- Petlas Explero W671 235/55 R18 104H
- Petlas Explero W671 245/70 R16 111T
- Petlas Explero W671
- Summary
- Latest Tyre Test Results
- All Tests
- 2022 Tyre Tests
- Alternative Tyres
- Label Scores
- Q and A
- Ask a question
- Top 3 Petlas Explero W671 Reviews
- Latest Petlas Explero W671 Reviews
- Best Tyre Tests
- Features
- Summer Tyre Tests
- All Season Tyre Tests
- Winter Tyre Tests
- Tyre Reviews
- General
- Top Max Performance Tyres
- Top All Season Tyres
- Top Tyre Brands
- Petlas Explero W671 225/60 R18 104V
- Petlas Explero W671 235/60 R18 107H
Petlas Explero W671 235/55 R18 104H
Зимняя шина Petlas Explero W671 устанавливается во внедорожниках и пикапах. Относится к категории High Terrain, отличаясь наибольшей эффективностью на асфальтированных дорогах. В движении характеризуется курсовой стабильностью, быстротой и точностью откликов на действия водителя.
Резиновая смесь получена с использованием технологии FST. Основа ее состава – натуральный каучук и мелкодисперсные частицы диоксида кремния. Такое сочетание обеспечивает высокую однородность смеси, благодаря чему протектор остается эластичным при экстремально низких температурах. Расположенный под беговой частью брекер имеет смешанную конструкцию. В дополнение к стальному здесь используется спиралевидный нейлоновый корд. Это решение обеспечивает стабильность пятна контакта под воздействием разнонаправленных сил ускорения, улучшая сцепление на скользком покрытии и при маневрировании. Протекторный рисунок отличает многочисленность ламелей и их способность самоблокироваться по всей поверхности блока. Это существенно повышает эффективность работы шины на укатанном снегу и льду.
— компаунд на основе натурального каучука и мелкодисперсных частиц диоксида кремния улучшает сцепление при экстремально низких температурах;
— «гибридный» брекер обеспечивает стабильность сцепления и снижает неравномерность износа;
— самоблокирующиеся ламели повышают эффективность работы протектора на укатанном снегу и льду.
Petlas Explero W671 245/70 R16 111T
Зимняя шина Petlas Explero W671 устанавливается во внедорожниках и пикапах. Относится к категории High Terrain, отличаясь наибольшей эффективностью на асфальтированных дорогах. В движении характеризуется курсовой стабильностью, быстротой и точностью откликов на действия водителя.
Резиновая смесь получена с использованием технологии FST. Основа ее состава – натуральный каучук и мелкодисперсные частицы диоксида кремния. Такое сочетание обеспечивает высокую однородность смеси, благодаря чему протектор остается эластичным при экстремально низких температурах. Расположенный под беговой частью брекер имеет смешанную конструкцию. В дополнение к стальному здесь используется спиралевидный нейлоновый корд. Это решение обеспечивает стабильность пятна контакта под воздействием разнонаправленных сил ускорения, улучшая сцепление на скользком покрытии и при маневрировании. Протекторный рисунок отличает многочисленность ламелей и их способность самоблокироваться по всей поверхности блока. Это существенно повышает эффективность работы шины на укатанном снегу и льду.
— компаунд на основе натурального каучука и мелкодисперсных частиц диоксида кремния улучшает сцепление при экстремально низких температурах;
— «гибридный» брекер обеспечивает стабильность сцепления и снижает неравномерность износа;
— самоблокирующиеся ламели повышают эффективность работы протектора на укатанном снегу и льду.
Petlas Explero W671
The Petlas Explero W671 is a Touring Winter tyre designed to be fitted to SUV and 4x4s.
Summary
Tyre review data from 4 tyre reviews averaging 78% over 64,515 miles driven.
Latest Tyre Test Results
- Positive — Low rolling resistance, low price.
- Negative — Restricted driving ability on wet roads, low aquaplaning reserves, diffuse steering response, strong understeering wet and dry handling, dangerously extended wet braking distances.
- Overall — Not Recommended.
All Tests
2022 Tyre Tests
Alternative Tyres
Label Scores
Q and A
Sorry, we don’t currently have any questions and answers for the Petlas Explero W671. Why not submit a question to our tyre experts using the form below!
Ask a question
Top 3 Petlas Explero W671 Reviews
Given 83% while driving a Nissan Qashqai (215/55 R18) on mostly country roads for 3,000 spirited miles
I was reluctant to buy these as I had never heard of the brand and I always buy premium brand Tyres, mostly Goodyear. They have been a very pleasant surprise, handling well in all conditions including slush and snow. A lot of my driving is on muddy back roads and they perform very well in these conditions. Comfort and noise levels are very good, in fact no worse than the Continental tyres that came on the car. Fuel consumption has not been affected by these tyres either. Overall I can only say that I am very satisfied with these Tyres, especially considering I only paid £80 each Inc vat so they are something of a bargain. After just under 3000 miles of fairly hard driving on mostly poor quality back roads they still look like new with no apparent signs of wear.
I would definitely buy again.
Given 96% while driving a BMW X5 3.0d Sport (225/45 R17) on mostly country roads for 60,000 average miles
Petlas is a Turkish brand and manufacture tire, petlas mainly equips aviation tires for the Turkish army, so basically Turkish petlas = French Michelin, it’s clear Petlas is not a tire known in Europe for this. is a not too expensive tire which does not mean bad tires
Given 58% while driving a Suzuki Jimny (205/70 R15) on a combination of roads for 1,500 average miles
This tyres have indeed just average performance on packed snow and ice as the manufacture suggests. However they are terrible when it came to the sidewall stability and running at speed on highway. In just 50-60km wind and running with anything above 70km, the car bounces scary all over the road with a 70mm tall sidewall and that became critical when the temperature rises to 7-8 C degrees. The lateral stability is not that good either, when on tracks in packed snow a 4×4 goes side to side more than a street car does on good tyres. I do not recommend this, for just a few more you can get better.
Have YOU got experience with the Petlas Explero W671? Help millions of other tyre buyers
Latest Petlas Explero W671 Reviews
Given 74% while driving a Hyundai Tucson (225/55 R18) on a combination of roads for 15 average miles
Low price and costeffective tyre. Half the price of premium brands. Very good performance in snowy conditions, good in dry conditions. wet road performance is average. Wear is mediocre. The noise level is at medium levels, but it gets louder as it ages. I think this tire has two major weak points; The first is avaragr wet handling, and the second is that it belongs to an unknown and unknown brand. But just because it’s not recognized doesn’t mean it’s a garbage tire. Because this brand is a brand that can produce tires for heavy military vehicles and planes. I have been using Petlas winter tires on my vehicles of different brands since 2010. I bought my first petlas winter tire on the recommendation of my mechanic. I had my doubts at first. After a cold and snowy winter, I changed my mind, I was satisfied. After that, I started to prefer tires of this brand. So I’ve had a lot of experience with this brand. I have used it in many vehicles such as Ford mondeo, Renault clio, skoda octavia. I used it carefully in wet conditions and had no problems. I highly recommend it to those who do not want to spend double the money on premium brands.
Best Tyre Tests
Features
- Understanding The Tyre Sidewall
- BFGoodrich ActivAir
- Porsche N Rating
- EU Tire Label
- Summer VS All Season VS Winter
- Road vs Track vs Slick Tyres
- Michelin Pilot Sport 4S vs 4S * (BMW)
- HT vs AT vs MT vs Winter
- OE vs Aftermarket Tyres
- Winter Tyres Tested at 0c to15c
- Premium VS Budget Winter Tyres
- Summer, all season or winter tyres?
- 4×4 VS Winter Tyres
Summer Tyre Tests
All Season Tyre Tests
Winter Tyre Tests
Tyre Reviews
General
Top Max Performance Tyres
Top All Season Tyres
Top Tyre Brands
Petlas Explero W671 225/60 R18 104V
Зимняя шина Petlas Explero W671 устанавливается во внедорожниках и пикапах. Относится к категории High Terrain, отличаясь наибольшей эффективностью на асфальтированных дорогах. В движении характеризуется курсовой стабильностью, быстротой и точностью откликов на действия водителя.
Резиновая смесь получена с использованием технологии FST. Основа ее состава – натуральный каучук и мелкодисперсные частицы диоксида кремния. Такое сочетание обеспечивает высокую однородность смеси, благодаря чему протектор остается эластичным при экстремально низких температурах. Расположенный под беговой частью брекер имеет смешанную конструкцию. В дополнение к стальному здесь используется спиралевидный нейлоновый корд. Это решение обеспечивает стабильность пятна контакта под воздействием разнонаправленных сил ускорения, улучшая сцепление на скользком покрытии и при маневрировании. Протекторный рисунок отличает многочисленность ламелей и их способность самоблокироваться по всей поверхности блока. Это существенно повышает эффективность работы шины на укатанном снегу и льду.
— компаунд на основе натурального каучука и мелкодисперсных частиц диоксида кремния улучшает сцепление при экстремально низких температурах;
— «гибридный» брекер обеспечивает стабильность сцепления и снижает неравномерность износа;
— самоблокирующиеся ламели повышают эффективность работы протектора на укатанном снегу и льду.
Petlas Explero W671 235/60 R18 107H
Зимняя шина Petlas Explero W671 устанавливается во внедорожниках и пикапах. Относится к категории High Terrain, отличаясь наибольшей эффективностью на асфальтированных дорогах. В движении характеризуется курсовой стабильностью, быстротой и точностью откликов на действия водителя.
Резиновая смесь получена с использованием технологии FST. Основа ее состава – натуральный каучук и мелкодисперсные частицы диоксида кремния. Такое сочетание обеспечивает высокую однородность смеси, благодаря чему протектор остается эластичным при экстремально низких температурах. Расположенный под беговой частью брекер имеет смешанную конструкцию. В дополнение к стальному здесь используется спиралевидный нейлоновый корд. Это решение обеспечивает стабильность пятна контакта под воздействием разнонаправленных сил ускорения, улучшая сцепление на скользком покрытии и при маневрировании. Протекторный рисунок отличает многочисленность ламелей и их способность самоблокироваться по всей поверхности блока. Это существенно повышает эффективность работы шины на укатанном снегу и льду.
— компаунд на основе натурального каучука и мелкодисперсных частиц диоксида кремния улучшает сцепление при экстремально низких температурах;
— «гибридный» брекер обеспечивает стабильность сцепления и снижает неравномерность износа;
— самоблокирующиеся ламели повышают эффективность работы протектора на укатанном снегу и льду.