- Обзор автомобиля Ford Edge Sport 2018
- Внешний вид
- Интерьер салона
- Технические характеристики
- 2017 Ford Edge Sport Review: The power to corrupt
- With its turbocharged V6, the Edge Sport has more power than most midsizers, but is that a core value for a crossover?
- Sharper Edges:
- 2008 Ford Edge Sport
- Find a Car:
- Ford Articles
- Ford Motor Company in the new year will present its smart car
- Ford decreases expenses and stops production of several models
- Ford creates a team for the development of electric cars
Обзор автомобиля Ford Edge Sport 2018
В следующем году внедорожник Ford Edge Sport порадует всех автолюбителей новым дизайном и отличными техническими данными. По предварительным данным старт продаж намечен на конец 2017 года, но на российский рынок автомобиль попадет не раньше весны 2108 года. Стоимость базовой комплектации будет начинаться от 46 тысяч долларов.
Внешний вид
Среднеразмерный кроссовер получит спортивный дизайн, который будет доступен во всех модификациях. Широкие колесные арки и блестящие большие литые десяти спицевые диски на 19 дюймов добавят автомобилю агрессии и солидности.
Каждая деталь кузова будет указывать на спортивный характер новинки. Массивная передняя часть получит не менее массивную решетку радиатора с хромированными элементами. Изящности добавляют зауженные фары с затемненными стеклами и светодиодным наполнением.
Задняя часть преобразится. Ее украшать будут видоизмененные фонари, стильный спойлер на багажной крышке, а также два хромированных выхлопных патрубка.
Сбоку автомобиль выглядит не менее привлекательно. Дверные ручки магнитно-металлического цвета, практически ровная линия окон и аккуратные выштамповки делают свое дело.
Интерьер салона
Салон кроссовера стал более комфортным и свободным. Задний ряд способен вместить троих пассажиров крупного телосложения. В качестве отделки используется высококачественная ткань с замшем и кожа. Во всех модификациях обшивка будет контрастной с яркими вставками, что значительно освежит вид и придаст спортивную нотку.
Комфортно будут чувствовать себя водитель и передний пассажир. Кресла способны регулироваться в дести положениях. Удобными будут и задние сиденья. Для перевозки габаритных грузов они способны складываться. Также крупный груз можно перевозить на крыше благодаря рейлингам.
На широкой центральной консоли располагается большой восьмидюймовый сенсорный дисплей со стандартной мультимедийной системой, оснащенной двенадцатью динамиками. Развлекательная мультимедиа позволит синхронизироваться с любым смартфоном независимо от операционной системы.
По бокам от экрана симметрично расположены узкие воздухоотводы. Под дисплеем климатическая установка. В базовой версии доступен электронный двухзонный климат-контроль.
На центральном тоннеле расположен стильный и аккуратный рычаг коробки передач и широкий удобный подлокотник, крышка которого поднимается вверх, внутри можно хранить разную мелочь.
Технические характеристики
Кроссовер получит в оснащение всего один двигатель. Его мощность будет достигать 315 лошадиных сил. Для своей мощности мотор достаточно экономичный, по городу расход составит всего 12 литров.
Все комплектации без исключения получат один вариант трансмиссии, это шестиступенчатый автомат.
Базовая комплектация будет оснащаться исключительно передним приводом. В более дорогих модификациях доступен полный привод.
Mazda
Ford
Наши автосервисы расположены в округах: ЦАО, СВАО, ЮАО, ЮВАО, ВАО, САО, г.Москвы и находятся рядом со станциями метро: Медведково, Бабушкинская, Свиблово, Алтуфьево, Бибирево, Отрадное, Ботанический сад, Речной вокзал, Водный стадион, Войковская, Планерная, Перово, Шоссе Энтузиастов, Новогиреево, Новокосино, Коломенская, Пр-т Вернадского, Технопарк, Царицыно, Кантемировская, Пражская, Южная, Чертановская, ул. Академика Янгеля, Люблино, Братиславская, Марьино, Борисово, Шипиловская, Зябликово, Алмаатинская, Братеево, м.Пл.Ильича, м.Таганская, м.Чкаловская, м.Марксисткая, м.Крестьянская Застава, м.Курская, м.Волгоградский проспект , ЦАО, м.Полежаевская, м.Беговая, м.Октябрьское Поле, м.Щукинская , м.Ул 1905 Года , СЗАО г.Москвы, ЗАО, Крылатское, Молодежная, Кунцевская, Пионерская, Филевский Парк, Багратионовская, Фили, Кутузовская, Студенческая, ЮЗАО , м.Ленинский Проспект, м. Академическая, м.Шаболовская, м.Октябрьская , м.Профсоюзная, м. Аннино, м.Бульвар Дмитрия Донского, м.Улица Старокачаловская, м.Улица Скобелевская, м.Бульвар Адмирала Ушакова, м.Улица Горчакова, м.Буннинская Аллея, м.Лесопарковая, м.Мякинино, м.Строгино, г. Одинцово, г. Красногорск, Солнцево, Рассказовка, Боровское шоссе, Говорово, Озерная, Мичуринский проспект, Саларьево, Румянцево, Тропарево, Юго-Западная, м.Щелковская, м.Первомайская, м.Измайловская, м. Локомотив, м.Преображенская Площадь, м. Бульвар Рокоссовского, м. Черкизовская, Одинцовский район, г.Химки, г. Королёв, Северное Бутово, Южное Бутово, Ясенево, Селегерская, Дмитровская, Сокольники, Жулебино, Митино, г.Балашиха, Бескудниково, Кузьминки, г.Зеленоград, Некрасовка, Калужская, г.Мытищи, г.Подольск, Железнодорожный, г.Реутов
Материалы, содержащиеся на сайте, защищены законами об интеллектуальной собственности и авторских правах. Все права принадлежат компании «Автопилот». Любое использование размещенной на сайте информации возможно лишь с согласия законных правообладателей. За нарушение авторских прав предусмотрена как гражданская, так и уголовная ответственность.
Данный сайт носит исключительно информационный характер и ни при каких условиях не является публичной офертой.
2017 Ford Edge Sport Review: The power to corrupt
With its turbocharged V6, the Edge Sport has more power than most midsizers, but is that a core value for a crossover?
Through eleven months of 2016, U.S. consumers have already bought more midsize crossovers and SUVs than they did in all of 2015 – more than 1.5 million of the buggers. And though that collection of high centers of gravity on the roadways makes my enthusiast blood run cold, it’s not that hard to see why. Space is abundant in vehicles the size of this Ford Edge Sport, for people and cargo. And it rides way up in the air where – for some reason – everyone feels safe.
Sharper Edges:
Among the millions of utility vehicles sold this year, it’s that Sport on the end of the Edge’s name that makes this one unique. The modifier indicates the turbocharged 2.7-liter V6 that hums under the hood, with outputs of 315 horsepower and 350 pound-feet of torque that are pretty much unmatched in the segment. They might also be unneeded.
- It’s all about the engine. You can buy a Jeep Grand Cherokee with a 5.7-liter V8 that has more power (and worse EPA fuel economy numbers) than the Edge Sport, but every other straight-up competitor has a weaker engine. Moreover, the 2.7T makes the Edge actually feel fast, with almost startling acceleration during mid-speed passing maneuvers, thanks to this unexpected combination of form factor and zip. It doesn’t make me think I’m driving a Jaguar by way of the exhaust note, but the experience is still pretty enjoyable.
- If you’re a fan of Ford’s “Sport” appearance in other products – Explorer, Fusion – you’ll probably enjoy the gussied up looks here, too. The trim level, which is effectively top of the line for Edge, includes a dark finish to that large hexagonal grille, smoked lenses on the front and rear lighting elements, and body-colored mirror caps and door handles to accentuate the very nice Burgundy Velvet paint. Those huge, 21-inch black wheels aren’t part of the trim level, but I consider them $995 optional dollars well spent, for completing the vibe.
- These seats have a nice grippy surface and look cool, and generally match the sporty intentions of the cabin. Combined with a rather firm suspension setup, they allowed me to routinely corner harder and faster than I’d typically venture in a crossover-type-thing. Sport!
- The downside of that firm ride and those big-ass wheels is that the ride quality isn’t great on many road surfaces. This Edge isn’t quite so crashy as the model was a generation ago (when adding the big wheel option fully ruined the ride), but it’s louder and bumpier than you’ll probably want.
- On a related but separate note, I didn’t love the brake pedal here. The brakes themselves felt quite powerful when hauling the Edge down from speed, but in stop-and-go traffic they were grabby under a sensitive left pedal.
- It seems to be in Ford’s DNA to really pack its occupants inside of its vehicles. The interior here feels smaller than the exterior dimensions would lead you to believe, with just a little less room in both rows of seating than is average for the class. The poor-ish side and rear visibility doesn’t help the notion of slight claustrophobia, either.
- Yes, opt into this 2.7T and you’ll get some quick thrills, but you’ll also suck down gas faster than in default segment options like the Highlander or Forester. Even compared with V6-powered versions of the competition, EPA marks of 17 miles per gallon City, and 24 Highway are not great. As ever, you’d better be willing to pay up for the privilege of extra performance.
Competitors
Photos: Seyth Miersma / Motor1.com
2008 Ford Edge Sport
2008 Ford Edge Sport is one of the successful releases of Ford. In the database of Masbukti, available 4 modifications which released in 2008: Edge, Edge Limited, Edge Sel, Edge Sport. The earliest available release of Ford Edge in our website is 2000.
Average buyers rating of Ford Edge for the model year 2008 is 3.5 out of 5.0 ( 9 votes).
At the release time, manufacturer’s suggested retail price (MSRP) for the basic version of 2008 Ford Edge Sport is found to be ~ $17,000, while the most expensive one is ~ $35,600.
Find a Car:
Ford Articles
Ford Motor Company in the new year will present its smart car
The famous American car company Ford is developing an unmanned vehicle. It is reported that the Ford Fusion model was taken as a basis for a pilotless novelty. It is supposed .
Ford decreases expenses and stops production of several models
The new CEO of the American auto giant company Jim Hackett intends to cut down expenses of the company by 14 billion dollars and refuse development of some models. Till 2022, .
Ford creates a team for the development of electric cars
Ford company created the special Edison team that is intended to accelerate development the market of electric cars. As vice president of Autonomous Vehicles and Electrification of Ford — Sherif .