- MANSORY presents its customisation programme for the Porsche Cayenne and the Cayenne Coupé
- Mansory превратило Porsche Cayenne в 700-сильного хищника
- Прощание с «девяткой». Mazda CX-9 второго поколения
- Новый Meyers Manx 2.0 будет стоить столько же, сколько BMW X3 M
- Tesla Cybertruck троллит Toyota, используя цвета Tundra
- Почему бы Suzuki не сделать из Jimny свой собственный Land Cruiser?
- Итальянская Ares Modena выпустила классический Land Rover Defender с открытым верхом
- Редкая полуторка: Toyota Hilux на универсальных Nokian Outpost AT
- Chery Tiggo 8 PRO. Сколько китайского в китайском автомобиле?
- EarthCruiser превратила GMC Hummer в идеальный автомобиль для путешествий
- Маск считает, что качество сборки Cybertruck должно стать таким же хорошим, как у LEGO и банок для газировки
- Ради высшего рейтинга безопасности, Jeep пришлось внести изменения в ходовую часть
- Porsche Cayenne Turbo от ателье Mansory достиг 300 км/ч
- Cayenne (till 2018)
- MANSORY presents its extensive range of customization options for the current Cayenne Turbo
- The MANSORY interior programme
- The MANSORY wheel collection
- Mansory infuses Porsche Cayenne and Cayenne Coupe with more power and lots of carbon-fiber
MANSORY presents its customisation programme for the Porsche Cayenne and the Cayenne Coupé
Effective immediately, MANSORY is offering a completely newly developed customisation programme for all variants of the 3rd generation Porsche Cayenne (= Cayenne from 2017 and Cayenne Coupé from 2019), which, as usual, includes four main areas of customisation:
- • Design — Body conversion in carbon
- • Wheels — new wheel-tyre combination
- • Interior — complete refinement of the interior
- • Performance — Power increases up to 700 PS and 900 Nm
Since Porsche added in 2002a Sport Utility Vehicle (SUV) to its model range, which until then had consisted only of sports cars, the most successful vehicles from Zuffenhausen have four-wheel drive, four doors and a tailgate. And since the SUV segment in particular continues to generate strong annual sales figures for Porsche worldwide, it is only logical for MANSORY to refine the latest generation of the Cayenne in its two body variants, which are now being offered for the first time, as a complete enhancement of the successful SUV from Stuttgart, following its equally successful customisation programmes for the first two generations. As is usual at MANSORY, the refinement of the Porsche brand — as well as that of the Range-Rover and BMW brands — will be marketed under the sub-brand MANSORY Switzerland.
In order to further underline the already very powerful appearance of the Porsche Cayenne, MANSORY uses — in addition to the bonnet made of visible carbon, which is typical for the brand — numerous other attachments made of visible carbon throughout the entire vehicle. The noble and light material is used on the front air intakes, under the front apron, on the sills (partly painted in the colour of the car), on the outside mirrors and the rear apron. The aerodynamically modified spoiler on the is also completely made of carbon fibre. Further carbon applications in the wheel arch area complete the overall picture.
Various chassis modifications and the use of 10.5×23 rims (front and rear) in «Y.5» design, completely in «Black Matt» with corresponding high-performance tyres of the Continental Sport Contact 6 brand (in the dimensions 315/25R23) complete the appearance in a sporty and elegant way and also easily master the increased performance.
As with every MANSORY customisation programme, the interior is given special significance and attention.
The entire interior is completely new and all imaginable components are covered in the finest leather. All seams are colour-coordinated with the exterior paintwork. Above the cockpit, on the inside of the doors and on the seats, the leather is additionally stitched in a complex 3-D process in a diamond shape, giving the Cayenne a sporty yet very elegant touch.
The entire footwell, including the floor mats and the boot, is optically matched to these 3-D rhombuses. Numerous and deliberately selective carbon applications in the interior, a solid aluminium pedal set and the Alcantara roof liner further enhance the Cayenne, set further visual accents and create a harmonious whole that — like all MANSORY interior refinements — appeal the senses and is second to none.
Thanks to a modified ECU unit for engine control and a high-performance exhaust system, the power of the twin-supercharged V8 engine now increases to 700 hp (515 KW) and distributes the torque, which has increased to 900 Nm, powerfully over the asphalt via the four driven wheels. As a result, driving performance is improved to a top speed of 300 km/h and acceleration from 0 to 100 km/h is reduced to 3.2 s.
Mansory превратило Porsche Cayenne в 700-сильного хищника
Теперь же немецкая фирма обратила внимание на кроссовер Porsche Cayenne и его прилизанного брата — Coupe. Оба автомобиля представлены швейцарским подразделением Mansory. От серийных их отличает не только значительно возросшая мощность, но и внешние изменения в виде ярких цветов кузова, капотов из углеродного волокна и больших агрессивных спойлеров, которые подчёркивают невероятную мощь «Кайенов». Помимо этого, близнецы от Mansory отличаются удлинёнными крыльями, задними диффузорами и 23-дюймовыми матово-чёрными колёсными дисками, обутыми в цепкие и бесшумные Continental Sport Contact 6. Внутри узор из алмазный ромбиков выстилает почти все поверхности, к которым можно прикоснуться, включая приборную панель, центральную консоль, сиденья и коврики. При этом торпедо и большая часть приборной панели покрыты алькантарой, и повсюду всепроникающие ярко-оранжевые контрастные элементы — особенно на рулевом колесе, приборной панели и прострочке сидений. Но, безусловно, истинный смысл появления новых Porsche Cayenne от Mansory не во внешнем преображении, а в их производительности. Тюнинг-мастера сумели повысить пиковую мощность двухтурбинного 4.0-литрового V8 до 690 л.с. и 900 Нм момента, что на 148 л.с. и 130 Нм больше, чем у стокового Porsche Cayenne Turbo. В результате разгон до сотни занимает всего 3,3 секунды, а максимальная скорость выросла до заоблачных 300 км/ч. Надо сказать, Cayenne далеко не самая спортивная модель в конюшне Porsche, но с внешностью и мощностью, которые предлагает Mansory, она перестаёт быть просто большим семейный кроссовером.
Прощание с «девяткой». Mazda CX-9 второго поколения
Новый Meyers Manx 2.0 будет стоить столько же, сколько BMW X3 M
Tesla Cybertruck троллит Toyota, используя цвета Tundra
Почему бы Suzuki не сделать из Jimny свой собственный Land Cruiser?
Итальянская Ares Modena выпустила классический Land Rover Defender с открытым верхом
Редкая полуторка: Toyota Hilux на универсальных Nokian Outpost AT
Chery Tiggo 8 PRO. Сколько китайского в китайском автомобиле?
EarthCruiser превратила GMC Hummer в идеальный автомобиль для путешествий
Маск считает, что качество сборки Cybertruck должно стать таким же хорошим, как у LEGO и банок для газировки
Ради высшего рейтинга безопасности, Jeep пришлось внести изменения в ходовую часть
Porsche Cayenne Turbo от ателье Mansory достиг 300 км/ч
Эпатажные чёрные матовые колёса дополнены шинами Continental Sport Contact 6 размерностью 315/25 R23 на обеих осях. Напомним, у базовых Cayenne Turbo и Cayenne Coupe Turbo колёса с покрышками типоразмером 285/40 R21 спереди и 315/35 R21 сзади.
Внедорожники Porsche Cayenne прошлых поколений пользовались у тюнеров огромным интересом, а вот к модели последнего поколения они как-то охладели. А если и берутся за доработку, то чаще всего дело ограничивается стайлинг-пакетом. Вот и в Mansory только сейчас взялись за Cayenne третьей генерации, хотя он дебютировал ровно три года назад. Зато программа доработки полная, включая одноимённое Coupe. Внешне обе машины от исходников отличаются углепластиковыми капотом, сплиттером, диффузором, накладками на передних крыльях, порогах и окантовкой передних воздухозаборников. Плюс над пятой дверью появился спойлер из углеволокна, а в арках нарисовались 23-дюймовые колёса.
Моноблочные шестипоршневые суппорты спереди и четырёхпоршневые сзади могут быть как с чугунными роторами, так и с углеродокерамическими, но в обоих случаях это будут заводские механизмы.
Как обычно в случае с Mansory, дизайнеры фирмы включили режим «берсерк» и устроили в салоне месиво из натуральной кожи, искусственной замши, углепластика и алюминия, а ещё не забыли всё украсить ромбовидной и контрастной прострочкой. Руль у Кайенов от Mansory новый ― с заметно более рельефным ободом и логотипом ателье на центральной части.
За основу немецкие тюнеры взяли вседорожники в исполнении Turbo с битурбомотором V8 4.0. С завода агрегат выдаёт 550 л.с. и 770 Н•м, но после установки нового софта и кастомной выпускной системы с двигателя сняли 700 сил и 900 ньютон-метров. И если доноры, оснащённые пакетом Sport Chrono, ускоряются до сотни за 3,9 с, то версии от Mansory делают то же самое за 3,2 с. У последних выше и максимальная скорость ― 300 км/ч против 286. Подвеска с адаптивными амортизаторами и пневмостойками, а также тормоза остались в первозданном виде. Цены на комплект доработок немцы объявят позже.
Cayenne (till 2018)
MANSORY presents
its extensive range of customization options for the current Cayenne Turbo
The Cayenne managed to combine the performance attributes with the benefits of the SUV in a perfect display of symbiosis. MANSORY takes this even further, giving you the highest possible level of performance and luxury.
The MANSORY interior programme
Provocatively dynamic and comfortable at the same time, the Cayenne Turbo boasts only top quality materials including extremely soft leather, Alcantara, wood, carbon, or aluminium trim elements, and practically any imaginable technical feature.
The MANSORY wheel collection
The grace of this vehicle connects to the road through fully forged silver monoblock “SPIDER” wheels, which also improve handling and considerably sharpen the look of the car.
Mansory infuses Porsche Cayenne and Cayenne Coupe with more power and lots of carbon-fiber
German tuning house Mansory is at it again. And this time, Mansory has the current third-gen Porsche Cayenne and Cayenne SUV in its crosshairs. Available for the 2017-2020 Porsche Cayenne and 2019-2020 Cayenne Coupe, Mansory’s customization program covers all aspects of the vehicle’s exterior design, interior, and engine performance.
It starts with a stock Porsche Cayenne or Cayenne Coupe. Mansory then adds a full carbon-fiber body kit similar to the LeMansory Ford GT and Mansory Cabrera. It includes a carbon hood, fender flares, front splitter, mirror caps, side skirts, and a rear diffuser. Also included is an aero-optimized carbon-fiber rear spoiler.
Next, Mansory will remove the factory wheels to make room for a new set of Matte Black 23-inch rollers. The wheels are shod in Continental Sport Contact 6 high-performance tires to improve handling and all-season grip.
But the biggest change is found under the Mansory Cayenne’s carbon-fiber hood. Benefitting from a modified ECU, the standard twin-turbocharged 4.0-liter V8 motor is now pushing out 700 horsepower and 664 pound-feet of torque. Paired with an 8-speed automatic gearbox and AWD, Mansory claims zero to 60 mph in 3.2-seconds and a top speed of 186 mph. If you want your Porsche Cayenne to sprint like a 911, Mansory has you covered.
Of course, no Mansory custom job is complete without a bespoke interior. All touch surfaces are festooned in premium leather, while the steering wheel and door panels are decorated with carbon-fiber. Meanwhile, the seats have 3D diamond-shape stitching and the seams are body-colored, as well.
There’s more. The bespoke conversion also includes an Alcantara headliner, solid aluminum pedals, and custom floor mats. Also included is a high-performance exhaust system to complement the blown V8 motor’s stout power output. Mansory has yet to divulge pricing, but a standard Porsche Cayenne and Cayenne Coupe starts at around $69,000 and $78,000, respectively.