Toyota hilux gr sport 2022

Содержание
  1. Рассекречены характеристики самого мощного Toyota Hilux в исполнении GR Sport. Все подробности
  2. Теперь отполировать кузов авто и сделать химчистку салона можно почти бесплатно: нужны лишь эти средства
  3. Инспекторы ГИБДД стали пугать водителей статьей 19.3 КоАП: как действовать в такой ситуации?
  4. Все, что нужно знать о новом Haval Raptor 2023 года — последние новости
  5. Популярное за неделю
  6. За езду с видеорегистратором и без нового спецзнака могут арестовывать — как будут наказывать водителей с 1 сентября
  7. Совершенно новый «рамник» УАЗ-469 «Гранд» 2024 уже представили: он совсем не «российский»
  8. Представлен новый семейный КамАЗ-53212 «Орлан» 2024 по цене ниже, чем «Москвич»
  9. В России представили новый автомобиль с РСЗО и бронированной кабиной для сложных условий
  10. Цена ниже 2 млн рублей, отличная проходимость и запас хода 1000 км: Chery запустил продажи нового кросса
  11. New Hilux GR Sport 2022 is a beast: Here is a complete review
  12. The First-Ever HiLux GR Sport
  13. 2023 HiLux GR Sport Pricing Driveaway from $81,894 [P23]
  14. Australia, buckle up for the most performance-focused diesel HiLux to ever hit domestic turf.
  15. GR Sport’s 2.8L turbo engine delivers a 10% increase* to power and torque, rumbling in at 165kW and 550Nm.
  16. Bred with Dakar DNA for off-road adventure, the Australian way.
  17. If looks could thrill
  18. Tread more terrain
  19. Upsized disc brakes
  20. Load up for the weekend
  21. Tuned to take on more
  22. Kitted and fitted
  23. Dakar-inspired skid plate
  24. Heavy duty rock rails
  25. Rear recovery points
  26. True to form
  27. Wide track grille
  28. Aerodynamically tested
  29. Adrenaline all the way

Рассекречены характеристики самого мощного Toyota Hilux в исполнении GR Sport. Все подробности

Теперь отполировать кузов авто и сделать химчистку салона можно почти бесплатно: нужны лишь эти средства

Инспекторы ГИБДД стали пугать водителей статьей 19.3 КоАП: как действовать в такой ситуации?

Все, что нужно знать о новом Haval Raptor 2023 года — последние новости

Популярное за неделю

За езду с видеорегистратором и без нового спецзнака могут арестовывать — как будут наказывать водителей с 1 сентября

Совершенно новый «рамник» УАЗ-469 «Гранд» 2024 уже представили: он совсем не «российский»

Представлен новый семейный КамАЗ-53212 «Орлан» 2024 по цене ниже, чем «Москвич»

В России представили новый автомобиль с РСЗО и бронированной кабиной для сложных условий

Цена ниже 2 млн рублей, отличная проходимость и запас хода 1000 км: Chery запустил продажи нового кросса

Компания Toyota выпускает 3 разные модификации пикапа Hilux в «заряженном» исполнении GR Sport. Но, как оказалось, производителю не хватает текущих версий этой модели. Согласно опубликованной информации, появилась новая модификация Toyota Hilux GR Sport 2022 года. Этот автомобиль станет самым мощным пикапом, оснащаемым 4-цилиндровым дизельным двигателем.

Пока известно, что японская новинка будет предложена на южноафриканском рынке. В продаже в ЮАР она появится в середине 2022 года. Сообщается, что Toyota Hilux в новом исполнении оснащается 2,8-литровым турбодизельным двигателем, максимальную отдачу которого повысили до 223 л.с., крутящий момент — до 550 Н*м. Напомним, что до недавнего времени данный агрегат развивал соответственно до 204 л.с. и 500 Н*м.

Читайте также:  2006 mitsubishi l200 diesel

Новая версия Hilux GR Sport дополняется усиленной подвеской, оригинальными дизайнерскими элементами, слегка переработанной решеткой радиатора. О других изменениях, которые претерпел японский пикап, пока ничего неизвестно. Также не озвучиваются даже примерные цены на новую модификацию.

Отметим, что ближайший конкурент Hilux Ford Raptor сейчас комплектуется турбодизельным двигателем, который развивает не более 218 л.с.

Развитие модельного ряда GR Sport, согласно официальному заявлению, обусловлено стремлением компании Toyota открыть для любителей внедорожников новые, интересные модели. При этом японский производитель не сообщает, будет ли поставлять Hilux с самым мощным дизелем в классе в другие страны или ограничится только южноамериканским рынком. Более того, Toyota сейчас не дает никаких комментариев в целом по поводу расширения семейства автомобилей, которые разрабатывает заводское подразделение Gazoo Racing.

Источник

New Hilux GR Sport 2022 is a beast: Here is a complete review

Toyota reckons it is the most overtly-sporty Hilux ever introduced here in South Africa. Thanks to the latest TV ad campaign, it directly connects to all the success that Toyota has had in the Dakar off-road race over the past decade. And in the metal, it has blended the bumpers from the Raider model (rather than the more “civilised” Legend model) and added a tough-looking black grille, a carbon-fibre-look crossbar, prominent air ducts, wider black wheel arch cappings, and various GR badges all around the vehicle. Optional are stick-on side flashes to give an even sportier presence, and these red flashes can be specified or deleted at the order stage when opting for this new GR Sport.

2022 Toyota Hilux GR Sport

What I really appreciated about the new Hilux GR Sport is the wheel specification, which sees 17-inch rims fitted with higher profile tyres. The rims are finished in black to tie in the black accents elsewhere on the bakkie, but the higher profile 265-65-R17 rubber is specced to provide more confidence during brisk gravel road or off-road driving. Toyota admits that this, the second GR iteration, is a response of sorts to the enthusiasm generated by Ford’s Raptor. But it is not to be seen as a direct Raptor competitor, especially as the next-gen Raptor will come with serious petrol-fueled, turbo V6 power.

2023 TOYOTA HILUX GR SPORT/ELECTRIC ROLLER SHUTTER $10.9M – Jamaica Classifieds

The engine on the latest Hilux is the familiar 2.8-litre four-cylinder diesel, as fitted to the Legend variants. But management tweaks via ECU calibration have seen maximum power rise to 165kW, a not insubstantial 15kW increase, and torque has ramped up from 500Nm to 550Nm. Along with the power increase, the six-speed automatic gearbox has been re-mapped, and paddle shifts are fitted.

Читайте также:  Rfw lock ford ranger

Red accents and Alcantara seat inserts denote the

Stiffer spring and up-graded mono-tube dampers have been fitted to the GR Sport to offer greater ride control over rough terrain. For a large bakkie on twisty tar roads, the suspension provides excellent body-roll control. The setup is obviously not in the Raptor league, which uses extremely pricey Fox dampers on all four corners.

2022 Toyota Hilux GR Sport

Then again, the GR Sport doesn’t pretend to be a direct Raptor competitor and is instead Toyota’s more-conservative nod to bakkie drivers who enjoy the thrill of driving as much as they enjoy the practical aspects of their vehicles. The interior changes on the GR Sport include some rather funky dash panels finished in bright red and carbon-fibre trim inserts. The red panels tie in red stitching, GR badges on the steering wheel, and red needles on the instruments.

GR badges abound

Further along the sporty route, the pedals are aluminium items with rubber inserts, and the seats have a sporty design with Alcantara upholstery inserts and GR badging on the headrests. The standard spec of the Hilux GR Sport is very much in keeping with Legend equipment levels, except for an auto-dimming rearview mirror and a JBL audio system. But there is a reverse camera, a panoramic view monitor and a bird’s eye view of the vehicle’s surround. Other niceties include an air-conditioned glove box and an infotainment system with Apple CarPlay and Android Auto functionality.

2022 Toyota Hilux GR Sport

Safety equipment includes Adaptive Cruise Control, the afore-mentioned lane departure device (useful on long trips when you may get drowsy) and a pre-collision system. Performance wise, you won’t notice a huge difference with the GR Sport, and Toyota only claims a 0.65 second reduction in 0-100 km/h time, while top speed remains at a (limited) 175km/h. But overtaking prowess is strong, and towing ability will benefit more from the extra 50Nm of torque. Towing loads are rated at 750kg (unbraked) and 3 500kg (braked), while the payload limit is 790kg.

On the launch, at a stop-over at Blyde River Canyo

In summary, the Toyota Hilux GR Sport has sacrificed none of its legendary attributes, such as exceptional build quality, re-assuring under-stressed mechanical reliability and fine attention to detail that has made the Hilux brand a top-seller for around half a century in this country. And sales of Hilux in 2022 have seen Toyota’s mainstay bakkie range outsell its nearest competitors by a vast margin once again.

Bold grille, carbon-look cross bar and GR badging

What the GR Sport variant will do is to entice new converts to the Hilux family, mainly because its sporty, tough appearance has been so well-orchestrated. And that’s a scary thought for the likes of Ford, Nissan, Isuzu and other players in the Double Cab market segment. The Hilux GR Sport is only available in six-speed automatic 4X4 form, and the price is R865 400, with all the usual Toyota warranties applicable.

Читайте также:  Ssangyong actyon sports ручной тормоз на

Источник

The First-Ever HiLux GR Sport

Pre-production overseas model shown.
Filmed on a closed road under controlled conditions with professional drivers.

2023 HiLux GR Sport Pricing
Driveaway from $81,894 [P23]

Australia, buckle up for the most performance-focused diesel HiLux to ever hit domestic turf.

GR Sport’s 2.8L turbo engine delivers a 10% increase* to power and torque, rumbling in at 165kW and 550Nm.

Bred with Dakar DNA for off-road adventure, the Australian way.

Pre-production overseas model shown.
Filmed on a closed road under controlled conditions with professional drivers.

If looks could thrill

Muscle is on show with visibly high ground clearance. Ultra-wide tracks deliver optimal angles for approach, departure and breakover.

Tread more terrain

17” Dakar-inspired alloy wheels, unique wheel caps and race-red calipers. Premium all-terrain tyres grip more surfaces including dirt, gravel and snow.

Upsized disc brakes

Large, ventilated disc brakes at front and rear provide efficient and effective stopping power when you need it.

Load up for the weekend

GR Sport’s 3,500kg braked towing capacity [G6] means you can bring more of your equipment with you when adventure calls.

Tuned to take on more

High-performance front-rear suspension includes wishbones and a reinforced rear axle. KYB [C11] monotube shock absorbers deliver stiffer coils, precise dampening and effective heat dissipation for improved handling.

Kitted and fitted

GR Sport is built for adventurers.

Dakar-inspired skid plate

Like the desert armour of its Dakar namesake, the belly of the beast features a newly-designed skid plate for advanced off-road protection.

Heavy duty rock rails

Sidesteps are replaced with robust rock rails, designed to protect low clearance areas and withstand greater impact in tough terrain.

Rear recovery points

Located on GR Sport’s towbar, rear recovery points use high tensile bolts for a safer and easier vehicle recovery when needed.

True to form

Influenced by TOYOTA GAZOO Racing’s experience in motorsport, form and function are united for the ultimate off-road experience.

Pre-production overseas model shown.

Wide track grille

A distinctive grille mesh, GR badging and bold TOYOTA lettering makes a sporty statement while enlarging the engine’s cooling area.

Aerodynamically tested

Body design elements have been sculpted through the use of wind tunnel testing, improving their aerodynamic efficiency.

Adrenaline all the way

A premium interior designed to optimise driving performance. Black seats and trims are set off by aluminium sports pedals and seat belts, with GAZOO Racing badges splashed throughout. Paddle shifters let you keep both hands on the steering wheel, keeping you in control over big whoops and heavy landings.

Источник

Оцените статью
Adblock
detector