Ошибка p0842 honda pilot

Ошибка P0842 — Датчик «А» давления трансмиссионной жидкости — низкий уровень сигнала

Ошибка P0842 указывает на то, что PCM получил сигнал о слишком высоком напряжении от датчика давления трансмиссионной жидкости. Вместе с кодом P0842 могут также появляться другие коды ошибок, связанных с электромагнитным клапаном переключения передач, проскальзыванием трансмиссии, блокировкой, передаточным числом или муфтой блокировки гидротрансформатора.

Что означает ошибка P0842

Трансмиссия использует гидравлическое давление, регулируемое электромагнитными клапанами, которые управляются PCM, для переключения передач и блокировки гидротрансформатора. PCM рассчитывает необходимое давление в любой момент времени для оптимизации работы транспортного средства. Если фактическое значение давления больше требуемого значения, появляется код ошибки P0842.

Причины возникновения ошибки P0842

Наиболее распространенной причиной возникновения ошибки P0842 является неисправность электромагнитного клапана управления давлением. Другими причинами могут быть:

  • Загрязнение или низкий уровень трансмиссионной жидкости
  • Закупорка каналов прохождения трансмиссионной жидкости
  • Механические неисправности внутри трансмиссии
  • В редких случаях, неисправность PCM или TCM

Каковы симптомы ошибки P0842?

В некоторых случаях единственным признаком возникновения данной ошибки является загорание индикатора Check Engine. Однако другими признаками могут быть:

  • Невозможность переключения передач
  • Жесткое переключение передач или проскальзывание трансмиссии
  • Перегрев трансмиссии
  • Снижение эффективности использования топлива
  • Проблемы с включением и выключением муфты блокировки гидротрансформатора

Как механик диагностирует код ошибки P0842?

После проверки кода с помощью сканера OBD-II в первую очередь необходимо проверить трансмиссионную жидкость. Если уровень жидкости слишком низкий, жидкость необходимо долить. Если жидкость загрязнена или пахнет горелым, необходимо промыть всю систему, а затем залить чистую трансмиссионную жидкость.

После выполнения вышеуказанных действий или других ремонтных работ необходимо очистить код с PCM и повторно проверить систему. Если после устранения неисправностей, связанных с трансмиссионной жидкостью, код не исчезнет, далее необходимо проверить электрические компоненты. Диагностирование следует выполнять до тех пор, пока не будет обнаружена проблема.

Общие ошибки при диагностировании кода P0842

Наиболее распространенной ошибкой при диагностировании кода P0842 является замена насоса высокого давления вместо ремонта или замены датчика давления, электромагнитного клапана управления давлением или электрических компонентов. Перед заменой основных деталей важно рассмотреть все возможные причины возникновения данной ошибки.

Насколько серьезной является ошибка P0842?

Данный код ошибки указывает на наличие серьезной проблемы, поэтому рекомендуется как можно скорее обратиться к квалифицированному специалисту для диагностирования и устранения ошибки. Со временем производительность автомобиля может снизиться настолько, что им просто невозможно будет управлять. Если долго игнорировать данную проблему, это может привести к более масштабному и дорогостоящему ремонту в дальнейшем.

Читайте также:  Peugeot 3008 mitsubishi outlander

Какой ремонт может исправить ошибку P0842?

  • Замена электромагнитного клапана управления давлением
  • Заливка трансмиссионной жидкости или промывка системы и замена жидкости
  • Очистка каналов прохождения трансмиссионной жидкости
  • Устранение механических неисправностей внутри трансмиссии
  • В редких случаях, замена неисправного PCM или TCM.

Нужна помощь с кодом ошибки P0842?

Компания — CarChek, предлагает услугу — выездная компьютерная диагностика, специалисты нашей компании приедут к вам домой или в офис, чтобы диагностировать и выявлять проблемы вашего автомобиля. Узнайте стоимость и запишитесь на услугу — электронная диагностика автомобиля или свяжитесь с консультантом по телефону +7(499)394-47-89

Источник

DTC Advanced Diagnostics: P0842 (9-Speed A/T)

The transmission fluid pressure sensor is attached to the hydraulic control unit in the transmission. If the transmission fluid pressure sensor signal voltage is a specified voltage for a set time, the transmission control module (TCM) detects a malfunction and stores a DTC.

NOTE: The causes shown may not be a complete list of all potential problems, and it is possible that there may be other causes.

Transmission fluid pressure sensor PCL line open (includes connector loose connection or disconnection)

Transmission fluid pressure sensor VCC1 line open (includes connector loose connection or disconnection)

Transmission fluid pressure sensor SG1 line open (includes connector loose connection or disconnection)

When a malfunction is detected, the A/T gear position indicator blinks, the MIL comes on, and a Pending DTC, a Confirmed DTC, and the freeze data are stored in the TCM memory.

The A/T gear position indicator comes off by turning the vehicle to the OFF (LOCK) mode. The MIL is cleared if the malfunction does not return in three consecutive trips in which the diagnostic runs. The MIL, the Pending DTC, the Confirmed DTC, and the freeze data can be cleared with the scan tool Clear command.

© Automotive Manuals. All rights reserved.

Источник

Everything About The P0842 Honda Pilot Error Code

Are you concerned about your P0842 Honda Pilot error code and unsure what to do about it? From reasons to solutions, we’ve taken care of everything for you.

The PO842 Honda Pilot code indicates an error with your honda pilot’s transmission fluid pressure sensor circuit. This error code is displayed when the voltage reading of the fluid pressure is greater than usual. Numerous factors may contribute to this issue, including unclean transmission fluid, a damaged PCM or TCM, and others.

However, it is a severe problem, and you must stop driving your car and treat it immediately. Otherwise, your vehicle may turn undrivable.

Everything About The P0842 Honda Pilot Error Code

What Are the Causes of the P0842 Code in My Honda Pilot?

As we have mentioned, this particular code means something is wrong with your transmission (Transmission Fluid Pressure Switch ‘A’ 2nd Clutch) or any transmission-related parts.

Читайте также:  Kia sorento 2012 cores

The possible causes/reasons are as follows:

  • Faulty transmission pressure control solenoid
  • Unclean transmission filter or fluid
  • Leaked/blocked transmission fluid
  • Faulty transmission pump
  • Transmission Control Module (TCM) failure
  • Powertrain Control Module (PCM) failure

The first three mentioned reasons are the most common ones. And TCM or PCM failure are the rare ones.

How to Figure Out the Exact Issue of P0842 Code?

Determining the exact cause behind this error code is quite impossible. But learning about some symptoms can surely help. Below, we’ve covered every possible symptoms and cause behind the p0842 code.

Symptoms of Faulty Transmission Pressure Control Solenoid

Symptoms of Faulty Transmission Pressure Control Solenoid

The transmission pressure regulator solenoid is essential because it regulates the fluid pressure. And some signs that it has gone bad are:

  • Failing to shift gears: If you have a problem with shifting your gear frequently, that’s mostly because your solenoid is failing. You might notice that you cannot downshift or upshift from a certain position, or your gears are behaving weirdly.
  • Gears are shifting on their own: If your vehicle gears change automatically without you even trying, that’s also a bad sign.
  • Slow Vehicle: Is your vehicle running slow than usual? Your transmission pressure control solenoid probably needs to be fixed!

Symptoms of Unclean/Clogged/Damaged Transmission Filter or Fluid

The unclean/clogged/damaged transmission filter or fluid symptoms are almost identical. That’s why you cannot point out one exact problem.

However, the symptoms are discussed below:

  • Problem shifting gears: If you cannot shift your gear correctly, or if the gear is slipping, there is a high chance of your transmission filter being clogged. This issue is also related to unclean transmission fluid since the sloppy fluid results in a clogged or damaged transmission filter or pump.
  • Fluid leaking out: Have you noticed some fluid leaking from your vehicle? Take your transmission into consideration. Those leaking fluids are probably indicating a defective transmission filter or pump. The A/C filter is not always the cause of leaked fluid.
  • Weird sounds: Once something is wrong with the transmission, you will start hearing rattling, whirring, or whining sounds from your engine.

Don’t take these sounds lightly. They’re probably giving you some serious warning signs.

  • Unpleasant smell: If you can sense some burning smell, there’s a high chance of your transmission filter being clogged or fluid being unclean. The unclean liquid creates a blockage in the filter or pump.

Symptoms of Transmission Control Module (TCM) Failure

Symptoms of Transmission Control Module (TCM) Failure

The symptoms of transmission control module (TCM) failure are:

  • Problem shifting gears (slow or stuck gear, or cannot upshift or downshift, or automatic gear shifting)
  • Excessive fuel consumption: When the TCM is faulty, the vehicle’s engine consumes more fuel than usual.
  • Engine check lights pop up frequently.

Problems with shifting gears have been discussed above broadly many times. Thus, we didn’t want to bore you talking about it elaborately again.

However, TCM failure is not often seen in every vehicle.

Symptoms of Powertrain Control Module (PCM) Failure:

Just because your honda pilot is showing a P0842 error code doesn’t mean that your PCM failed. But it’s always a good idea to be aware of these problems in order to avoid any negative consequences.

Читайте также:  Инструкции для audi q7

Hence, the symptoms of failed or defective Powertrain Control Module (PCM) are as follows:

  • Engine check lights popping up frequently can also be a sign of defective PCM (don’t get confused with the TCM).
  • Car engine not starting or stuttering: If your car is not starting up or stuttering after showing the P0842 error, there’s a high possibility of PCM failure.
  • Rough start: Sometimes, PCM failure can also cause a rough engine start.
  • Problem with gears (slow or stuck gear, cannot smoothly upshift or downshift, or automatic gear shifting).

How to Fix the Problems of My Honda Pilot P0842 Error?

How to Fix the Problems of My Honda Pilot P0842 Error

As you can see, the symptoms of all the problems are almost the same, so it is really tough to target the bull’s eye and repair it.

In that case, the safest solution is to start by taking small steps, such as-

  • Replace the unclean and old transmission fluid with fresh ones
  • Clear up transmission fluid’s clogged pathways
  • Replace the transmission pressure control solenoid
  • Fix other minor internal issues if visible

And If these fixes don’t improve your car’s condition, take a bigger step by repairing or replacing PCM or TCM. Unfortunately, the process of replacing the PCM or TCM is very costly (almost a thousand dollars).

Frequently Asked Questions

PCM or powertrain control module controls the car’s transmission, engine, driveline, and other important systems. And for this reason, it is an important component of a car, and its restoration is expensive.

The expense to repair TCM or PCM varies depending on the location and mechanic. Still, the cost should be around 500 $ or less.

This error code warrants immediate attention. And if you don’t fix your car shortly, you can suffer a significant loss.

The Bottom Line

You are now aware of the meaning of the P0842 Honda Pilot error code. Nevertheless, we’re reminding you of the risk associated with this code. There are various issues with this signal, as well as numerous solutions.

Therefore, handling it by an unqualified person won’t be proper. We strongly advise having a qualified mechanic work on your car. However, you may attempt to fix the transmission solenoids and wires.

About David Vallo

I am a highly motivated and experienced Engine Research Engineer at Honda R&D Americas. I have a strong background in engine design, development, testing, and analysis. My experience includes the development of engines for both motorcycle and automobile applications. I have worked on projects ranging from concept to production-ready engines. Additionally,
I have experience in engine optimization through the use of computer simulation tools and data analysis techniques. My goal is to help Honda R&D Americas develop engines that are reliable, efficient, and environmentally friendly.
LinkedIn

Источник

Оцените статью
Adblock
detector