- Mazda 3 i SV (2014) vs Nissan Juke S (2014)
- Почему Mazda 3 i SV (2014) лучше чем Nissan Juke S (2014)?
- Почему Nissan Juke S (2014) лучше чем Mazda 3 i SV (2014)?
- Отзывы пользователей
- Общая информация
- Размеры
- Скорость
- Двигатель
- Nissan JUKE (2018) vs. Mazda Mazda3 Specs
- 2018 Nissan JUKE and 2023 Mazda Mazda3 Specifications
- What Our Members Are Saying about the Seat Room and Comfort of the 2018 Nissan JUKE
- What Our Members Are Saying about the Seat Room and Comfort of the 2023 Mazda Mazda3
- Where to Next?
- More About the JUKE
- More About the Mazda3
- Join TrueDelta
- Mazda CX-3 vs Nissan Juke: crossover clash
- Styling
- Interior
- Driving
- Engines
- Value for money
- Verdict
- What next?
Mazda 3 i SV (2014) vs Nissan Juke S (2014)
Почему Mazda 3 i SV (2014) лучше чем Nissan Juke S (2014)?
Почему Nissan Juke S (2014) лучше чем Mazda 3 i SV (2014)?
Audi A3 1.8 TFSI Sedan (2015)
Nissan Versa Sedan S (2015)
MINI Cooper Countryman (2014)
Renault Captur Dynamique MediaNav TCe 120 Auto EDC (2014)
Отзывы пользователей
Будьте первым. Поделитесь своим опытом, чтобы помочь другим членам сообщества принять решение.
Общая информация
Это позволяет всем четырем колесам перемещаться вверх и вниз независимо, обеспечивая плавность хода при движении, когда, например, вы едете по кочкам на дороге.
Бензиновый двигатель предлагает несколько преимуществ по сравнению с дизельным двигателем. Например, бензиновые двигатели, как правило, легче и дешевле, чем их дизельные аналоги. Бензиновые двигатели также имеют тенденцию иметь большую мощность, и топливо для них более доступно.
Радиус поворота указывает на наименьший круговой поворот, который автомобиль может сделать. С меньшим радиусом поворота легче выполнить разворот с одной попытки вместо того, чтобы поворачивать автомобиль назад и вперед, чтобы развернуться.
Дополнительная гарантия покрывает части автомобиля, такие как двигатель, коробка передач, карданный вал и т.д. Она, как правило, действует дольше, чем основная гарантия. Она длится либо определенное количество лет, либо количество пройденных километров.
Основная гарантия автомобиля охватывает все, кроме частей, которые подвержены нормальному износу, таких как стеклоочистители и тормозные колодки. Она длится либо определенное количество лет или количество пройденных километров.
Основная гарантия автомобиля охватывает все, кроме частей, которые подвержены нормальному износу, таких как стеклоочистители и тормозные колодки. Она длится либо определенное количество лет, либо количество пройденных километров.
Передний привод является наиболее распространенным типом трансмиссии и имеет ряд преимуществ. Он требует меньше затрат при производстве (снижая стоимость транспортного средства), а также легче, что помогает экономить топливо. Расположение двигателя над приводными колесами также помогает увеличению тяги.
Дополнительная гарантия покрывает части автомобиля, такие как двигатель, коробка передач, карданный вал и т.д. Она, как правило, действует дольше, чем основная гарантия. Она длится либо определенное количество лет, либо количество пройденных километров.
Размеры
Неизвестно. Помогите нам, предложите стоимость. (Mazda 3 i SV (2014))
Большее грузовое пространство является более практичным, так как позволяет перевозить больше вещей. В некоторых машинах вы можете опустить задние сиденья, чтобы было больше грузового пространства.
Большая высота в салоне в передней части автомобиля делает его вождение более комфортным, и это особенно важно для высоких людей.
Большая высота в салоне в задней части автомобиля делает его вождение более комфортным, и это особенно важно для высоких людей. Также это может пригодится для перевозки грузов в задней части автомобиля.
Мы считаем, что меньший вес лучше, потому что более легкие устройства удобнее переносить. Меньший вес также является преимуществом для бытовой техники, поскольку транспортировка становится удобнее, а также для многих других видов продукции.
Колесная база — это расстояние между центром передних и задних колес. Длинная колесная база обеспечивает автомобилю большую стабильность и плавную езду (хотя более короткая колесная база может обеспечить более легкое управление).
Скорость
Коэффициент сопротивления является одним из измерений того, как хорошо воздух проходит вокруг автомобиля. Более низкий коэффициент означает, что автомобиль более аэродинамичен и двигатель не должен работать в полную силу. Результат — более высокая скорость и большая экономия топлива.
Двигатель
Экономия топлива — это измерение эффективности использования топлива, на основе того, как далеко вы можете проехать с определенным количеством бензина (топлива). Низкая экономия топлива означает, что автомобиль будет дешевле в эксплуатации.
Вращающий момент — это измерение мощности двигателя, тесно связанное с количеством лошадиных сил. Больший вращающий момент указывает на более мощное средство передвижения, а также является хорошим показателем набора ускорения.
Экономия топлива — это измерение эффективности использования топлива, на основе того, как далеко вы можете проехать с определенным количеством бензина (топлива). Низкая экономии топлива означает, что автомобиль будет дешевле в эксплуатации.
Это измерение — общий объем всех цилиндров двигателя, также известный как рабочий объем двигателя. Это один из многих аспектов двигателя, который определяет его мощность, проще говоря, больший размер означает большую мощность.
Неизвестно. Помогите нам, предложите стоимость. (Mazda 3 i SV (2014))
Экономия топлива — это измерение эффективности использования топлива, на основе того, как далеко вы можете проехать с определенным количеством бензина. Чем выше показатель экономии топлива, тем автомобиль будет дешевле в эксплуатации.
Турбокомпрессор сжимает воздух, поступающий в цилиндры. Так как при использовании наддува воздух в цилиндры подаётся принудительно (под давлением), а не только за счёт разрежения, создаваемого поршнем (это разрежение способно взять только определённое количество смеси воздуха с топливом), то в двигатель попадает большее количество смеси воздуха с топливом. Как следствие, при сгорании увеличивается объём сгораемого топлива с воздухом, образовавшийся газ занимает больший объём и соответственно возникает большая сила, давящая на поршень.Это приводит к увеличению мощности без увеличения размера и веса двигателя.
Nissan JUKE (2018) vs. Mazda Mazda3 Specs
How powerful is the engine? How much room is in the back seat? Get the 2018 Nissan JUKE and 2023 Mazda Mazda3 specs.
2018 Nissan JUKE and 2023 Mazda Mazda3 Specifications
Model Year | 2018 | 2023 | |
Model | Nissan JUKE | Mazda Mazda3 | |
Engine | |||
Transmission | |||
Drivetrain | |||
Body | |||
Difference | |||
Total Legroom | 0 mm (over 1 row) | 0 mm (over 1 row) | 0 mm |
What Our Members Are Saying about the Seat Room and Comfort of the 2018 Nissan JUKE
None of our members have yet commented on the seat room and comfort of the 2018 Nissan JUKE.
What Our Members Are Saying about the Seat Room and Comfort of the 2023 Mazda Mazda3
None of our members have yet commented on the seat room and comfort of the 2023 Mazda Mazda3.
Where to Next?
More About the JUKE
expand
- Overall Repair Frequencies
- Reliability Trends
- Powertrain and Chassis Repair Frequencies
- Most Common Problems
- Repair Histories
- Gas Mileage
- Pricing
- Features
- Vehicle Specs
- Pros and Cons
- Recommendations
- Get a Dealer Quote
More About the Mazda3
expand
- Overall Reliability
- Overall Repair Frequencies
- Odds of No Repairs
- Reliability Trends
- Powertrain and Chassis Reliability
- Powertrain and Chassis Repair Frequencies
- Powertrain and Chassis Odds
- Most Common Problems
- Repair Histories
- Gas Mileage
- Pricing
- Features
- Vehicle Specs
- Michael’s Review
- Pros and Cons
- Recommendations
- Get a Dealer Quote
Join TrueDelta
We are 103,000+ car owners sharing real-world car information.
Mazda CX-3 vs Nissan Juke: crossover clash
Mazda is the latest firm to throw its crossover hat into the ring, with this – the CX-3. Initial reviews have been very positive but the big question is – does it have what it takes to top the Nissan Juke?
The British-built Nissan is the most popular mini-crossover in the UK, and the car which essentially gave birth to the segment. We compare the two side-by-side to decide which will best fit buyers’ needs.
Styling
The Juke is something of a ‘Marmite’ car – its unusual styling divides opinion like little else. The sharp headlights that sit high on the bonnet contrast the two round spotlights below. The rear is more conventional, but some find its coupe-like profile slightly at odds with the chunky off road features found elsewhere.
When it comes to styling, Mazda is on something of a roll at the moment, and the CX-3 is the latest success story. The angular face lends it a modern, aggressive appearance that buyers seem to love, while the sides are swoopy enough for it to never be considered dull.
Interior
The Juke’s interior is slightly more conventional than its exterior. The centre console can be colour coded to either contrast or match the car’s exterior paint finish. Certain models allow similar options for sections of the seats, too.
The Juke is a pleasant place to sit as long as you’re in the front. Given the Juke’s supermini origins, it was never going to be limo-like in the back but headroom, in particular, is short of its most roomy rivals. Boot space is respectable, though, as long as you avoid four-wheel drive which reduces boot space from 354 to just 207 litres.
At 350 litres, the CX-3 all but equals the Juke’s boot and, like the Juke, rear headroom is slightly limited thanks to its swoopy roofline. For overall space, though, the Mazda gets the nod.
Like the exterior, the CX-3’s insides are pleasant to look at. Almost a carbon copy of the Mazda 2 supermini, the dash is simple, contemporary, and well bolted together. There are one or two cheap feeling plastics, but no more than you’d find in the Mazda’s main rivals.
Driving
If you’re after a small crossover that’s fun to drive, look no further than the CX-3. Testers frequently use words like ‘surefooted’ and ‘agile’ to describe the experience, thanks to accurate, well-weighted steering, and very little body roll.
The trade-off is that some will find the firmer ride a little wearing after a while. It’s not uncomfortable by any means, but some rivals let less of the road’s imperfections into the cabin. On longer journeys, wind and tyre roar make themselves evident but aren’t overbearing.
The same could be said of the Juke. It rides marginally softer than the Mazda, which in turn means it’s just a little bit more comfortable, but both of these cars are more focussed on driving fun than they are refinement.
Engines
The CX-3 is available with a choice of three different engines – two petrols and one diesel. A 2.0-litre petrol is available with either 118 or 148hp, while diesel fans are offered a 104hp 1.5-litre unit. Lesser units get a six-speed manual gearbox while more expensive ones get the option of a six-speed automatic.
The petrols offer impressive performance, while the diesel is more than adequate, yet returns claimed fuel economy of 70.6mpg, too. The most powerful petrol is available with four-wheel drive, as is the diesel but, unless you’re planning light off-roading, we wouldn’t bother. They’re slower, heavier, more expensive and less economical, while adding very little in the way of real-world benefit.
The Juke’s engine range is a little more extensive than the Mazda’s. Like the CX-3, one diesel option – a 70.6mpg-rated 1.5-litre diesel – is offered, but the Juke also features a choice of four petrols. The pick of the petrol range is the 1.2-litre turbo – performance is more than brisk enough for everyday use, yet it’ll return just over 50mpg.
Unlike the Mazda, Nissan makes a hot hatch option. The Juke Nismo RS uses a 215hp 1.6-litre turbo to help it cover the 0-62mph sprint in seven seconds. It may not quite boast the finesse of a Ford Fiesta ST or a Peugeot 208 GTI, but it’s entertaining nonetheless.
Value for money
The Nissan is much cheaper to buy than the Mazda – prices start at just over £13,600 relative to the CX-3’s starting point almost £4,000 higher.
The Mazda’s increased price is thanks to its more generous equipment levels – unlike the Juke, it gets loads of equipment as standard including air-conditioning and an infotainment system with DAB radio and Bluetooth. Prices even out higher up the range, but it’s still the Juke which is the cheaper to buy.
Verdict
Based on our aggregated wowscore alone, the Mazda CX-3 is the one to have – its 7.8 rating trumps the Nissan’s 6.9. The CX-3 is more fun to drive than the Juke, it’s equally frugal, and the stylish interior is both more spacious and better equipped.
However, it’s easy to see why the Juke is so popular. With such a low starting price, people who like the Juke’s style will be bowled over by how much car they can get for the money. They’ll have to be willing to sacrifice one or two of the creature comforts that are standard in the Mazda, however.
If you’re looking to spend £18,000-20,000 on a new car, the Mazda is the one we’d go for. If you’re on a tighter budget than that – the Juke will be brilliant as long as you’re happy with its extroverted style.
What next?
Pop either the Mazda CX-3 or the Nissan Juke in our car configurator to see how much carwow could help you save. If you’re looking for an even better discount, check out our deals page or, if you’re still struggling over what car to pick, head over to our car chooser.