Land rover defender 130 pickup

Представлен удлиненный Land Rover Defender 130

Представлен удлиненный Land Rover Defender 130

Игорь Владимирский

У современного Дефендера появилась третья разновидность: компанию короткой трехдверке Defender 90 и пятидверке Defender 110 составил вариант с приставкой «130». Исторически цифровой индекс у Ленд Роверов обозначал расстояние между осями в дюймах, и «сто тридцатый» действительно имел самую длинную колесную базу. Но сейчас инженеры отступили от этой традиции.

Новый Defender 130 имеет такую же колесную базу, что и уже знакомый Defender 110. К слову, эти 3022 мм равны 119 дюймам, так что исторический индекс неверен в обоих случаях. А главная особенность «сто тридцатого» — увеличенный на 340 мм задний свес. Габаритная длина выросла с 5018 мм до 5358 мм (с учетом запасного колеса на корме). А угол съезда в самом высоком положении пневмоподвески (она входит с стандартную комплектацию) уменьшился с 40 до 28,5 градуса, хотя максимальный клиренс — те же 290 мм.

Defender 130 имеет восьмиместный салон с тремя рядами сидений и посадочной формулой 2+3+3. На третьем ряду есть подогрев кресел, мягкие подлокотники и разъемы USB-C для подзарядки гаджетов, а еще — дополнительная секция панорамной крыши, которая входит в базовую комплектацию. Хотя фамильных окошек в скатах крыши у «сто тридцатого» нет. Спинки третьего ряда складываются в пропорции 40:20:40. Объем багажника — 389 литров в трехрядной конфигурации, 1232 литра со сложенным третьим рядом или 2291 литр со сложенными задними рядами.

Впрочем, от «галерки» можно отказаться при заказе. В этом случае пятиместный Defender 130 будет иметь багажник объемом 1329 литров против 857 литров у модели Defender 110. А со сложенным вторым рядом объем отсека достигает 2516 литров вместо 1946 литров.

Defender 130 — не только самый крупный, но и самый богатый в семействе. У него впервые появился четырехзонный климат-контроль (предлагается за доплату), а самая продвинутая медиасистема Pivi Pro с экраном на 11,4 дюйма входит в базовую комплектацию (для других версий это опция). Добавлены новые варианты декора салона «под дерево» и обивка сидений перфорированной кожей, а еще расширена палитра цветов кузова (например, добавлен красный).

«Сто тридцатому» не положены четырехцилиндровые моторы, хотя и флагманский двигатель V8 для него заказать нельзя. На выбор — только рядные трехлитровые «шестерки» семейства Ingenium с 48-вольтовым стартер-генератором. В гамме есть дизельные модификации D250 и D300, а также бензиновые P300 и P400, в индексах которых зашифрована мощность. Бензиновая топ-версия может разогнаться до «сотни» за 6,6 с.

Все машины — с восьмиступенчатым «автоматом» ZF, полный привод iAWD — с муфтой подключения передней оси и демультипликатором. Если не считать ухудшенную геометрию кузова, то Defender 130 имеет тот же внедорожный потенциал, что и «сто десятый». Например, глубина преодолеваемого брода — 900 мм.

Самый длинный Defender уже доступен для заказа в Англии, там цены начинаются с 73900 фунтов стерлингов, тогда как Defender 110 стоит от 58700 фунтов. Вскоре будет открыт прием заказов и в других странах, а поставки начнутся во втором полугодии.

Читайте также:  Генератор уаз буханка устройство

Источник

Land rover defender 130 pickup

Range Rover Defender Closed Front View

CHARACTERFUL DESIGN

Raised bonnet, sculpted grille and precise detailing. Reductive surfaces add to Defender’s modern and compelling proportions.

Focusing on squared-off wheel arches

CONFIDENT STANCE

Defender rear-bottom view

DISTINCTIVE SHAPE

Solid shoulders and a side opening tailgate reinforce Defender 130’s distinctive shape, while the body-coloured spare wheel cover adds to its cohesive and purposeful design.

Interior cabin & dashboard view

Aerial view of defender seatings

Three rows of seats offer space for up to eight adults while still accommodating for luggage. Fold the third and second rows to create an additional 1.232 litres* and 2.516 litres* of loadspace respectively.

Defender rear seating view

Every seat is fit for purpose with best-in-class legroom. Regardless of where you sit, there is no compromise on comfort with cupholders, armrests and USB-C charging ports available in the third row.

Defender running on the desert road

Adapting to road quality and adjusting grip, Defender 130’s Air Suspension and Adaptive Dynamics are constantly at work for a smooth and engaging drive.

Defender driving in desert

The Traction Control System optimises Defender 130 for the best progress on any surface, while Dynamic Stability Control keeps it on course should one or more tyres lose grip.

Defender driving on the desert

Use the pre-defined settings within Configurable Terrain Response to tackle any terrain and control Defender 130’s throttle, steering and traction control.

Even more purposeful looks and the loadspace for shared adventure.

Luggage loading into the trunks pace

In addition to the body-coloured spare wheel cover, Defender 130 Outbound features a robust signature panel that conceals the loadspace.

Closeup of rear side of Defender carries suitcases

With five seats, Defender 130 Outbound leaves plenty of room for a flexible loadspace of 2.516 * litres.

Bicycle loaded on the back of the car

Make it your adventure with one of Outbound’s five accessory themes, specifically designed for a range of activities.

Parked Defender At River Side Road

Defender was engineered and tested to the extreme around the world, with more than 73.000 trials across 3,9 million kilometres, from Big Red in Dubai to the Moab trails in Nevada and as far north as the Arctic Circle.

INTUITIVE DRIVER DISPLAYS

Defender screen showing slope assist

Stay connected with the award-winning Pivi Pro 1 infotainment system, featuring an 11,4-inch central Touchscreen that puts intuitive control at your fingertips.

Closeup of screen showing Air quality

Control all comfort levels. To help promote occupant wellbeing and alertness, Cabin Air Purification filters and purges dust and microbes while monitoring CO2 levels.

Range Rover Defender camera system

Move with confidence. 3D Surround Camera with ClearSight Ground View 2 offers a 360° view of your surroundings, helping you manoeuvre any terrain.

INTUITIVE DRIVER DISPLAYS

Stay informed with the 12,3-inch Interactive Driver Display, allowing you to customise the vehicle and journey data shown. Project key information onto the windscreen with the optional Head-up Display.

Man is driving Defender on the bridge road

DRIVER ASSISTANCE

Choose from a range of features designed to make driving and parking simpler. You can access Driver Assistance Mode directly through the updated steering wheel.

Man is driving Defender on the bridge road

DRIVER ASSISTANCE

Choose from a range of features designed to make driving and parking simpler. You can access Driver Assistance Mode directly through the updated steering wheel.

Meridian sound system

Experience concert hall audio quality with the 700W Meridian TM Surround Sound System, delivering crystal-clear highs and rich bass notes.

Group of people sitting in a Range Rover Defender

Access Amazon Alexa and Spotify through Online Pack 2 , with software-over-the-air (SOTA) updates keeping your vehicle up to date.

CLEARSIGHT REAR VIEW MIRROR

Читайте также:  Джип гранд чероки автомагнитола

Even with all three rows filled with passengers, ClearSight rear view mirror’s live video feed ensures you always enjoy unobstructed views. 4

Defender modern Infotainment System

Set the temperature and intensity of airflow to your personal preference, with independent controls across all three rows of seating.

Defender is off roading in the mud of the river

Embrace real power. The 500PS supercharged V8 engine is the fastest and most powerful available in Defender 130, taking you from 0-100km/h in as little as 5,7 seconds (0-60mph in 5,4 seconds) † while the unique Terrain Response Dynamic program delivers stunning agility.

With three fixed rows of seating.

Simulating the loadspace filled with liquid.

Maximum off-road ride height.

Defender carrying boat on the roof

From exterior options to preconfigured accessory packs, equip your Defender 130 to match your lifestyle.

Close up view of LED headlight

MODELS AND SPECIFICATIONS

View the full Defender 130 model range and specifications.

Defender in its purest form.

Defender in Snow

DEFENDER HARD TOP OVERVIEW

Where capability meets business and adventure.

*Wet: Volume as measured by simulating the loadspace filled with liquid.
† Max speed is 191km/h (119mph) when fitted with 20-inch wheels.

1 Connected Navigation will require further subscription after the initial term advised by your Land Rover Retailer.
2 Fair use policy may apply. Standard 1 year subscription, which can be extended after the initial term advised by your Land Rover Retailer.
3 Feature subject to local regulations. If bifocal or varifocal users cannot easily adjust focus on the ClearSight digital rear view image, they may revert to rear view mirror mode at any time.

In car features should be used by drivers only when safe to do so. Drivers must ensure they are in full control of the vehicle at all times

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2023

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Smart Settings is intended to be released as part of a future wireless software update. Software development and releases are subject to movements in planning and programming, and dates may be subject to change.

All derivatives of Defender and Velar are available to order now. Please refer to your retailer for more detail on customer deliveries of Plug-in Hybrid models when placing your order.

Important note on imagery & specification. The global shortage of semiconductors is currently affecting vehicle build specifications, option availability, and build timings. This is a very dynamic situation, and as a result imagery used within the website at present may not fully reflect current specifications for features, options, trim and colour schemes. Please consult your Retailer who will be able to confirm any current restrictions with you in order to allow an informed choice.

Jaguar Land Rover Limited is constantly seeking ways to improve the specification, design and production of its vehicles, parts and accessories and alterations take place continually, and we reserve the right to change without notice. Some features may vary between optional and standard for different model years. The information, specification, engines and colours on this website are based on European specification and may vary from market to market and are subject to change without notice. Some vehicles are shown with optional equipment and retailer-fit accessories that may not be available in all markets. Please contact your local retailer for local availability and prices.

Читайте также:  Рессора уаз 452 3962

WLTP is the new official EU test used to calculate standardised fuel consumption and CO2 figures for passenger cars. It measures fuel, energy consumption, range and emissions. This is designed to provide figures closer to real-world driving behaviour. It tests vehicles with optional equipment and with a more demanding test procedure and driving profile.

The figures provided are manufacturer’s estimates and will be replaced with the official EU test figures as soon as they are available. For comparison purposes only. Real world figures may differ. CO2 and fuel economy figures may vary according to factors such as driving styles, environmental conditions, load, wheel fitment and accessories.

The mapping on this website is provided by external mapping providers and is for general information purposes only.

Источник

Новый пикап Land Rover Defender: каким он может быть

Одной из самых ярких премьер Франкфуртского автосалона, открывшегося на прошлой неделе, стало полностью новое поколение внедорожника Defender. Он пока представлен в трёх- и пятидверном исполнении, но мы считаем, что пикап стал бы отличным дополнением к гамме.

Английский внедорожник ведёт свою историю с 1948 года, когда появилась модель Series I. В более знакомом для нас виде он производился с 1971 года (Series III), а в 1990-м внедорожник получил имя Defender. Он выпускался с тремя вариантами колёсной базы – 90, 110 и 130 дюймов, эти же цифры добавлялись в название модели. В 2016 году производство классического Дефендера было прекращено, и вот на днях состоялась премьера совершенно новой машины с несущим кузовом и современным дизайном. Сейчас есть две версии – трёхдверная 90 и пятидверная 110. Под стилистику внедорожника нового поколения просится как минимум ещё один вариант – пикап со сдвоенной кабиной. Кстати, такие модификации выпускались на базе классического Defender, причём они имели как «короткую» 110-дюймовую базу, так и более длинную 130.

Мы изобразили новый пикап именно в удлинённом варианте (130 дюймов). Также он имеет существенно увеличенный задний свес. Оформление задней части в целом осталось аналогичным базовым внедорожникам, разве что появился новый задний борт с крупной надписью названия модели.

Как сообщают коллеги из Motor1, согласно инсайдерской информации от неназванного высокопоставленного источника в компании Jaguar Land Rover, англичане отменили планы относительно четырёхдверного пикапа. Они считают, что в нём нет смысла, так как стандартные 5-дверные внедорожники могут покрыть все потребности, связанные с перевозкой грузов. При этом в будущем ожидается появление версии 130 – она будет иметь ту же колёсную базу, что и модель 110, но получит увеличенный задний свес.

Цены на новый Defender в России пока не объявлены, в США же стоимость базовой пятидверной модели составляет порядка 50 тысяч долларов (примерно 3,2 миллиона рублей по актуальному курсу). Топовый максимально оснащённый Defender преодолевает отметку в 100 тысяч долларов. Подробно о вариантах моторов и технических характеристиках вы можете прочитать в нашей большой статье, посвящённой новинке.

Источник

Оцените статью
Adblock
detector