Топ гир тойота пикап hilux

3 сезон 5 серия

Начнем мы сегодня с Джереми Кларксоном и необычной Mazda RX8. Это вроде как купе, однако, если обратить внимание более детально – то видно, что у нее помимо двух передних дверей имеются еще и задние, открывающиеся против хода автомобиля, что позволяет более-менее нормально сесть на задний ряд. Не поскупились они и на оборудовании, при цене в 22 тысячи, она намного дешевле прошлой RX7, при этом в ней есть навигация, кондиционер, хорошая музыка и прочие блага. А вот двигатель у нее, казалось бы, совсем слабый, его объем всего 1.3 литра. Но не стоит огорчаться, ведь это не просто двигатель, а роторный мощностью немалые 228 лошадиные силы, к тому же, он легко «крутится» до 9000 тыс. оборотов в минуту.

Мощный и оборотистый двигатель, задний привод и отличное шасси делает машинку просто великолепной на треке. Это именно та машина, которую можно вести как настоящий гонщик и при этом не улететь с трассы, она прощает фактически все ошибки водителя. Но самое приятное то, что когда вы выезжаете на обычные городские улочки, машина преображается, она станет тихой и комфортной.

Ричард сегодня будет рассуждать о автомобилях, которые вскоре могут стать классикой и подняться в цене. Для этого они с Джеймсом даже сделают доску «классики и хлама».
Volkswagen Corrado VR6 – отличный претендент на звание классики. У него отличные показатели скорости и разгона, приятный внешний вид, а самое главное – он был провально непопулярен, а значить их осталось не так уж и много. Сейчас его можно купить совсем недорого, однако он вскоре существенно вырасти в цене.

Похожая ситуация и другим претендентом от Ричарда – Mercedes Benz 190E Cosworth из 80-ых. Это спортивный седан изначально задумывался для участия в ралли, однако потом планы изменились, и он попал в продажу, попутно завоевав хорошую репутацию на гоночных треках. Так что у него есть хорошая спортивная родословная, отличный дизайн и ходовые данные и их осталось довольно мало – хороший классический автомобиль будет.
Топ Гир славится своими полезными потребительскими советами…..иногда. Однако, сегодня именно тот случай. Ведь мало кто проведет тест-драйв париков в спортивных машинах с опущенной крышей. Три парика разной ценовой категории поочередно проедут на TVR со Стигом за рулем, вот и посмотрим, какой из них продержится на голове дольше.

Джеймс же прокатится на новой малышке из Италии – Fiat Panda. Всего за 6 тысяч вы можете купить этот маленький автомобильчик. Однако в нем есть все необходимое, а так же, несмотря на компактные размеры, в ней достаточно места для всей семьи.
Toyota всегда говорит, что их машины очень надежны. На сей раз проверит это Кларксон, он купил старый Toyota Hilux с 306 тысячами пробега и проверит, так ли он неубиваем?

Сначала он проедет по лестницам и дорогам города Бристоль, попутно врезаясь во все подряд, от заборов до деревьев. Выкинет его в море, скинет с высоты, приземлит на него дом на колесах, а так же сожжет. Сколько сможет пережить старый пикап? — мы увидим вскоре!
Гостем студии будет один из самых грубых людей на телевидение, по мнению прессы – судья знаменитого шоу «Pop Idol», режиссер, продюссер — Саймон Коуэлл. Он будет пробовать побить рекорд трека, а так же расскажет о крутости автомобилей.

Читайте также:  Шины great wall wingle 7

Источник

The Indestructible Hilux

Indestructible Hilux was a nickname purposely to obliterating to proven its durability. Jeremy picks the late-MY fourth-gen Toyota Hilux as a part of the test. It is aired in fifth and sixth episodes of Series 3, along James May

Contents

Hilux obliteration [ ]

Part I [ ]

Upon Clarkson purchased the Hilux from farmyard, it has with 186 thousand miles on odometer albeit with some body components are corrosion, hence the test commence. The series of test are: descending through steps (suspension, tyres, underfloor chassis), making sharp turns but also damage the build including a piece of brick fell off (body), sweeping with high tides at Bristol Channel (whole body). After several hours until it’s low tide, the Hilux was partially buried so the workers have to extract back to the surface. To prove had been obliterated, the mechanic had to repair only by basic tools. Astonishingly, the Hilux starts.

As Clarkson the methods weren’t enough, he continues by dropping the Hilux after being declamp regardless of elevation, crashing through wooden bunker house, crushing with wrecking ball (body being crush on bonnet, tailgate, pick-up bed, etc.), dropping a caravan onto it (between front and pick-up’s pillar), and ablaze with fire through pick-up bed later on cabin. Once more it is still driveable, it ends the first part as a cliffhanger.

Part II-III [ ]

As all types of methods seemingly impossible. So Clarkson would be the best by placing at the top of the 23-storey building exactly subject for demolish with the help by the use of skyscrapper, the Part II clip were cut short following by Part III as James wants to see the audience on the studio to prove has been obliterated. The clip plays after being demolished; the workers had to clear off debris to recover. Upon the recovery, the Hilux now suffers major body damage (except on suspension including leaf sprung, wheels/tyres still on near in shape, underfloor chassis, etc.). The mechanic performs the task again by the use of basic tools. Suprisingly, it is able to start again in just almost few repairs.

Clarkson was surprising the Hilux was proved to be indestructible, hence the Hilux was present through audience studio then applauds. Before the end of the episode James suggest being as a decoration display which Clarkson as well the audiences agree.

Later appearances [ ]

Following the aftermath of the episode. The ‘indestructible Hilux’ can be seen on montage clip, where Clarkson acquires again this time fifth-gen blue Hilux as a basis purposely to hover on water in 2-miles on lake but went capsized, however. In process of constructing the Toybota. Jeremy attempts to start up again, it is now completely total electrical failure as Richard stated.

Читайте также:  Шевроле Сильверадо 2014: цена, характеристики

Later in Series 12, Episode 6, during the communist cars segment, James mentions how they did a durability test on the Hilux and planned to do the same for the FSO Polonez, Unlike the Hilux, the Polonez was destroyed after being dropped by a crane from a large height.

Trivia [ ]

  • Footage of the Hilux’s destruction was used in a commercial for the Toyota Tacoma, a pickup truck sold in North America.

Источник

Toyota Hilux 2010 Top Gear: Путешествие в Антарктиду [23 фото & 2 видео]

01

Автоновости Toyota

Благодаря работе экипажа в Top Gear, пикап Toyota Hilux получил лучшую их всех репутацию по проходимости и как самого надёжного пикапа для Полюса.

Toyota Hilux, которые участвовали в экспедиции, были подготовлены исландским ателье Arctic Trucks. Именно здесь готовили Toyota Hilux для предыдущей северной экспедиции, организованной Top Gear. Пикапы сохранили стандартные 3,0-литровые дизели D4-D, хотя их и подвергли небольшим доработкам, чтобы обеспечить стабильный запуск и работу при температуре ниже 30 градусов мороза.

Появилась специальная антиобледенительная система, использующая тепло двигателя, в частности выхлопные газы. Подвески Toyota Hilux также полностью переработали для повышения грузоподъемности и установки специальных колёс общим диаметром в 44 дюйма — по €3000 за каждую. Был так же внесен ещё ряд изменений в конструкцию ходовой части и трансмиссии для повышения проходимости.

Из списка дополнительного оборудования стоит отметить два дополнительных бака топлива ( +210 литров ) с незамерзающей смесью дизеля и авиационного бензина, более мощные аккумуляторы, вспомогательные обогреватели, задняя защита, а так же навигационная система и система связи. В довершение этой картины, каждый автомобиль Toyota Hilux вёз дополнительную нагрузку в 2 тонны, состоящие из продовольствия, на подготовленных тем же ателье прицепах.

Первая экспедиция Top Gear пикап показывают со 2-й минуты 30-й секунды:

Источник

Toyota Hilux review

Toyota Hilux pick-up front

Hate to puncture the suspense here, but the Hilux drives like A Pick-Up Truck. Like everyone who builds trucks of this shape and size, Toyota talks a good game about SUV-ifying the experience, but the combination of leaf springs, fat tyres, a tall ride height and the weight distribution of a lonely see-saw mean all of these things share some pretty common traits. You’re unlikely to mistake the road manners for a Range Rover’s. While you sense the ride’s more settled down at the rear than pick-ups of yore, and body roll has been contained for such a tall beast, you’re still jostled and rattled about on your Brunellian ladder frame and 19th Century frontiersman suspension. The twirly, sluggish steering is slow and remote, devoid of any feel, and the brakes are grabby. Roundabouts are less than fun.

Keep going.

Toyota stubbornly stuck with carthorse springs – albeit with new bushes – to stay true to the Hilux’s roots. While admitting they give away ride comfort and refinement, Toyota insists you’ll forgive that when they soak up years of maintenance-free punishment that’d cripple coil springs. If this truck is your business workhorse, time off the road equals money out of your pocket, and for that hardiness you’ll likely accept a bit of roughshod road performance. On the whole, the six-speed automatic gearbox guesses the right ratio at the right time, and teamed with the 201bhp, 369lb ft four-cylinder turbodiesel engine, the Hilux makes respectable progress.

Читайте также:  Эмблемы на пикапах форд

How respectable are we talking?

Officially, it’s good for 0-62mph in 10.7 sec, while the entry-level 2.4 lags behind with 148bhp, 295lb ft and a 2.7sec tardier nought-to-sixty sprint, while barely being any more economical. The boon of the 2.8 is it doesn’t need thrashing to keep up with traffic, though be aware if you’re happier with a manual your torque output drops to 310lb ft with a stick-shift. The Hilux’s more relevant vital stats are on the money. It’ll tow 3,500kg, the payload is just over a tonne, and the load bay itself measures 1525mm long by 1645mm wide.

And what if I want to go off road?

There’s now an automatic limited-slip diff which works in two-wheel drive mode and means you can get surprisingly far into the wild before engaging full-time four-wheel drive. The transmission offers a low-range mode for serious off-road work, and there’s a foolproof hill descent assistant across most of the range. Ground clearance is a lofty 310mm and it’ll ford streams up to 700mm deep. Across the range, engine idle speed has been lowered a smidge, so the car now creeps more smoothly – useful in the rough.

Источник

This is a one-off, 450bhp, V8-engined Toyota Hilux

Welcome to living, bellowing proof that anything can be improved by the addition of a big V8. This is a Toyota Hilux, it has been fitted with a big V8, and it is most excellent.

Specifically, a big V8 pinched from its little Lexus brother, the IS-F performance saloon. Which means 5.0 litres and more than 400bhp of naturally aspirated goodness. Why, you ask? Why the hell not, we say.

It’s been built to celebrate one million Hilux models sold in South Africa, as well as commemorating the mighty off-roader’s success in motorsport (Toyota has won seven consecutive South African Cross-Country Championships, we’re told). Such excellence deserves a V8.

So Toyota SA Motorsport kitted a Hilux with the Lexus IS-F’s monster powerplant, the same V8 that powers the Hilux Racing Experience vehicle. With 450bhp and 442lb ft of torque, Toyota SA reckons this is “likely the most powerful Hilux ever built”.

You might like

There’s a new ECU from Pectel Cosworth, a modified sump, new gear ratios for the front and rear diffs, a Dakar-spec inlet manifold and wiring harness, a new alternator, power steering pump and air con compressor, too. The racing Hilux also gets a full tubular exhaust and mods to mate the V8 to the standard D-4D gearbox.

Not only that, but Toyota has fitted fully adjustable front and rear dampers, beefier 350mm brakes, a twin-plate AP racing clutch, a 50mm lower ride height, a quicker steering ratio and bigger wheels. Because where there is V8 fastness, there needs to be stability.

“The modifications are pretty comprehensive,” notes Toyota SA Motorsport’s Glyn Hall. We’ll say.

Top Gear
Newsletter

Thank you for subscribing to our newsletter. Look out for your regular round-up of news, reviews and offers in your inbox.

Get all the latest news, reviews and exclusives, direct to your inbox.

Источник

Оцените статью
Adblock
detector