- Обзор Ford Ranger 2023
- Общее впечатление
- ► Подпишитесь на наш Telegram
- Какой двигатель будет у Ranger 2023 года?
- Появится ли гибридный или полностью электрический Ranger?
- Грузовой отсек, буксировка и грузоподъемность 2023 Ford Ranger
- Технологии
- Насколько хорош Ranger на бездорожье?
- 2022 Ford Ranger
- What’s New for 2022?
- Pricing and Which One to Buy
- Engine, Transmission, and Performance
- Towing and Payload Capacity
- Fuel Economy and Real-World MPG
- Interior, Comfort, and Cargo
- Infotainment and Connectivity
- Safety and Driver-Assistance Features
- Overall Safety Rating (NHTSA)
- Warranty and Maintenance Coverage
- Specifications
Обзор Ford Ranger 2023
Наконец, новый Ranger дебютировал, и похоже, что он исправит многие ошибки предыдущего поколения, когда поступит в продажу в 2023 году. В линейке грузовиков Ford Ranger займет место между более компактным Maverick и большим F-150.
Ford Ranger 2023 . В линейке грузовиков Ford Ranger займет место между более компактным Maverick и большим F-150.
Общее впечатление
Ford давно пора создать новый Ranger — откровенно говоря, это время пришло еще несколько лет назад. Этот пикап устарел сразу же при появлении в 2019, поскольку он был не более чем очередной версией Ranger, который продавался в течение предыдущих нескольких лет, без каких-либо существенных изменений. Это не позволило среднеразмерному пикапу Ford стать настоящим конкурентом для более новых среднеразмерных конкурентов.
► Подпишитесь на наш Telegram
Похоже, что ситуация изменится в 2023 году, когда дебютирует новый Ranger. Это не совсем новый автомобиль, так как он построен на обновленной версии предыдущей платформы и, скорее всего, будет использовать силовой агрегат, схожий с тем, который продается сейчас. Тем не менее, изменения кажутся достаточно значительными, чтобы выдвинуть Ranger в соперники новейшим и лучшим моделям сегмента.
Интерьер Ford Ranger 2023
Стиль «мачо» и более высокотехнологичный интерьер придают Ranger 2023 года привлекательность. Гибридные и EV-модели, которые, вероятно, появятся в будущем, должны дать Ranger преимущество в гонке электрифицированных пикапов. Нам нравится то, что мы видим в предварительной информации об Ranger 2023 года.
Какой двигатель будет у Ranger 2023 года?
Мы ожидаем, что Ranger получит 2,3-литровый турбированный I-4 и 10-ступенчатую автоматическую коробку передач. Мощность силового агрегата может немного увеличиться по сравнению с нынешними 270 л.с. и 420 нм крутящего момента, а характеристики переключения или передаточные числа 10-ступенчатой автоматической коробки скорее всего будут обновлены. Базовый Ranger, скорее всего, будет RWD, а системы частичного и полного привода будут предлагаться в зависимости от комплектации.
Появится ли гибридный или полностью электрический Ranger?
Намерения Ford по электрификации своих пикапов не являются секретом — в качестве доказательства можно привести электрический F-150 Lightning и гибридную силовую установку Maverick. Представитель Ford сообщил, что в будущем появится электрифицированный Ranger, так что дебют гибридной или полностью электрической модели — вопрос времени. Они могут быть разделены с анонсированной гибридной силовой установкой Bronco или аккумуляторной установкой, заимствованной у F-150 Lighting.
Электрический F-150 Lightning
Грузовой отсек, буксировка и грузоподъемность 2023 Ford Ranger
Ranger 2023 опирается на модифицированную версию предыдущей рамы, которая стала шире и длиннее. Это позволяет увеличить место для багажа, которое, по словам Ford, может вместить поддон или лист фанеры между колесными колодцами. Длина грузового места еще не определена, но, судя по всему, будут доступны конфигурации с кабиной экипажа/коротким грузовым местом и удлиненной кабиной/длинным кузовом.
Предыдущий Ranger мог перевозить до 870 кг полезной нагрузки и буксировать до 3400 кг. Ожидается, что в модели 2023 года эти показатели немного улучшатся.
Технологии
До сих пор Ford упоминал о 10,1- и 12,0-дюймовых сенсорных экранах мультимедийной системы с вертикальной ориентацией, похожих на те, что установлены в Mustang Mach-E . Они будут работать под управлением пользовательского интерфейса Sync 4 от Ford, который включает Apple CarPlay и Android Auto. В стандартную комплектацию может войти полностью цифровой дисплей приборов. На фотографиях показаны порты USB Type-A и Type-C в переднем ряду, а в зависимости от отделки в комплектацию будет входить беспроводная зарядная панель. Доступна система 360-градусных камер, которая может показывать вид на дорогу впереди, как в режимах движения по тропе для Bronco.
Ford Ranger 2023 10,1- или 12,0-дюймовые сенсорные экраны мультимедийной системы с вертикальной ориентацией
Насколько хорош Ranger на бездорожье?
Модифицированная платформа нового Ranger, как утверждается, обеспечивает лучший угол сближения и артикуляцию осей. Задние амортизаторы теперь установлены вне рамных балок, что должно способствовать артикуляции, а также комфорту езды. Внедорожные способности — это то, что Ford явно включил в дизайн Ranger 2023. На переднем бампере есть двойные крюки, а показанная на фотографиях комплектация Wildtrak выглядит в своей стихии, для езды по грязи на вездеходных шинах.
2022 Ford Ranger
If a full-size F-150 is larger and more capable than you need, the 2022 Ford Ranger is the mid-size Ford-brand pickup truck that should suit your lifestyle without draining your bank account. Instead of its bigger brother’s V-6 and V-8 powertrains, the Ranger makes do with a turbocharged 2.3-liter four-cylinder and a 10-speed automatic transmission; rear-wheel drive is standard but all-wheel drive is available across the lineup. Towing and payload capacities are stout and are competitive with other mid-size pickups such as the Chevrolet Colorado and the GMC Canyon. If you’re looking for off-road capability, the Tremor model is your best bet for now, but we’re still hoping Ford will come through with a Ranger Raptor model that will bring more performance to the equation.
What’s New for 2022?
The cheeky Splash trim returns to the Ranger lineup for 2022 and it’ll be available as a $1495 package on XLT and Lariat models. The Splash package shows off its Nineties flair with orange- and-black body-side graphics, unique 18-inch matte-black wheels, orange grille trim, and gloss-black exterior accents. Inside, the Splash wears orange contrast stitching on the seats and special pin-striped trim. A Splash Limited Edition will also be available and will come in a variety of colors, but Ford will roll these out one-by-one and only offer a few hundred at a time before moving onto a new theme. A new Splash Limited Edition truck will launch every few months with a different color, with the Splash Snow Edition kicking off the series.
Pricing and Which One to Buy
If you’re going for value and performance, look to the base, XL extended-cab model, which Ford calls SuperCab. It has all the power and ride quality of the other Rangers, but thanks to its smaller cab, rear-drive configuration, and lower level of standard equipment it’s not as heavy as the XLT and Lariat trims, meaning it’ll get up to speed a little quicker. It comes standard with forward-collision warning and automated emergency braking—things that are only available on the Chevrolet Colorado’s and the GMC Canyon’s highest trims. Our first choice, however, is the SuperCrew crew-cab body style dressed in the mid-level XLT trim and equipped with four-wheel drive. We’d add the FX4 off-road suspension, a bed liner, and the 302A package that includes heated seats, a leather-wrapped steering wheel, dual-zone climate control, and an eight-inch touch-screen infotainment system.
Engine, Transmission, and Performance
Pop the hood of the 2022 Ford Ranger, and you’ll be greeted by a turbocharged 2.3-liter four-cylinder engine that generates 270 horsepower and 310 lb-ft of torque. There’s enough muscle there to make the Ranger XLT we tested reasonably swift, and output is silky. Things get even more impressive with the lighter Ranger XL, which surprised us with its speed and agility when we put it through its paces at the track. With all Ranger trucks, a 10-speed automatic rules the roost, and it provides shifts that are smooth and quick. Rear-drive models offer 8.4 inches of ground clearance, while four-wheel-drive versions offer 8.9 inches. The Ranger is available with a Terrain Management System that tweaks things like engine responsiveness and transmission gearing to optimize the truck’s performance on various types of terrain. Four selectable drive modes are offered: Normal, Grass/Gravel/Snow, Mud/Ruts, and Sand.
More on the Ranger Pickup Truck
Towing and Payload Capacity
When equipped with the optional tow package, the 2022 Ford Ranger can tow up to 7500 pounds, and when towing, the truck’s power delivery remains smooth and consistent. As for payload, the Ranger is good for up to 1860 pounds.
Fuel Economy and Real-World MPG
The EPA estimates the rear-wheel drive Ranger will earn up to 21 mpg city and 26 highway. The all-wheel-drive version has estimates as high as 20 mpg city and 24 highway, but the Tremor model sees both ratings drop to 19 mpg. We subjected three Rangers to our 75-mph highway fuel-economy route, which is part of our extensive testing regimen. Two of these were crew-cab four-wheel-drive models, and they achieved 16 mpg and 15 mpg combined after some fairly aggressive driving. The third version was rear-wheel drive, and it achieved 25 mpg in highway testing. For more information about the Ranger’s fuel economy, visit the EPA’s website.
Interior, Comfort, and Cargo
Rangers are available as either an extended cab (SuperCab) or a crew cab (SuperCrew) model. The roomier SuperCrew seats up to five and comes with four full-size doors, while the SuperCab provides seating for four occupants and has two smaller half-doors. As in some other Ford products, the Ranger cabin’s design and materials are inconsistent—mostly dull and littered with cheap plastics, but also fitted with small bits of trim that look and feel surprisingly upscale. Both the SuperCab and SuperCrew cabins are comfortable, however, and their controls are user-friendly.
The Car and Driver Difference
Infotainment and Connectivity
The base XL model comes standard with a few infotainment and connectivity features including a four-speaker AM/FM audio system, a single USB port, and a Wi-Fi hotspot that can connect up to 10 devices. Upgrade to either the XLT or Lariat model, and you’ll get an 8.0-inch touchscreen with Apple CarPlay and Android Auto capability and SiriusXM satellite radio. An integrated navigation system and a 10-speaker Bang & Olufsen sound system are both available.
How to Buy and Maintain a Car
Safety and Driver-Assistance Features
Overall Safety Rating (NHTSA)
The Ranger comes standard with basic driver-assistance features but more advanced technology requires jumping to a higher trim or adding an option package. Luckily for those who want these systems, the option packages are relatively affordable. For more information about the Ranger’s crash-test results, visit the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) and Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) websites. Key safety features include:
- Standard forward-collision warning and automated emergency braking
- Available blind-spot monitoring and rear cross-traffic alert
- Available adaptive cruise control
Warranty and Maintenance Coverage
Ford provides the Ranger with a competitive warranty. Unlike the Toyota Tacoma, the Colorado, and the Canyon, the Ranger isn’t available with complimentary scheduled maintenance.
- Limited warranty covers 3 years or 36,000 miles
- Powertrain warranty covers 5 years or 60,000 miles
- No complimentary scheduled maintenance
Specifications
Specifications
2021 Ford Ranger Tremor 4X4
VEHICLE TYPE
front-engine, rear/4-wheel-drive, 5-passenger, 4-door pickup
BASE PRICE
$41,400
ENGINE TYPE
turbocharged and intercooled DOHC 16-valve inline-4, aluminum block and head, direct fuel injection
Displacement
138 in 3 , 2261 cm 3
Power
270 hp @ 5500 rpm
Torque
310 lb-ft @ 3000 rpm
TRANSMISSION
10-speed automatic
DIMENSIONS
Wheelbase: 126.8 in
Length: 210.8 in
Width: 73.3 in
Height: 73.2 in
Passenger volume (C/D est): 95 ft 3
Curb weight (C/D est): 4650 lb
PERFORMANCE (C/D EST)
60 mph: 6.5 sec
100 mph: 17.6 sec
1/4 mile: 15.0 sec
Top speed: 110 mph
EPA FUEL ECONOMY
Combined/city/highway: 19/19/19 mpg