RX350 2013 F-sport 8 ступ АКПП 310 л.с.
Увидел на авториа в продаже такого зверя RX350 2013 F-sport 8 ступ АКПП 310 л.с.
что это такое? Другой двигатель наконец-то через 8 лет?
Цитата: Sport” and “sporty” certainly are not words we’ve associated with the Lexus RX clan, which received a refresh for 2013 and includes the base RX350 and the RX450h hybrid. Descriptions such as “comfortable,” “smooth,” “posh,” “roomy,” and “quiet” all apply, but the idea that an RX350 might be entertaining to drive—so, uh, sporty—has not been among our perceptions. But according to Mark Templin, Lexus division general manager, the new-for-’13 F Sport is different, “a full-fledged performance package.” Really?
Цитата: The first is a new eight-speed automatic transmission, complete with paddle shifters and the option of manual operation. It’s limited among RXs, at least for now, to the F Sport.
8-ступка с подрулевыми лепестками это первое
Цитата: The second, and more intriguing, element is a suspension enhancement that Lexus calls “a unique lateral performance damper system.”
Unique in this case means unique to Lexus. The system is similar to the one used in the CT200h hybrid hatchback, a car that is exactly as sporty as a pound of mozzarella cheese. It consists of two braces that bridge the front and rear chassis rails; each includes an integral gas-charged shock absorber. Unlike a chassis enhancement such as a shock tower brace, which lends rigidity, the lateral dampers’ function is to compensate for small body-shell deformations and vibrations. Lexus makes no claims for increased stiffness. Rather, by damping structural quivers, the system is designed to reduce vibration and enhance ride quality.
и какие-то там стабилизаторы с маленьким амортизатором, +спорт пружины и еще что-то по мелочи, что уменьшает вибрацию и улучшает качество и ощущения от поездки.
Пишут, что двигатель тот же, только теперь можно 92ой, и на пару лошадей упала мощность — 270 лс (американских)
2013 Lexus RX 350 F SPORT спецификации, цвета, 0-60, 0-100, сопротивление четверти мили и обзор максимальной скорости
2013 Lexus RX 350 F SPORT — это All-wheel drive Sport Utility. вмещает до 5 пассажиров. он имеет двери 5 и приводится в движение двигателем 3.5L V6 DOHC 24-valve мощностью 270 hp @ 6200 rpm, работающим в паре с коробкой передач 8-speed automatic transmission with manual mode. 2013 Lexus RX 350 F SPORT имеет грузовой объем 1132 литров и весит 1970 кг.. Что касается помощи при движении, 2013 Lexus RX 350 F SPORT имеет систему стабилизации и антипробуксовочную систему в дополнение к антиблокировочной тормозной системе (abs).. Автомобиль имеет дополнительный двигатель , а также предлагает и Rear view camera. функции безопасности также включают Driver-side front airbag и Passenger-side front airbag. передняя подвеска — Independent front suspension, а задняя — Independent rear suspension. Автомобиль также оснащен Yes, он имеет 19» alloy wheels в стандартной комплектации. электронные функции включают круиз-контроль. для удобства в машине установлены электростеклоподъемники и электрические замки дверей. также есть функция удаленного доступа без ключа. кроме того, в машине есть. на руле есть кнопки управления аудиосистемой. с точки зрения производительности автомобиль имеет крутящий момент 295 нм и максимальную скорость 237 км / ч.. он разгоняется от 0 до 100 км / ч за 5.9 и достигает четверти мили за 12.3 секунды.. расход топлива 11.2 л / 100км по городу и 7.7л / 100км по трассе. цена машины от $ 57,900
2013 Lexus RX350 F Sport
“Sport” is a term that gets almost as much use as “all-new” in the car biz, and seems to be just as elastic. Lexus employs both in its description of the RX350 F Sport, and both get a pretty good stretch.
“Sport” and “sporty” certainly are not words we’ve associated with the Lexus RX clan, which received a refresh for 2013 and includes the base RX350 and the RX450h hybrid. Descriptions such as “comfortable,” “smooth,” “posh,” “roomy,” and “quiet” all apply, but the idea that an RX350 might be entertaining to drive—so, uh, sporty—has not been among our perceptions. But according to Mark Templin, Lexus division general manager, the new-for-’13 F Sport is different, “a full-fledged performance package.” Really?
There are two key elements that distinguish the F Sport from a base (if “base” is the right word for any vehicle in this class) RX350 with four-wheel drive. The first is a new eight-speed automatic transmission, complete with paddle shifters and the option of manual operation. It’s limited among RXs, at least for now, to the F Sport. The standard RX350 carries on with the six-speed auto, and the 450h employs a continuously variable automatic. The second, and more intriguing, element is a suspension enhancement that Lexus calls “a unique lateral performance damper system.”
Unique in this case means unique to Lexus. The system is similar to the one used in the CT200h hybrid hatchback, a car that is exactly as sporty as a pound of mozzarella cheese. It consists of two braces that bridge the front and rear chassis rails; each includes an integral gas-charged shock absorber. Unlike a chassis enhancement such as a shock tower brace, which lends rigidity, the lateral dampers’ function is to compensate for small body-shell deformations and vibrations. Lexus makes no claims for increased stiffness. Rather, by damping structural quivers, the system is designed to reduce vibration and enhance ride quality.
Beyond that, the F Sport’s dampers and springs have a little more starch than the base RX350’s, and 19-inch aluminum wheels wearing 235/55 all-season tires are par for the course. (An 18-inch wheel-and-tire package is standard on the RX350).
Powertrain distinctions between the F Sport and base RX350 are confined to the eight-speed automatic and the fact that all-wheel drive is standard on the former. The 3.5-liter aluminum V-6 is unaltered, and its output—270 hp, 248 lb-ft of torque—ranks near the bottom among competing SUVs and is down slightly in both measures compared with the 2010–12 RX. (Those models required premium fuel, whereas this one drinks regular unleaded, which accounts for the slight output disparity.)
Straight-line performance ranks midpack. Several competitors offer more output as well as forced induction, the 300-hp BMW X3 xDrive35i and the torquier 2013 Audi Q5 3.0T prominent among them. We haven’t yet tested the new-this-year Audi, but the BMW hit 60 in 5.5 seconds. That said, the F Sport’s 0-to-60-mph run—seven seconds flat—feels brisker than it is, largely thanks to its initial lunge when the light turns green. The last RX350 we tested, a 275-horse 2010 model with a six-speed auto, hit 60 in 6.8 seconds and weighed basically the same.
Specifications
VEHICLE TYPE: front engine, 4-wheel-drive, 5-passenger, 5-door wagon
PRICE AS TESTED: $51,729 (base price: $47,895)
ENGINE TYPE: DOHC 24-valve V-6, aluminum block and heads, port fuel injection
Displacement: 211 cu in, 3456 cc
Power: 270 hp @ 6200 rpm
Torque: 248 lb-ft @ 4700 rpm
TRANSMISSION: 8-speed automatic with manual shifting mode
DIMENSIONS:
Wheelbase: 107.9 in
Length: 187.8 in
Width: 74.2 in Height: 66.3 in
Curb weight: 4458 lb
C/D TEST RESULTS*:
Zero to 60 mph: 7.0 sec
Zero to 100 mph: 18.5 sec
Standing ¼-mile: 15.3 sec @ 92 mph
Top speed (governor limited): 108 mph
Braking, 70-0 mph: 173 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.80 g
FUEL ECONOMY:
EPA city/highway driving: 18/26 mpg
C/D observed: 18 mpg
*A software error precluded the recording of reliable rolling-start and top-gear acceleration data.
Tony was smart, well read, funny, irascible, cantankerous, opinionated, friendly, difficult, charming, honest, and eminently interesting to be around. He loved cars, car people, and words. but most of all, he loved racing. The Car and Driver writer, editor, and racer passed away in 2018 at age 78.
Цены на Lexus RX 270, RX 350 и RX 450h 2013 в России
Стала известна информация о российских ценах и комплектациях обновленного Lexus RX 2013 модельного года.
Новый RX получил видоизмененную решетку радиатора, новый дизайн фонарей, расширенный выбор расцветок салона, улучшенные материалы отделки, другое рулевое колесо, джойстик Remote Touch и обновленную панель приборов.
В России внедорожник будет доступен в трех модификациях: переднеприводный RX 270, полноприводный RX 350 и полногибридный RX 450h.
Версия RX 270 оснащается 188-сильным четырехцилиндровым бензиновым мотором объемом 2,7 литров и 6-ступенчатой автоматической КПП.
Lexus RX 350 имеет 3,5 литровый шестицилиндровый двигатель объемом 3,5 литра и шестиступенчатой автоматической коробкой передач.
Версия RX 450h оборудована гибридной силовой установкой, которая состоит из 249-сильного двигателя объемом 3,5 литра, 2 электромоторов, комплекта аккумуляторов и вариатора.
Версии RX 350 и RX 450h будут доступны со спорт-пакет F-Sport, который состоит из аэродинамического обвеса кузова с более агрессивными бамперами, оригинальных 19-дюймовых колесных дисков, особой отделки салона и специальных демпферов вибраций кузова, которые уменьшают нежелательные колебания, повышают комфорт и улучшают управляемость.
Видео-ролик о новом Lexus RX 350 2013:
Цены и комплектации Lexus RX 2013
Новый RX270 будет доступен в трех комплектациях – Prestige, Comfort и Executive. Цены, на которые соответственно составляют 1 936 500 руб., 2 066 500 руб. и 2 288 000 руб.
Базовая комплектация. RX 270 Prestige оснащается: 18-дюймовыми легкосплавными дисками, светодиодными задними фонарями, боковыми зеркалами заднего вида с повторителями указателей поворота, обогревом, электрорегулировкой и автоматическим затемнением, мультифункциональным рулевым колесом с кожаной отделкой, рулевой колонкой с электрорегулировкой в 4 направлениях, сидениями первого ряда с электрорегулировкой в 8 направлениях, сидениями первого ряда с электрорегулировкой поясничной опоры, сидениями второго ряда с регулировкой в 4 направлениях, сидениями второго ряда, складывающиеся в пропорции 40:20:40, 2-х зонным климат-контролем, электрообогревом ветрового стекла в зоне стеклоочистителей, датчиком света и дождя, круиз-контролем, системой доступа в салон без ключа, системой комфортной посадки/высадки водителя (автоматически отодвигающаяся рулевая колонка), аудиосистемой на 6 дисков с поддержкой CD/MP3/WMA, AUX/USB разъемами (c возможностью подключения iPod), Bluetooth, фронтальными подушками безопасности, боковыми подушками безопасности для всех рядов сидений, шторками безопасности для всех рядов сидений, коленными подушками безопасности первого ряда сидений.
RX 350 будет представлен на российском рынке в четырех комплектациях — Executive, Premium, Premium+, F Sport. Которые будут стоить 2 625 000 рублей, 2 956 000 рублей, 2 972 000рублей и 2 822 000 рублей соответственно.
Гибридный RX 450h будет стоить : 2 995 000 рублей – комплектация Executive, 3 326 000 рублей – Premium, 3 342 000 рублей — Premium+ и 3 192 000 рублей — F Sport.