- Hyundai Santa Fe впервые обрел пакет N Performance
- Всё злее и злее: представлен Hyundai Santa Fe с пакетом N Performance
- 2023 Hyundai Santa Fe Performance
- 2023 Santa Fe Performance Photos
- Engine and Transmission
- 2023 Hyundai Santa Fe Performance Specs:
- 2023 Santa Fe Gas Mileage
- 2023 Hyundai Santa Fe Fuel Capacity
- 2023 Hyundai Santa Fe Trailering
- Hyundai Santafe performance — Find a Car | Hyundai Asia&Pacific
- SANTA FE
- Exceptionally dynamic
- 2.4 MPi gasoline engine
- 3.3 MPi gasoline engine
- 2.4 GDi gasoline engine
Hyundai Santa Fe впервые обрел пакет N Performance
Игорь Владимирский
У компании Hyundai уже есть полноценные «заряженные» N-модели и умеренно доработанные машины серии N Line. А в Южной Корее вдобавок работает направление по выпуску особых запчастей и аксессуаров N Performance Parts, которые можно установить на уже выпущенные автомобили. Пока что такой набор деталей предлагается только для модели Veloster N, хотя показан и хэтчбек i30 N с полным набором аксессуаров. А следующей моделью в «обработке» N Performance станет большой кроссовер Hyundai Santa Fe: представлен эталонный шоу-кар со всеми возможными обновками.
Из внешних доработок — новые бамперы с более агрессивным дизайном (в задний вдобавок встроен диффузор), особые колеса диаметром 21 дюйм, шины Michelin Pilot Sport, крупные патрубки выпускной системы, сдвоенный спойлер на пятой двери. А в салоне установлены новые передние сиденья с оригинальной обивкой, увеличенной боковой поддержкой и углепластиковыми задниками спинок. У задних пассажиров появились два экрана медиасистемы.
Компания пока не сообщает о технических доработках, но на фотографиях видны красные тормозные суппорты (с надписью N Performance) и пружины: судя по всему, и то и другое изменено и усилено. Но на модернизацию силового агрегата рассчитывать не приходится. В Корее набор N Performance для Santa Fe можно будет купить уже в этом году, однако информации о выходе на другие рынки пока нет.
Всё злее и злее: представлен Hyundai Santa Fe с пакетом N Performance
Тюнинг корейских автомобилей становится всё более популярным, и было бы странно, если бы компания Hyundai не попыталась на этом заработать. В её линейке уже есть полноценные N-спорткары с мощными двигателями и доработанными шасси, псевдоспортивные модели N Line с эффектным декором и стандартной техникой, а детали N Performance Parts адресованы тем, кто хочет улучшить стоковую машину. Раньше таким желающим приходили на помощь всевозможные частные ателье, теперь новые детали предлагает сама Hyundai, и заводской тюнинг, разумеется, никак не повлияет на гарантию.
Обновлённый и сменивший недавно платформу среднеразмерный паркетник Santa Fe — хороший объект для «улучшайзинга»: новый бензиновый тубомотор 2.5 T-GDi Smartstream в паре с 8-ступенчатым «роботом» с двумя мокрыми сцеплениями обещает впечатляющую динамику, и более агрессивная внешность в сочетании с таким силовым агрегатом воспринимается вполне естественно. Вдобавок новая стоковая фальшрадиатораная решётка Santa Fe, напоминающая тёрку для сыра, стала объектом для критики со стороны любителей марки Hyundai — мол, давайте другую. С пакетом N Performance кроссовер получил-таки новую решётку: на смену тёрке пришли массивные вертикальные прутья с бронзовыми вставками.
Бронзовые акценты есть также в 21-дюймовых колёсных дисках и видоизменённых бамперах, а задний бампер вдобавок щеголяет сдвоенными выхлопными патрубками и карбоновыми псевдодиффузором. В комплект также входят визуально расширяющие кузов накладки на колёсные арки и пороги, фигурный спойлер на багажной двери, карбоновые вставки в капоте и карбоновые корпуса наружных зеркал. В салоне — обитые алькантарой спортивные передние кресла с развитой боковой поддержкой и карбоновыми задниками, к которым прикручены индивидуальные мониторы для пассажиров второго ряда. Углепластик и алькантара используются также в отделке руля, передней панели и дверных картах, но разглядеть подробности на имеющихся фотографиях невозможно.
Интрига есть и по части «железа»: между спицами колёсных дисков можно разглядеть мощные тормозные суппорты красного цвета, в такой же цвет выкрашены пружины подвески, то есть можно ожидать, что шасси прошло некую доработку, и с новыми деталями Santa Fe едет интереснее.
Пока что N-Performance Package анонсирован только для южнокорейского рынка, в продажу он поступит до конца текущего года, но есть большая вероятность, что заводской тюнинг доберётся и до других стран, в том числе России, хотя пока что до нас не добрался даже объект-носитель, то есть сам обновлённый Santa Fe.
В этом году в нашей стране точно дебютирует флагманский кроссовер Hyundai по имени Palisade. Для него, скорее всего, тоже со временем будет предложен N-Performance Package, ведь шуточный первоапрельский Palisade N вызвал большой ажиотаж в Сети — публика потребовала непременно выпустить спортивную версию кроссовера.
2023 Hyundai Santa Fe Performance
There are four engine options to choose from in the 2023 Santa Fe lineup. The SE and SEL models are equipped with a naturally-aspirated 2.5-liter four-cylinder engine. Limited and Calligraphy models get the same motor but with a turbocharger bolted to it which produces 281 horsepower and 311 lb-ft of torque. These ICE models come standard with front-wheel drive, but all-wheel drive is available across the range.
The hybrid models are only available in AWD format. The hybrid has a 1.6-liter turbocharged four-cylinder gas engine working in conjunction with a single electric motor for a total of 226 hp. In the PHEV, the combined power output is 261 hp, getting quite close to the Santa Fe turbo. Each engine is mated to a different gearbox. The NA 2.5-liter is coupled to an eight-speed torque-converter automatic, while the turbocharged derivative is bolted to an eight-speed dual-clutch automatic. Hybrid models are equipped with a six-speed automatic. Hyundai doesn’t provide performance figures, but if you were wondering, independent tests have shown that the turbocharged model can get from 0-60 mph in six seconds. There are no top-speed figures either, but all models are capable of comfortably cruising at the legal speed limit.
The Santa Fe’s towing capacity is on the low side, though. The naturally-aspirated 2.5-liter and the hybrid can tow a maximum of 2,000 lbs, while the turbocharged model can manage 3,500 lbs. To put that in perspective, the Honda Passport can handle 5,000 lbs in AWD format. There is also some overlap in pricing with the bigger Ford Explorer, and in base format, it can tow 5,300 lbs.
2023 Santa Fe Performance Photos
Hyundai
Hyundai
Hyundai
Engine and Transmission
The only weak link in the engine range is the naturally-aspirated 2.5-liter engine, and only if you’re the kind of person who likes to accelerate briskly rather than at a leisurely pace. The 2.5-liter engine sans turbo produces 191 hp at 6,100 rpm and 181 lb-ft at 4,000 rpm. The late arrival of the torque makes it feel slightly sluggish, but the eight-speed automatic transmission does its absolute best to get the most out of it.
Bolting a turbocharger to the engine increases the power output to 281 hp and 311 lb-ft of torque. The eight-speed dual-clutch transmission is rapid and eager to gear down. Add the AWD system, and this SUV will surprise a few fast cars off the line.
The hybrid powertrain consists of a turbocharged 1.6-liter four-pot producing 178 hp at 6,000 rpm and 195 lb-ft at 4,000 rpm. Hyundai then adds an electric motor producing an additional 59 hp and 195 lb-ft of torque. The latter is available from zero to 1,600 rpm, which means it fills in the torque gap low down. Hyundai claims the combined power output is 226 hp. The PHEV has a similar setup but a more powerful electric motor; its combined output is 261 hp.
All of the available gearboxes are at the top of their game, and there isn’t a single bad one amongst them, although the eight-speed dual-clutch can occasionally be a little clunky. The NA engine is not particularly happy when you expect it to accelerate hard. Still, the turbocharged and hybrid models are happy to pick up speed quickly when entering the freeway or during overtaking maneuvers.
2023 Hyundai Santa Fe Performance Specs:
Hyundai Santa Fe Trims | Hyundai Santa Fe Engines | Hyundai Santa Fe Horsepower | Hyundai Santa Fe Transmissions | Hyundai Santa Fe Drivetrains | Hyundai Santa Fe MPG/MPGE | Hyundai Santa Fe Range |
---|---|---|---|---|---|---|
SE | 2.5L Inline-4 Gas | 191 hp @ 6100 rpm | 8-Speed Automatic | AWD FWD | 24 MPG 26 MPG | N/A |
SEL | 2.5L Inline-4 Gas | 191 hp @ 6100 rpm | 8-Speed Automatic | AWD FWD | 24 MPG 26 MPG | N/A |
XRT | 2.5L Inline-4 Gas | 191 hp @ 6100 rpm | 8-Speed Automatic | AWD FWD | 24 MPG 26 MPG | N/A |
Hybrid Blue | 1.6L Turbo Inline-4 Hybrid | 226 hp @ 5500 rpm | 6-Speed Automatic | N/A | 34 MPG | N/A |
Hybrid SEL Premium | 1.6L Turbo Inline-4 Hybrid | 226 hp @ 5500 rpm | 6-Speed Automatic | N/A | 32 MPG | N/A |
Limited | 2.5L Turbo Inline-4 Gas | 277 hp @ 5800 rpm | 8-Speed Automatic | AWD FWD | 24 MPG 25 MPG | N/A |
Hybrid Limited | 1.6L Turbo Inline-4 Hybrid | 226 hp @ 5500 rpm | 6-Speed Automatic | N/A | 32 MPG | N/A |
Plug in Hybrid SEL Convenience | 1.6L Turbo Inline-4 Plug-in Hybrid | 260 hp @ 5500 rpm | 6-Speed Automatic | N/A | 33 MPG | 29 miles |
Calligraphy | 2.5L Turbo Inline-4 Gas | 277 hp @ 5800 rpm | 8-Speed Automatic | AWD FWD | 24 MPG 25 MPG | N/A |
Plug in Hybrid Limited | 1.6L Turbo Inline-4 Plug-in Hybrid | 260 hp @ 5500 rpm | 6-Speed Automatic | N/A | 33 MPG | 29 miles |
2023 Santa Fe Gas Mileage
There isn’t a big gap between the naturally-aspirated model and the turbocharged derivative in terms of gas mileage. According to the EPA, the NA FWD model can manage 25/28/26 mpg city/highway/combined, while the AWD model can do 22/25/24 mpg. The turbocharged models can do 22/28/25 mpg and 21/28/24 mpg in FWD and AWD respectively.
In hybrid guise, the Santa Fe can return 36/31/34 mpg city/highway/combined in the Blue trim, dropping to 33/30/32 mpg for other trims.
The show’s real star is the plug-in hybrid model, which can do 31 miles on electricity alone. Once the battery is depleted, its combined fuel consumption drops down to 33 mpg, which is one mpg worse than the most frugal hybrid model. On both gas and electric power, it returns 76 MPGe combined.
ICE models are equipped with an 18.8-gallon fuel tank, the hybrid gets a 17.7-gallon tank, and PHEV variants can carry up to 12.4 gallons. In the best-case scenario, you’re looking at a theoretical driving range of 488 miles for the ICE models. The Blue hybrid can go just over 600 miles on a full tank, which is mighty impressive. If you have a 220V/240V outlet at home, fully charging the PHEV’s 13.8-kWh lithium-ion battery should take about four hours.
2023 Hyundai Santa Fe Fuel Capacity
Hyundai Santa Fe Trims | SE | SEL | XRT | Hybrid Blue | Hybrid SEL Premium | Limited | Hybrid Limited | Plug in Hybrid SEL Convenience | Calligraphy | Plug in Hybrid Limited |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hyundai Santa Fe Fuel Economy (Cty/Hwy) | 22/25 | 22/25 | 22/25 | 36/31 | 33/30 | 21/28 | 33/30 | N/A | 21/28 | N/A |
Hyundai Santa Fe Hybrid Battery Capacity | N/A | N/A | N/A | 1.49 kWh | 1.49 kWh | N/A | 1.49 kWh | 13.8 kWh | N/A | 13.8 kWh |
2023 Hyundai Santa Fe Trailering
Hyundai Santa Fe Trims | SE | SEL | XRT | Hybrid Blue | Hybrid SEL Premium | Limited | Hybrid Limited | Plug in Hybrid SEL Convenience | Calligraphy | Plug in Hybrid Limited |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hyundai Santa Fe Maximum Trailering Capacity | 2,000 lbs. | 2,000 lbs. | 2,000 lbs. | 2,000 lbs. | 2,000 lbs. | 3,500 lbs. | 2,000 lbs. | 2,000 lbs. | 3,500 lbs. | 2,000 lbs. |
Engine | 2.5L Inline-4 Gas | 2.5L Inline-4 Gas | 2.5L Inline-4 Gas | 1.6L Turbo Inline-4 Hybrid | 1.6L Turbo Inline-4 Hybrid | 2.5L Turbo Inline-4 Gas | 1.6L Turbo Inline-4 Hybrid | 1.6L Turbo Inline-4 Plug-in Hybrid | 2.5L Turbo Inline-4 Gas | 1.6L Turbo Inline-4 Plug-in Hybrid |
Transmission | 8-Speed Automatic | 8-Speed Automatic | 8-Speed Automatic | 6-Speed Automatic | 6-Speed Automatic | 8-Speed Automatic | 6-Speed Automatic | 6-Speed Automatic | 8-Speed Automatic | 6-Speed Automatic |
Hyundai Santafe performance — Find a Car | Hyundai Asia&Pacific
For more information on this vehicle, please contact your local dealer.
SANTA FE
Exceptionally dynamic
Its limit-optimized capabilities deliver driving as powerful as smooth for a dynamic experience without equal.
data-srcset, del alt —> data-src, add width,height,loading,class —>
2.4 MPi gasoline engine
The 2.4 MPi gasoline engine is capable of a maximum 172 ps at 6,000 rpm and 22.9 kg∙m torque at 4,000 rpm.
data-srcset, del alt —> data-src, add width,height,loading,class —>
3.3 MPi gasoline engine
The 3.3 MPi gasoline engine offers improved fuel performance, maximum power of 270 ps at 6,400 rpm and maximum torque of 32.4 kg∙m at 5,300 rpm
data-srcset, del alt —> data-src, add width,height,loading,class —>
2.4 GDi gasoline engine
The 2.4 GDi gasoline engine produces maximum power of 188 ps at 6,000 rpm and maximum torque of 24.6 kg∙m at 4,000 rpm.