U0100 ошибка suzuki grand vitara

диагностика NSGV

Вы используете устаревший браузер. Этот и другие сайты могут отображаться в нём некорректно.
Вам необходимо обновить браузер или попробовать использовать другой.

pu12

Наш человек

а не подскажете , что означает b1157 и u1100

dima0202

Свой в доску

DTC B1157 (No. 1157): Air Bag Deployment Signal Input
Air bag deployment signal is fed from SDM to BCM.
Possible cause:
•Air bag component parts
•BCM malfunction

DTC U1100 (No. 1100): Lost Communication with ECM
BCM can not receive CAN data from ECM for longer than specified time continuously.
Trouble area:
•CAN communication circuit
•BCM
•ECM

Вот что говорит service manual

pu12

Наш человек

спасибо, Дима
мдя, ничего мне не сказали эти коды.
загорелся чек , двигатель рено дизель 1.9
при ускорении на обгонах резко пропадает тяга и машина упирается как в стену. больше 80 не идет. Загорается датчик проблем топливной системы , поначалу когда это появилось, обнаружил что сорвало шланг от турбины к интеркулеру. поставил новый хомут ибо старый перетянули и сорвали, вроде как заработало нормально, а тут вот опять вылезло. датчик топливной системы сбрасывается заглушил поехал, а вот чек выскочил и светит.
может компутерный диагноз что подскажет.

ВАК

Осваивающийся

посмотрел ошибки на одометре без сканера -показывает -U 1100 потеря связи с блоком управления двигателем- по машине никаких изменений -что может быть СГВ-2.0-2007

Fireman1975

Сузуковод со стажем

AlDan

Редкий гость

КОЛЛЕГИ! ГОРИТ ЧЕК делаю все перечисленные операции 3+4 на одометре 0000. Далее 4+5 и опять ЧЕК. Вынужден делать сброс клеммы. Что может быть?

dima0202

Свой в доску

AlDan, Подключать сканер и смотреть ошибку. На одометре показываются только ошибки контроллера бортового оборудования, ошибки ЭБУ двигателя, трансмиссии там не показываются.

gorst

Эксперт

Нету на НСГВ самодиагностики, как на предыдущих Витарах, сам обнаружил после покупки. Точнее она по схемам то предусмотрена, но нужные выводы ЭБУ тупо заглушены, организовали кормушку для сервисов своих видимо. Народ смотрит ошибки бортовыми компами типа мультитрониксов, у меня отечественный БК-100, стоят они 3-4 тр, сбрасывать ошибки легко без всякого снятия клемм аккума. За 5тр есть маленькие сканеры. Я по сотовому сбрасываю, связь с БК-100, втыкаемым когда надо в разъём, по блутусу через ява-приложение, очень удобно. Вот темка полезная про самостоятельную диагностику http://www.suzuki-club.ru/forum/showthread.php?t=58444

Читайте также:  Vin mitsubishi outlander 2006

Mixail72

Осваивающийся

А что означают 1073 и 1150? И где можно скачать расшифровку всех кодов? Спасибо.

pu12

Наш человек

как понимаю должны быть буковки перед циферьками, и каким образом коды получены, ибо как понял самодиагностика (переключалкой подсветки и кнопкой дверей) и копутерная диагностика выдают разные ошибки.

Mixail72

Осваивающийся

А вот буковки и не подумал запомнить, сегодня исправлю. Ага, самодиагностика.

Mixail72

Осваивающийся

Посмотрел ещё раз: U1073 и В1150. А очистить это: 4 раза вкл габариты и 5 раз ближний?

pu12

Наш человек

Stas 3.2

Новичок

Добрый день! Выскочил check ((( выдаёт следующие коды: U0100, U0101, U0144, U0155, U0164, B1141.
Записался к офицалу, ждать неделю! Не подскажите серьёзно это.

Сонатик

Опытный сузуковод

pu12

Наш человек

DTC P1777: TCM Lost Communication with ECM (Reception Error)
по русски нарушена связь ECM c TCM
TCM — Transmission Control Module

step 1
Power and ground circuit check of TCM
1)Check TCM power and ground circuits.
Is it in good condition?
Go to Step 2.
Repair power and/or ground circuit.

step 2
CAN communication circuit check
1)Turn ignition switch to OFF position.
2)Disconnect connector from TCM and BCM.
3)Check for proper terminal connection to CAN communication circuit at TCM and BCM.
4)If OK, check CAN communication circuits between TCM connector and BCM connector for breaking.
Is each CAN communication circuit in good condition?

Substitute a known-good TCM and recheck.
Repair CAN communication circuit.

сначала проверить питание на блоке ТСМ
потом провода CAN до блока ТСМ
потом попробвать подменить на заведомо исправный блок

Источник

Suzuki Vitara U0100: Lost Communication with ECM/PCM “A”

U0100 Suzuki Vitara

Drivetrain Resource

U0100 is a generic diagnostic trouble code, meaning it has the same definition for any vehicle made in the 1996 model year or newer (including the Suzuki Vitara). This code tells you that communication has been lost between the ECM/PCM (main computer) and a particular control module has been completely lost.

When a vehicle has U0100, most of the time, it won’t run or drive anywhere. The most common causes of U0100 are a bad PCM/ECM or TCM. It can be an exceptionally difficult code to diagnose.

U0100 Definition: Lost Communication With ECM/PCM “A”

Suzuki Vitara U0100 Meaning

Your Suzuki Vitara’s main computer (known as the ECM or PCM) uses a series of wiring harnesses and CAN bus hubs to communicate with the various modules. In most cases, this wiring is referred to as CAN bus.

The CAN bus connects the PCM to all of the complicated control systems that a modern vehicle has, such as:

  • PCM (Powertrain Control Module) or ECM (Engine Control Module). (Two different names for the same thing)
  • TCM (Transmission Control Module)
  • ABS
  • BCM (Body Control Module)
  • Airbag modules
Читайте также:  Руководство эксплуатации автомобиля suzuki grand vitara

There can be as many as 18 of these modules. The newer it is, the more likely it is that more modules are communicating with the PCM. Many older vehicles combined the PCM and TCM into one unit. This unit was known as the ECU.

When one of these modules loses communication with the PCM, the code U0100 will present itself. Think about it like your Vitara’s brain not being able to talk to its hands, legs, or another appendage.

U0100 Symptoms: Suzuki Vitara

  • Crank but no start, or no start and no crank.
  • The check engine light will be illuminated.
  • If the problem is intermittent, your Vitara may run and die randomly at any time.

Being that the vehicle can run and die at any time, even if it starts back up after getting this code, we recommend having a mechanic look at it before driving it again.

Suzuki Vitara U0100 Causes + Diagnosis

U0100 Diagnosis Suzuki Vitara

There isn’t a whole lot that someone who hasn’t dealt with a code like this before can do. Typically, it’s going to be caused by a bad PCM or module. The first two steps are about getting as much information as you can and eliminating possibilities. P0100 doesn’t give you a lot to go on.

A great place to start diagnosing U0100 is to see if there are any Technical Service Bulletins (TSB’s) related to your Vitara’s the PCM. CAN Bus, or control modules.

A TSB is a notice that manufacturers (including Suzuki) use to explain common problems with a vehicle and how to deal with them. Professional mechanics use them all of the time. If there are known problems that cause communication issues, it can really make fixing your Vitara a lot easier.

You can use this link to go to the NHTSA website VIN lookup tool. From there, you’ll be able to look up the TSB’s for your vehicle. If you don’t have the VIN handy, click the “vehicle” tab, and you can search by year, model, and manufacturer.

2. Check for Other Codes

U0100 will often appear with other control module-related codes. This can help minimize the potential list of causes, making the repair much easier.

Читайте также:  Volkswagen touareg 7la 7l6 7l7

For instance, U0101 indicates that the TCM has lost communication with the PCM. That’s a lot easier to deal with than the 15+ modules that a modern car or truck can have.

3. Inspect the CAN Bus Communications Connections and Wiring

There are at least two CAN bus locations on a vehicle. They can be almost anywhere.

The first two steps are the due diligence that you should do to confirm that it’s not likely that another issue would be causing U0100. Wiring issues are the easiest thing to diagnose at home. Here’s how to go about finding what’s causing a wiring issue in your Vitara.

  1. Find the bus connections.
  2. Inspect the wiring harness. You are looking for chafing, burnt wires, or melted wiring/plastic. Pay particular attention to anywhere that the harness needs to go around a bend or touches anything that could damage it. You are looking for an open/short. If there is damaged wiring, you’re going to need to repair the harness. If there doesn’t seem to be any visible damage to the harness, you’ll need to move on to checking the harness connections at the control modules.
  3. Inspect the harness connections. Once you’ve established that the wiring harness looks fine, the next place to look is where it plugs into your Vitara’s control module(s). Unplug the harness from the control module (s). Once unplugged, inspect the pins to see if there is any damage to them. If one or more of them look discolored compared to the rest of the harness, that is likely to be what’s causing U0100. You can use an electrical contact cleaner to clean the harness pins properly. Check to see if the module can communicate with a scan tool. If it can not, the only thing left is one of the modules or PCM has likely gone bad, which can be a real bear to deal with.

Conclusion

P0100 is difficult to diagnose, even for an experienced automotive technician. We recommend having your Vitara towed to a shop that works on your type of vehicle frequently. There are thousands of auto diagnosis articles on this site, and we’ve only recommended this on a few of these codes.

RECALLS! January 2022 Jason, “MAZDA6 shuts down while driving” fuel pump not monitored, may be no engine light etc. SEE…

I have a 2007 h3 hummer base model. Had transmission rebuilt (Pro).My problem is that when it gets around 35…

Источник

Оцените статью
Adblock
detector