Toyota hilux surf fortuner

Fortuner II Внедорожные свойства Toyota Fortuner 2017

Не подскажите, чем можно заменить передние пружины? Пробег 13000 . перед на отбойниках долбит. По звуку напоминает «матиз». По грунтовке передвигаться тяжело. Что обычно на эту помойку ставят? Интересуют номера пружин.

Валерий 10

Еще нещадно дребезжит солнцезащитный козырек водителя. Как его вспороть? Мысль такая, скобами мебельными пробить. Кто как борется с диким бребезгом в кабине, подскажите.

Валерий 10

Мне сделать так, что бы передняя подвеска не пробивала. Нонешнее состояние чревато последствиями. Долбит везде. Надо что-то делать с этой помойкой. Перед не работает. Все на отбойниках. Как вы решаете эту проблему? У переда ходу нет вообще. Собирает все. Как на этом ездить? Что делать? Самое гнусное, я это гавно продать не хочу, опасаюсь потери денег. Ездить на нем сил больше нет. Это гавно не едет по трассе, долбит на грунтовке, жрет соляру по 12 на 100, гремит всем чем может. О том, что можно в лес съездить — уже забыл. Ободран бампер, вмята защита. На этой помойке, только в булошную. Надо лифтовать, иначе все это развалится. Подскажите по пружинам передним.

ToyotaMafia

Мне сделать так, что бы передняя подвеска не пробивала. Нонешнее состояние чревато последствиями. Долбит везде. Надо что-то делать с этой помойкой. Перед не работает. Все на отбойниках. Как вы решаете эту проблему? У переда ходу нет вообще. Собирает все. Как на этом ездить? Что делать? Самое гнусное, я это гавно продать не хочу, опасаюсь потери денег. Ездить на нем сил больше нет. Это гавно не едет по трассе, долбит на грунтовке, жрет соляру по 12 на 100, гремит всем чем может. О том, что можно в лес съездить — уже забыл. Ободран бампер, вмята защита. На этой помойке, только в булошную. Надо лифтовать, иначе все это развалится. Подскажите по пружинам передним.

Вот это беда )))
Не знаю как вы умудряетесь пробивать переднюю подвеску. Я разве что по дюнам не прыгаю и не разу еще не пробил до упора.
По подвеске Truck | FOX

Валерий 10

Вот это беда )))
Не знаю как вы умудряетесь пробивать переднюю подвеску. Я разве что по дюнам не прыгаю и не разу еще не пробил до упора.
По подвеске Truck | FOX

Лады. Поскубались мало.
Предлагаю по существу. Я еще не разбирал перед. У меня только предположения по размерам передней стойки. Думаю там стандарт в ходе аморта, скорее 100 мм. Это очень мало. Под отбойниками 20 мм. Это работать не может. Думаю сделать как на Рекстоне. На следующей неделе к токарю собираюсь. У меня есть кусок алюмиего сплава 8-ка. Хочу под опору блин и над опорой блин. Надо посмотреть будет что выйдет на колесах. Развал вроде как на хайликах, можно сделать. Будет где. У меня расчетное выходит под-на опора 8+8=16мм — на колесе =22. На развале должен убраться радиус поворота на 0,78 гр., т.е. при размахе уберется около 5 см с колеи. Тогда можно будет проехать на мое место выгрузки на берег. Пока ехать не на чем. Задача сделать транспорт, на котором можно до тех мест, где был на Рекстоне, а потом ополоснулся и в Самару попер (чпокая по дороге все что, колесное). Т.е. у меня с заменой Рекстона пока печалька. Пока никак, не на чем ездить. По трассе трупяк, по лесу — нет комментариев. Че делать с этим чудом — пока только думаю. Гавноета и есть гавноета. Пытаюсь рисовать план — все плохо. Там еще надо со стойками стабилизаторов думать. Мысли есть, но пока сырые. Все будет как надо. С этих лапок еще никто не вырывался.

Читайте также:  Пикап грузовой бортовой налог

Источник

Клуб Toyota Hilux, Fortuner, Surf

Форум по ремонту и обслуживанию Toyota Hilux до 1997 года выпуска, Toyota Hilux Surf 130 и Toyota 4Runner 130.

Технические вопросы Toyota Hilux G6, Toyota Hilux Surf 185 и 4RUNNER 185

Технические вопросы Toyota Hilux Surf 215 и 4RUNNER 215

Технические вопросы Toyota Hilux 7G Vigo и Toyota Fortuner 1 поколения

Раздел для вопросов по ремонту и обслуживанию автомобилей Toyota Hilux 7G (Vigo) и Toyota Fortuner 1 поколения.

Технические вопросы Toyota Hilux 8G Revo и Toyota Fortuner 2 поколения

Раздел для вопросов по ремонту и обслуживанию автомобилей Toyota Hilux 8G (Revo), Toyota Fortuner 2 поколения.

Технические вопросы и обсуждение Toyota Rav4, Toyota CH-R, Toyota Fj Cruiser

Технические вопросы и обсуждение Toyota Land Cruiser Prado 150, 120, 90

Форум по ремонту и обслуживанию Toyota Land Cruiser Prado 150, Land Cruiser Prado 120 и Land Cruiser Prado 90

Toyota Wiki

Официальные дилеры Toyota в России

Барахолка запастей Toyota Hilux, Toyota Fortuner Продажа и покупка запчастей для автомобилей Toyota Hilux, Toyota Fortuner, Toyota Hilux Surf

Продажа и покупка

Шины/Диски

Автомобили

Общее

Новости

Свободное общение

Правовой раздел

Жизнь Клуба Toyota Hilux, Fortuner, Surf Club

Все вопросы, связанные с работой форума. Помощь и багрепорт. Вопросы, связанные с модераторами. Вопросы к администрации. Ваши идеи, критика, предложения.

Источник

Comparison — Toyota Fortuner Crusade 2017 — vs — Toyota Hilux Surf 2017

The Fortuner may only be the latest of many additions to the confusion of choice that is a booming SUV market segment, but Toyota has a steely-eyed confidence about it. “Fortuner definitely lives up to the promise of its road-less-travelled 4WD heritage
“Fortuner is positioned perfectly between Kluger and Prado; diesel alternatives to Kluger are selling around 1400 vehicles a month, or almost 17,000 a year. Fortuner will give us a significant slice of that action.

“It’s a great choice for people who aspire to a luxury SUV … they want a stylish vehicle, they want seven seats and the safety of a high-seating position and great visibility; they also want genuine 4X4 ability.

The Fortuner, shorter and narrower than Kluger and Prado, is chunky and solid; it looks like a mad scientist fused a Land Cruiser, Prado and Kluger together, threw in a bit of RAV4 for a laugh and then pumped the resulting mix full of steroids. It looks good; not too city-smooth, as do plenty of modern-day 4WDs, but country tough with class.

Читайте также:  Пикап gmc 90 годов

Driving position is nice, high and secure; the seats are comfortable and offer plenty of support. Steering is rake- and reach-adjustable. The paddle shifts will seem like a nice touch for some, but we reckon they’re wasted here. Visibility from the driver’s seat is more than generous with open spaces all-round.

The Toyota Fortuner boasts impressive off-road credentials, along with the benefit of thousands of kilometers of local engineering and testing, with Toyota’s local engineering team involved in a great deal of design and testing for the Fortuner

While it may look big from the outside, the Fortuner is actually shorter and narrower than both the Prado and Kluger. Despite the exterior size deficit, the cargo capacity wins out on volume and versatility. With the third row in place, there is 200 liters of cargo volume on offer (to the roof). The rear door is manually operated on GX and GXL variants, while the top-spec Crusade gets a motorised rear door.

High quality materials and premium fit and finish sets the Fortuner apart from the HILux (except the bit of trim that popped out unexpectedly on the passenger side door). Leather-look highlights on the top-spec Crusade model make it feel more like a Prado than an SUV derived from a commercial vehicle.

Under the Fortuner’s shell is a dual-range transmission with switchable four-wheel drive. The driver can switch between a two- and four-wheel drive high-range mode and a four-wheel drive low-range mode

Normally, when a car maker launches an all-new product, it opens not just a chapter in that vehicle’s history, but an entirely new volume. That said, Toyota didn’t get the memo with the all-new Fortuner. Granted it looks sleeker and much more sophisticated than ever before, it adheres too closely to the concept of kaizen or continuous improvement. It ends up telling pretty much the same story, remixed and retold

Toyota has done with the Fortuner’s design. While the first-generation model looked sturdy, the new one is sleek. It’s all fluid and swoopy with a strong crossover-vibe.

Moving to the second and third row though, the experience feels largely unchanged. Yes, it’s still quite roomy, but there’s surprisingly not a lot of head room available (especially the middle occupant in the second row and the entire third row). Apart from that, it doesn’t learn any new tricks. The second row still folds, slides, and tumbles in a 60/40 split, but a one-touch tumble mechanism allows easier access to the third row. The third row meanwhile still flips to the side, but a spring loaded mechanism and rear-mounted latch point, attached to the rearmost seat belts, make it easier to store

The last of an increasingly rare breed of truck-based SUVs, the 4Runner will take you off the beaten path like few other production vehicles. Adverse terrain is where it thrives, so if that’s not where you generally tread, the Toyota Highlander is a better choice.

For 2017, the 4Runner is carried over with minimal changes. The Trail and Trail Premium are renamed TRD Off-Road and TRD Off-Road Premium, and the TRD Pro Series is available in three additional colors.

While day-to-day commuting isn’t the 4Runner’s forte, this midsize SUV is thoughtfully designed. Weekend excursions are what this traditional SUV does best thanks to rugged drivetrain hardware and enough ground clearance to deal with tricky off-road situations. Its cargo area is quite versatile, too, especially when equipped with the optional sliding rear cargo deck.

Читайте также:  Испаритель кондиционера toyota hilux

Pros
Serious off-road capability few other competitors can match
Variety of configurations to suit many buyers and price points
Versatile cargo area, especially with optional slide out

Cons
Choppy ride quality compared to more modern crossovers
Standard V6 is not particularly fuel-efficient
Tall step-in height makes for ungraceful entry and exit.

The 2017 Toyota 4Runner is offered in a number of trim levels, starting with the SR5, the SR5 Premium, TRD Off-Road, TRD Off-Road Premium, Limited, and TRD Pro models. All models are powered by a 4.0L 270 hp V-6 mated to a five speed automatic transmission. Maximum towing capacity on properly-equipped models is 5,000 pounds. Although similar in size to the Highlander midsize crossover, the 4Runner has a distinctly different mission in life, catering to those seeking a higher level of off-road capability. To that end, the 4Runner offers Toyota’s Crawl Control feature helping to maintain a constant speed in challenging off-road situations, regulating engine and braking force within five driver-selectable low-speed settings. The optional Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS) facilitates extended wheel travel for greater off-road control and stability.

The 4Runner last received a major makeover in 2014, when it received a new and controversial front-end styling update, LED taillights, and interior revisions aimed at giving the traditional SUV a more upscale feel. Big news came in 2015 with the introduction of the TRD Pro model, joining the Tacoma and Tundra with a model specifically targeted toward off-road enthusiasts. New for 2017 are the TRD Off-Road and TRD Off-Road Premium grades. For the avid off-road enthusiast, the TRD Pro model returns for the new model year. The TRD Off-Road models offer unique interior and exterior badging, carbon fiber-look trim, and TRD red letter embroidery on the front headrests for the TRD Off-Road Premium model.

The 2017 Toyota 4Runner is a traditional body-on-frame midsize SUV related to the Tacoma midsize truck, the global Land Cruiser Prado, and U.S.-market Lexus GX. Five-passenger seating is standard, with an optional third row bringing total capacity to seven. The SUV is offered in rear- or four-wheel-drive configurations and the standard powertrain is a 4.0-liter 270 hp V-6 mated to a five-speed automatic transmission.

Pros
New TRD Pro model
Truck roots give it off-road ruggedness
Entune multimedia suite

Cons
Last-generation V-6 engine
Truckish feel and handling
Polarizing styling.

If it’s an exploration companion you’re after, the Toyota 4Runner fits the bill exceptionally well

Beauty is in the eye of the beholder. We’re not all smitten with the 4Runner, but there’s no denying that it stands out.

Though its trucky roots show around town, the 4Runner is an especially capable off-roader.

Comfy seats and a roomy and versatile cargo area make the 4Runner a great pack mule.

Bigger isn’t necessarily better when you lack some advanced safety tech.

While it’s not a budget Range Rover, the 4Runner is well-outfitted and features a lot of available off-road tech.

Think of the 4Runner as a throwback SUV. with throwback gas mileage.

Pros
Off-road capability and features
Distinctive styling
High-tech suspension options
Strong V-6 engine
Power rear window

Cons
Weak third row
Choppy ride
Lack of steering precision
Price can climb quickly
Subpar fuel economy

Источник

Оцените статью
Adblock
detector