
- Tankester
- avdeevru
- Shurik
- Валерий джип
- nos710
- mdims
- Gneush54
- andrei.hmelnitskij
- Aleksandr.TMN
- Соратник
- grrat
Бортжурналы
Jeep Grand Cherokee Trailhawk 2017
Последние записи
Расход топлива по трассе
Бензин АИ-95, Лукойл. В машине 3 человека, очень маленький пёс и полный багажник вещей.
Первую половину пути шел 130-140 км/ч, eco выключен. Вторую половину 110-120, eco включен, иногда, не на долго включал круиз. В принципе можно ехать еще экономичнее, если не крутить двигатель выше 2000 оборотов, но это же совсем не интересно.
И кстати нашел нормальное и не дорогое средство от жуков-самоубийц.
Остановился, нанес на стекло, через 2-3 минуты смахнул дворниками и помчал дальше. Ночью особенно актуально. Брал в Ашане, около 170 руб.