Porsche cayenne палитра цветов

Уверенный характер

Cayenne Turbo GT, который предлагается только в виде купе со скошенной линией крыши, несет в себе безошибочно узнаваемые гены спортивного автомобиля Porsche: вытянутый силуэт, большие воздухозаборники, филигранная аэродинамика, широкая колея и высококачественная отделка. Многочисленные специфические детали отличают спортивную топ-модель от прочих модельных вариантов Cayenne.

Передняя часть кузова отражает мощный и динамичный характер Cayenne Turbo GT. Передний бампер почти целиком окрашен в цвет кузова, решетки воздухозаборников и другие детали выдержаны в матовом черном цвете. Увеличенные боковые воздухозаборники обеспечивают оптимальную подачу воздуха к битурбированному двигателю. Выраженная передняя спойлерная кромка создает аэродинамическую прижимную силу на передней оси и придает эффектную законченность переднему бамперу. Cayenne Turbo GT серийно оснащается затемненными светодиодными фарами с системой динамического освещения Porsche Dynamic Light System (PDLS), на выбор предлагаются светодиодные матричные фары с системой Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus).

Дорожный просвет у Cayenne Turbo GT небольшой: кузов по сравнению с Cayenne Turbo Coupé занижен на 17 миллиметров, а по сравнению с Cayenne GTS Coupé – на 7 миллиметров. В виде сбоку выделяются большие 22-дюймовые колесные диски, окрашенные в цвет Neodyme, а также боковые пороги и расширители колесных арок в матовом черном исполнении. Кроме того, в базовую комплектацию входит профильная карбоновая крыша, которая снижает не только общую массу, но и центр тяжести автомобиля. Верхние части корпусов наружных зеркал тоже выполнены из карбона, в то время как их нижние части и ножки для контраста окрашены в глянцевый черный цвет.

Дизайн задней части кузова также отражает гоночный характер Cayenne Turbo GT. Кромка на адаптивном выдвигающемся заднем спойлере увеличена по сравнению с Turbo Coupé на 25 миллиметров (до 50 миллиметров) и создает на задней оси прижимную силу до 40 килограммов. Черный спойлер на крыше украшают накладки из карбона. Надпись названия модели «turbo GT» на задней крышке выполнена в матовом черном цвете. Задний карбоновый диффузор с четырьмя выраженными ребрами обрамляет два центрально расположенных титановых патрубка спортивной выхлопной системы. Когда патрубки начинают разогреваться под воздействием повышенных температур, титан на внутренней стороне мерцает синеватым цветом.

Широкий выбор цветов кузова

Для Cayenne Turbo GT компания Porsche предлагает новый специальный цвет Arctic Grey. Кроме того, услуга «Индивидуальный цвет» для Turbo GT и всего модельного ряда Cayenne открывает широкие возможности для индивидуализации внешнего вида автомобиля. Так, клиент может заказать цвет кузова по своему собственному вкусу. Палитра индивидуальных цветов, предлагающихся по программе Porsche Exclusive Manufaktur, включает свыше 50 оттенков. В ассортимент входят уже известные цвета, например, исторические цвета Porsche.

Источник

Porsche Cayenne Colours

  • GreenGreen
  • Sand Beige Pearl EffectSand Beige Pearl Effect
  • Choak WhiteChoak White
  • RedRed
  • GreyGrey
  • Machine GreyMachine Grey
  • SilverSilver
  • BlueBlue
  • Parussian BlueParussian Blue
  • BlackBlack
  • WhiteWhite
  • Charcoal BlackCharcoal Black
  • Pure WhitePure White

Источник

Porsche cayenne палитра цветов

Guards Red and Racing Yellow Porsche cars in front of building

Bright and vibrant or restrained and understated? Over the decades, Porsche exterior paint colours have come from across the broad spectrum – and today, with Porsche Paint To Sample Plus, you can now opt for any that you want. But what have been the most iconic Porsche colours down the years? We find out which hues have made the greatest multi-coloured mark on the Porsche universe.

Читайте также:  Диски lexus rx 2 поколение

Guards Red

Cayman in Guards Red parked with hills and water behind

Boldly standing out in the Porsche colour palette, Guards Red has stood the test of time. It first appeared on the legendary Porsche 911 (930) Turbo in 1975. It’s a shade that highlights every line of the magnificent bodywork of the 930, accentuating its head-turning silhouette. Here, more than ever, it’s a red that evokes sheer speed and powerful performance. It’s a colour that has adorned generations of Porsche sportscars ever since and continues to paint the town red to this day on the likes of the 911 GT3 and 911 Carrera. Its name boasts a touch of royalty, drawing inspiration from the colour of the uniforms worn by the soldiers who guard British kings and queens.

Racing Yellow

Racing Yellow 718 Cayman GT4 in industrial underground car park

Here’s a Porsche exterior colour that’s been a mainstay for years. Up until 2012 it was called Speed Yellow before a subtle rebrand into the name we know it as today – Racing Yellow. Bright without being blindingly so, warm without being searing, it’s a hue that illuminates every Porsche model that it dresses. Racing by name, and racey by nature, the shade has a particular affinity with the very sportiest of Porsche numbers, like the track-focused 718 Cayman GT4. Whatever the weather, the sun never goes down on this shining beacon of Porsche paint power.

Irish Green

One millionth Porsche 911 in exterior colour of Irish Green

Shades of green have had a history with Porsche as far back as 1964 – Irish Green was one of the first colours that the 911 was ever painted in. Ferry Porsche himself ensured that his own cars were painted in a select number of verdant hues – like Oakgreenmetallic, Emeraldgreenmetallic or Brewstergreen. Today his son, Wolfgang Porsche, cites Irish Green as his favourite Porsche colour, and has several cars finished in this colour that his late father so loved. In 2017, a landmark Porsche moment saw the one-millionth 911 roll off the production line more than half a century after the first one was built. Given the love for it from the Porsche family themselves, was it any wonder that lush Irish Green was its colour of choice?

Miami Blue

Macan S on beach overlooking ocean, paragliders in sunset sky

Life’s a beach when there’s a Miami Blue Porsche by your side. A tribute to the warm, cobalt-coloured waters that hug Florida’s coastlines, there’s nothing garish or neon to see here – only shades that conjure up dreams of sitting by the ocean. First used on the 911, it has gone on to enhance the exteriors of the Boxster, Cayman and Macan ranges. It continues to be one of the most popular and charismatic Porsche exterior colours available, even among the myriad shades of blue that Porsche offers. Whether at the height of summer or in the depths of winter, it’s a real head-turner.

Читайте также:  Haima S5: цена и технические характеристики кроссовера

Lava Orange

Lava Orange 718 Boxster on balcony overlooking sunny urban waterfront

Bringing back retro vibes is this orange that packs real colour appeal. The flaming impact of Lava Orange is often emphasised with slick black and silver accents on the vehicles it is painted in. It’s something of a chameleon. Depending on the light and angle from which it’s viewed, it can be deep orange with hints of red at one point, at others more of a light tangerine. Porsche offered at least one shade of orange throughout the 1960s and 1970s, up until around 1978. And then, abruptly, orange disappeared from the Porsche colour chart for almost two decades. Thankfully, it made a volcanic comeback in the late 1990s in the form of Lava Orange. Used since on a wealth of Porsche 911 GT3 RS (Type 997) models, as well as the latest generation of 911 GT3 and Boxster vehicles, this is an orange that’s a welcome portion of any Porsche lover’s five-a-day.

Crayon/Chalk

Crayon Cayman S outside modern, bright, city building at night

Fancy moving on from countless shades of grey? For many hearts that beat with Porsche passion, it comes down to just one simple and elegant choice. Crayon grey is far from outlandish, yet it’s certainly not one to blend into the background either. Light and sleek, it picks out every curve and line of the Porsche car that wears it. You might call it understated cool. A nod to Porsche colours of the 1950s and 1960s, like Pearl Grey and Heron Grey, Crayon is today one of the most popular choices for owners. Whether adorning 911 Turbo S, Macan or Taycan Cross Turismo, it’s all grey matter where Crayon is concerned

Carrara White Metallic

Carrara White Metallic Panamera E-hybrid model viewed through round window

Clean lines deserve clean shades, and Carrara White Metallic is just the ticket. No, that’s not a typo – this is nothing to do with the 911 Carrera, named after the famous Mexican road race, the Carrera Panamericana. Instead, this colour is named after a type of white marble that originates from the Italian town of Carrara in Tuscany. From soft grey to almost blinding white, its complexity may come as a surprise when inspecting the tints from every angle. Its purity gives vehicles an instantly timeless look, which is why it remains a popular choice for new owners. This Porsche exterior colour can be spotted across the model range, whether 911, hybrid Panamera or, particularly strikingly, on the all-electric Taycan models.

Carmine Red

Carmine Red electric Porsche Taycan driving along coastal road

The second – but by no means less impactful – red on our list has a particular affinity for the GTS models in the Porsche range. Carmine Red seems to evoke the powerful intensity of those three letters. It speaks of performance and yet also the everyday usability of the GTS that awaits you in the driver’s seat. A deeper red in comparison to Guards Red, it is often paired with black trim and wheel rims to provide a slick contrast to this attention-grabbing shade. And yet, it isn’t just reserved for GTS models. It also harks back to classics like the Porsche 930 Coupe of the 1980s, continuing right up to the electric present in the form of the Taycan. Truly, a scarlet superstar.

Читайте также:  Mitsubishi eclipse cross кроссовер

After such vivid Porsche inspiration, it’s time to configure your ultimate Porsche. Of course, the Porsche palette doesn’t stop at just these eight iconic tones. With more than 150 additional colours, Paint To Sample options from Porsche Exclusive Manufaktur allow every owner’s personality to be displayed on their vehicle. And when it comes to Paint To Sample Plus, specifying a totally bespoke colour will take you to colour infinity – and beyond.

Find your true colour

Explore Porsche Exclusive Manufaktur

Источник

Porsche предлагает покрасить автомобиль в любой оттенок, будь то цвет лака для ногтей или сумочки

Компания Porsche вводит две новые опции по выбору цвета кузова автомобиля. Первая предусматривает расширенную палитру, в которую добавили более 160 оттенков, включая исторически значимые для немецкой марки. Вторая позволяет покрасить автомобиль в индивидуальный цвет — по словам представителей Porsche, популярность таких заказов в последнее время растет. Это стало возможным благородя появлению на заводе в Цуффенхаузене новой краскосмесительной установки.

С помощью этой установки можно с точностью до миллиграмма смешать нужные цвета из нескольких десятков компонентов: каждая порция делится на две части, для кузова и для навесных деталей. Сначала в нужный цвет окрашиваются так называемые шаблоны, которые затем служат образцами при окончательной приемке автомобиля.

Количество вариантов оттенков зависит от модельного ряда и места производства автомобиля. Так, например, для спорткаров 911 и 718 доступны более сотни дополнительных цветов кузова, для Panamera, Macan и Cayenne — более 50, а для Taycan — 65. Однако нужно учитывать, что при добавлении опции «Цвет по выбору» в конфигураторе срок ожидания автомобиля увеличивается на три месяца по сравнению с серийными цветами.

Вторая опция называется «Цвет по выбору Plus» и подразумевает окраску автомобиля в индивидуальный оттенок. Список моделей органичен и включает только 911, 718 и Taycan. В случае выбора этой услуги порядок действий следующий: клиент передает в центр Porsche образец желаемого цвета, причем в компании отмечают, что это может быть все, что угодно, от дамской сумочки до лака для ногтей.

Образец отправляют в Porsche AG, где проводится «проверка технической осуществимости» — это может занять несколько месяцев: эксперты-колористы выводят рецептуру, затем оттенок вырабатывается на базе имеющихся составных компонентов лака и проходит еще несколько этапов доработки, чтобы соответствовать образцу в разных условиях освещенности. Только после этого проверяется возможность его нанесения на кузов и навесные компоненты. И, наконец, перед покраской автомобиля клиента в соответствующий цвет окрашивается по меньшей мере один тестовый кузов.

Стоимость опций зависит от конкретной модели — она станет известна тогда же, когда услуги «Цвет по выбору» и «Цвет по выбору Plus» добавят в конфигуратор. Предполагается, что это произойдет уже в начале 2022 года.

Источник

Оцените статью
Adblock
detector