Porsche cayenne turbo цвета

Представлен самый мощный Porsche Cayenne: теперь 739 сил

Представлен самый мощный Porsche Cayenne: теперь 739 сил

Игорь Владимирский

Cayenne подвергся плановой модернизации минувшей весной, но, как водится у Porsche, тогда была рассекречена только часть обширного семейства. Обновление самой мощной версии состоялось только сейчас. Если прежде такой кроссовер именовался Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid и в его арсенале было 680 «лошадей» и 900 Нм, то теперь название топ-версии немного сократили. Зато новый Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid стал еще мощнее!

Принципиальная схема гибридной системы не изменилась. Битурбомотор V8 4.0 форсирован с 550 до 599 л.с., хотя для него это далеко не предел (у негибридной версии Turbo GT он выдает 660 л.с.). А встроенный в восьмиступенчатый «автомат» новый электродвигатель развивает 176 л.с. вместо 136 л.с. у прежней модели. В итоге пиковая отдача гибридной силовой установки теперь достигает 739 л.с. и 950 Нм.

Емкость тяговой батареи тоже увеличена — с 14,1 до 25,9 кВт·ч. Это позволило увеличить дальность хода в электрическом режиме с 40—43 до 70—73 км, но также сказалось на массе машины, которая превысила 2,5 тонны. Впрочем, динамика все равно немного улучшилась: время разгона до «сотни» у гибрида сократилось с 3,8 до 3,7 с. Максимальная скорость прежняя: 295 км/ч.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid штатно оснащен пневматической подвеской (с двухкамерными стойками) и электронноуправляемым задним дифференциалом PTV Plus. Но активные стабилизаторы поперечной устойчивости PDCC и полноуправляемое шасси все еще в списке опций. Визуальными приметами Turbo-версии даже после рестайлинга остались сдвоенные лезвия ходовых огней и увеличенные передние воздухозаборники.

Обновленный супергибрид предложен как в стандартном кузове, так и в варианте Coupe. И только для модели Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe теперь можно заказать набор GT Package. Он включает ряд элементов, заимствованных у негибридной модификации Cayenne Turbo GT. В частности — шасси с уменьшенным на 10 мм клиренсом, измененными углами установки передних колес (развал достигает –0,58 градуса) и спортивными настройками.

Также GT Package включает выпускную систему с двумя патрубками по центру бампера, углерод-керамические тормоза, углепластиковую крышу, колеса диаметром 22 дюйма и ряд дополнительных аэродинамических элементов. Такой Cayenne может набрать «сотню» уже за 3,6 с, а максимальная скорость достигает 305 км/ч. Но купить гибрид с набором GT Package можно только там, где из-за экологических требований не продается «настоящий» Cayenne Turbo GT: это почти вся Европа, Япония, Гонконг, Тайвань и Сингапур.

Обновленный Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid уже доступен для заказа. Цены в Германии — от 176 тысяч евро за обычный кроссовер и от 180 тысяч евро за Coupe. А за машину с набором GT Package просят минимум 208500 евро. Кстати, обычный Cayenne Turbo без приставок и довесков в обновленной гамме пока так и не появился.

Источник

2022 Porsche CAYENNE TURBO Turbo спецификации, цвета, 0-60, 0-100, сопротивление четверти мили и обзор максимальной скорости

2022 Porsche CAYENNE TURBO Turbo спецификации, цвета, 0-60, 0-100, сопротивление четверти мили и обзор максимальной скорости

2022 Porsche CAYENNE TURBO Turbo — это All-Wheel Drive Sedan. вмещает до 5 пассажиров. он имеет двери Sedan и приводится в движение двигателем 4.0L Twin-Turbo V8 Gas мощностью 541 hp @ 5750 rpm, работающим в паре с коробкой передач 8-Speed Automatic. 2022 Porsche CAYENNE TURBO Turbo имеет грузовой объем литров и весит 2298 кг.. Что касается помощи при движении, 2022 Porsche CAYENNE TURBO Turbo имеет систему стабилизации и антипробуксовочную систему в дополнение к антиблокировочной тормозной системе (abs).. Автомобиль имеет дополнительный двигатель , а также предлагает Standard и Standard. функции безопасности также включают Standard и Standard. передняя подвеска — , а задняя -. Автомобиль также оснащен Standard, он имеет Aluminum Wheels в стандартной комплектации. электронные функции включают круиз-контроль. для удобства в машине установлены электростеклоподъемники и электрические замки дверей. также есть функция удаленного доступа без ключа. кроме того, в машине есть Not Available. на руле есть кнопки управления аудиосистемой. с точки зрения производительности автомобиль имеет крутящий момент 591 нм и максимальную скорость 299 км / ч.. он разгоняется от 0 до 100 км / ч за 5.3 и достигает четверти мили за 13.1 секунды.. расход топлива 15 л / 100км по городу и 19л / 100км по трассе. цена машины от $ 129,900

Читайте также:  Самые надежные китайские кроссоверы 2022

Источник

Porsche Cayenne Colors

Porsche Cayenne Carrara White Metallic Porsche Cayenne Cashmere Beige Metallic Porsche Cayenne Dolomite Silver Metallic Porsche Cayenne Jet Black Metallic Porsche Cayenne Mahogany Metallic Porsche Cayenne Moonlight Blue Metallic Porsche Cayenne Quarzite Grey Metallic Porsche Cayenne White

X3 Front angle low view Full Front View of X3 BMW X3 Front Side View BMW X3 +6 BMW X3 Images Cayenne vs BMW X3

X5 Front angle low view X5 Rear angle view Top View of X5 BMW X5 +8 BMW X5 Images Cayenne vs BMW X5

X6 Front angle low view Full Front View of X6 BMW X6 Front Side View BMW X6 +12 BMW X6 Images Cayenne vs BMW X6

Lexus RX Front Medium View RX Side view Storage Closer View of Lexus RX Lexus RX +8 Lexus RX Images Cayenne vs Lexus RX

GLC Class Front angle low view Mercedes-Benz GLC Class Front Medium View Rear Cross Side View of Mercedes-Benz GLC Class Mercedes-Benz GLC Class +4 GLC Class Images Cayenne vs GLC Class

Dashboard View of X3 BMW X3 Steering Wheel BMW X3 Gear Shifter BMW X3 +4 BMW X3 Images Cayenne vs BMW X3

Dashboard View of X5 X5 Center Console BMW X5 Steering Wheel BMW X5 +5 BMW X5 Images Cayenne vs BMW X5

X6 Engine Dashboard View of X6 Front AC Controls of BMW X6 BMW X6 +5 BMW X6 Images Cayenne vs BMW X6

Front AC Controls of Lexus RX Lexus RX Steering Wheel Lexus RX Rear Seats Lexus RX +6 Lexus RX Images Cayenne vs Lexus RX

GLC Class Center Console Front AC Controls of Mercedes-Benz GLC Class GLC Class Front Ac Vents Mercedes-Benz GLC Class +8 GLC Class Images Cayenne vs GLC Class

Источник

Porsche cayenne turbo цвета

Porsche - Further together.

Experiencing moments together opens your eyes to what is special. The perfect starting point for this: the Coupe. The design takes up the iconic silhouette of the 911, thereby impressively emphasizing the sportiness of the coupe models.

To the office today, off-road or on the racetrack tomorrow — the Coupe offers driving pleasure on varying terrain, paired with the design typical of a .

Coupe highlights.

On and off-road performance.

The Coupe models boast an appearance that is as sporty as it is elegant, characterized by the perfect interplay of typical design, which echoes the silhouette of the 911, and outstanding driving dynamics.

Matrix LED headlights.

Equipped with the Matrix LED headlights as standard, the optional new HD-Matrix LED headlights add increased functionality and performance.

Driver Experience.

Available for the first time on the models: the new Driver Experience operating and display concept designed for the driver.

Infotainment.

The infotainment system with CarPlay®, Spotify®, Android® Auto and in-car video expands the digital possibilities. For example, videos can be streamed on the passenger display while driving.

Assistance systems.

All models can be equipped with numerous assistance systems that further increase driving comfort and improve safety.

Читайте также:  Лампочка противотуманки kia sorento

The models have a new generation of batteries for an increased electric range. In addition, a new electric motor with 174 hp power ensures superior driving performance in e-power mode.

Panoramic fixed glass roof.

The panoramic fixed glass roof creates a unique sense of space for all passengers. A roll-up blind protects against sun radiation.

360° Experience.

Porsche - Exterior

Discover the Coupe models in detail.

You now have an overview of the highlights of the models. More details are available in these sections.

Porsche - Discover the Cayenne Coupe models in detail.

Exterior

Interior

Drive and chassis

Porsche - Exterior

Porsche - HD-Matrix Design LED Headlights.

With 64,000 camera-controlled pixels, the HD matrix LED headlights with innovative pixel LED technology react to every driving situation with light distribution adapted to the situation. For example, the glare-free high beam, illumination of the exact driving lane, mapping of the vehicle width in construction zones and narrow areas, as well as the fog-optimized dipped beam and rain light ensure greater safety and comfort.

Note: Full LED-Matrix functionality (individual operation of 32,000 LEDs) is limited for the US market. Individual LEDs are programmed to operate as a single light source to perform the functions listed above.

Porsche - Wheels and chassis.

Standard 20-inch and other 21- and 22-inch wheels optimize handling with a new tire size. Fundamental revisions to the chassis and a new adaptive air suspension ensure both greater comfort and increased performance. Active Suspension Management (PASM) is standard on all models.

Porsche - Panoramic fixed glass roof.

The panoramic fixed glass roof of the Coupe models makes a real statement: it generously covers the entire passenger compartment. It boasts a modern, open look and floods the interior with light. This creates a unique feeling of space, especially for the passengers in the rear. If necessary, the glass roof can be concealed by an integrated electrically operated sunblind.

Porsche - Adaptive rear spoiler.

The Coupe models feature Active Aerodynamics (PAA). With an extension of 5.31 inches, the adaptive rear spoiler provides the perfect downforce for every driving situation.

Porsche - Luggage compartment.

Depending on the model and equipment, the spacious luggage compartment offers up to 20.9 cu. ft. of storage volume. The luggage compartment can hold up to 53 cu. ft. thanks to the 40:20:40 folding rear seats. The cargo management system is available on request: a variable system for the secure transport of items in the luggage compartment. It includes two attachment rails integrated into the floor of the luggage compartment and a partition net.

Porsche - Instrument cluster.

Typically driver-oriented in the style of the new Driver Experience: The digital instrument cluster with a 12.65-inch curved display places the displays concisely in the field of vision. Various display formats can be selected: typical round instruments, map section in the central round instrument, full area navigation map, reduced view and the optional view with Night Vision Assist in the center.

Porsche - Front passenger display.

While the instrument cluster and the central display are tailored to the driver’s seat, the optional 10.9-inch touchscreen display is on the passenger side. It provides access to navigation and infotainment functions, among others. It can provide assistance with route planning as well as insight into the data of the instrument cluster. With the optional in-car video, videos can be streamed on the front passenger display while driving — which are only visible to the front passenger.

Читайте также:  Chevrolet captiva замена заднего сальника коленвала

Porsche Driver Experience.

A stands for lived experience. The Driver Experience display and control concept gives new expression to this conviction: with new steering wheels that also integrate the operation of the assistance systems and other modes. With an engine start/stop button that sits where the ignition lock was traditionally found in a . And with a fully digital instrument cluster. For more focus on driving.

Porsche - Sport seats.

In the Coupe models, the ergonomically shaped sport seats in the front with raised side bolsters and integrated head rests combine dynamic driving and outstanding seat comfort. With the help of electrical adjustment options (8-way), the seat system adapts optimally to the respective body shape. The seat height, seat cushion and backrest angles and fore/aft position are electrically adjustable.

Porsche - Rear sport seat assembly.

Like the front seats, the two rear sport seats are designed with higher side bolsters. The system can be folded in the ratio 40: 20: 40 and has 10 backrest angle adjustment positions (up to 29 degrees). Between the rear sport seats, a central storage compartment and a folding center armrest with two cup holders add to the comfort. A 2+1 comfort rear seat system is also available as an option.

Porsche - 4.0-liter twin-turbo V8 engine in the Cayenne S Coupe.

The S Coupe is powered twin-turbo by a newly developed 4.0-liter V8 engine with a maximum power output of 468 hp and a drag torque of 442 lb-ft. V8 engines stand for exceptional power output, torque, low-vibration operation and a characteristic sound.

Drive and chassis.

Active Suspension Management (PASM).

PASM is an electronic damping control system that is standard on all models. It actively and continuously controls the damping force according to the road conditions and driving mode. For reduced body movements and more comfort for all seats. Four settings are available: «Normal», «Sport», «Sport Plus» and «Off-road».

Adaptive air suspension.

The enhanced adaptive air suspension with full load-bearing air-spring struts in 2-chamber technology allows for an even greater combination of comfort and sportiness while at the same time maintaining the same ride comfort. The level system helps to maintain a constant ride height. By adjusting the height of the chassis, the ground clearance can be varied as required, for example during off-road use. The rear end can also be lowered for easier loading of the luggage compartment.

Chassis.

Whether you’re in the driver’s seat or a passenger: Driving a should feel like a sport while still offering great comfort. The Coupe models manage this balancing act effortlessly: thanks to the enhanced chassis and technologies that adapt the chassis even better to the intended use — such as off-road use. Examples include the adaptive air suspension, the Dynamic Chassis Control (PDCC) for active roll stabilization and the rear-axle steering.

Brakes.

That’s why all models are equipped with a brake system with six-piston aluminum monobloc fixed calipers at the front and four-piston aluminum monobloc fixed calipers at the rear. The one-piece, closed construction results in a very high dimensional stability. The pressure point is precise and the braking distance is impressively short.

Источник

Оцените статью
Adblock
detector