Представлен удлиненный Land Rover Defender 130
Игорь Владимирский
У современного Дефендера появилась третья разновидность: компанию короткой трехдверке Defender 90 и пятидверке Defender 110 составил вариант с приставкой «130». Исторически цифровой индекс у Ленд Роверов обозначал расстояние между осями в дюймах, и «сто тридцатый» действительно имел самую длинную колесную базу. Но сейчас инженеры отступили от этой традиции.
Новый Defender 130 имеет такую же колесную базу, что и уже знакомый Defender 110. К слову, эти 3022 мм равны 119 дюймам, так что исторический индекс неверен в обоих случаях. А главная особенность «сто тридцатого» — увеличенный на 340 мм задний свес. Габаритная длина выросла с 5018 мм до 5358 мм (с учетом запасного колеса на корме). А угол съезда в самом высоком положении пневмоподвески (она входит с стандартную комплектацию) уменьшился с 40 до 28,5 градуса, хотя максимальный клиренс — те же 290 мм.
Defender 130 имеет восьмиместный салон с тремя рядами сидений и посадочной формулой 2+3+3. На третьем ряду есть подогрев кресел, мягкие подлокотники и разъемы USB-C для подзарядки гаджетов, а еще — дополнительная секция панорамной крыши, которая входит в базовую комплектацию. Хотя фамильных окошек в скатах крыши у «сто тридцатого» нет. Спинки третьего ряда складываются в пропорции 40:20:40. Объем багажника — 389 литров в трехрядной конфигурации, 1232 литра со сложенным третьим рядом или 2291 литр со сложенными задними рядами.
Впрочем, от «галерки» можно отказаться при заказе. В этом случае пятиместный Defender 130 будет иметь багажник объемом 1329 литров против 857 литров у модели Defender 110. А со сложенным вторым рядом объем отсека достигает 2516 литров вместо 1946 литров.
Defender 130 — не только самый крупный, но и самый богатый в семействе. У него впервые появился четырехзонный климат-контроль (предлагается за доплату), а самая продвинутая медиасистема Pivi Pro с экраном на 11,4 дюйма входит в базовую комплектацию (для других версий это опция). Добавлены новые варианты декора салона «под дерево» и обивка сидений перфорированной кожей, а еще расширена палитра цветов кузова (например, добавлен красный).
«Сто тридцатому» не положены четырехцилиндровые моторы, хотя и флагманский двигатель V8 для него заказать нельзя. На выбор — только рядные трехлитровые «шестерки» семейства Ingenium с 48-вольтовым стартер-генератором. В гамме есть дизельные модификации D250 и D300, а также бензиновые P300 и P400, в индексах которых зашифрована мощность. Бензиновая топ-версия может разогнаться до «сотни» за 6,6 с.
Все машины — с восьмиступенчатым «автоматом» ZF, полный привод iAWD — с муфтой подключения передней оси и демультипликатором. Если не считать ухудшенную геометрию кузова, то Defender 130 имеет тот же внедорожный потенциал, что и «сто десятый». Например, глубина преодолеваемого брода — 900 мм.
Самый длинный Defender уже доступен для заказа в Англии, там цены начинаются с 73900 фунтов стерлингов, тогда как Defender 110 стоит от 58700 фунтов. Вскоре будет открыт прием заказов и в других странах, а поставки начнутся во втором полугодии.
Land rover defender 130 2022
CHARACTERFUL DESIGN
Raised bonnet, sculpted grille and precise detailing. Reductive surfaces add to Defender’s modern and compelling proportions.
CONFIDENT STANCE
DISTINCTIVE SHAPE
Solid shoulders and a side opening tailgate reinforce Defender 130’s distinctive shape, while the body-coloured spare wheel cover adds to its cohesive and purposeful design.
Three rows of seats offer space for up to eight adults while still accommodating for luggage. Fold the third and second rows to create an additional 1.232 litres* and 2.516 litres* of loadspace respectively.
Every seat is fit for purpose with best-in-class legroom. Regardless of where you sit, there is no compromise on comfort with cupholders, armrests and USB-C charging ports available in the third row.
Adapting to road quality and adjusting grip, Defender 130’s Air Suspension and Adaptive Dynamics are constantly at work for a smooth and engaging drive.
The Traction Control System optimises Defender 130 for the best progress on any surface, while Dynamic Stability Control keeps it on course should one or more tyres lose grip.
Use the pre-defined settings within Configurable Terrain Response to tackle any terrain and control Defender 130’s throttle, steering and traction control.
Even more purposeful looks and the loadspace for shared adventure.
In addition to the body-coloured spare wheel cover, Defender 130 Outbound features a robust signature panel that conceals the loadspace.
With five seats, Defender 130 Outbound leaves plenty of room for a flexible loadspace of 2.516 * litres.
Make it your adventure with one of Outbound’s five accessory themes, specifically designed for a range of activities.
Defender was engineered and tested to the extreme around the world, with more than 73.000 trials across 3,9 million kilometres, from Big Red in Dubai to the Moab trails in Nevada and as far north as the Arctic Circle.
DEFENDER TOUGH STORIES
Discover Defender’s class-leading durability, unstoppable capability and focused technology.
DEFENDER TOUGH STORIES
Discover Defender’s class-leading durability, unstoppable capability and focused technology.
INTUITIVE DRIVER DISPLAYS
Stay connected with the award-winning Pivi Pro 1 infotainment system, featuring an 11,4-inch central Touchscreen that puts intuitive control at your fingertips.
Control all comfort levels. To help promote occupant wellbeing and alertness, Cabin Air Purification filters and purges dust and microbes while monitoring CO2 levels.
Move with confidence. 3D Surround Camera with ClearSight Ground View 2 offers a 360° view of your surroundings, helping you manoeuvre any terrain.
INTUITIVE DRIVER DISPLAYS
Stay informed with the 12,3-inch Interactive Driver Display, allowing you to customise the vehicle and journey data shown. Project key information onto the windscreen with the optional Head-up Display.
DRIVER ASSISTANCE
Choose from a range of features designed to make driving and parking simpler. You can access Driver Assistance Mode directly through the updated steering wheel.
DRIVER ASSISTANCE
Choose from a range of features designed to make driving and parking simpler. You can access Driver Assistance Mode directly through the updated steering wheel.
Experience concert hall audio quality with the 700W Meridian TM Surround Sound System, delivering crystal-clear highs and rich bass notes.
Access Amazon Alexa and Spotify through Online Pack 2 , with software-over-the-air (SOTA) updates keeping your vehicle up to date.
CLEARSIGHT REAR VIEW MIRROR
Even with all three rows filled with passengers, ClearSight rear view mirror’s live video feed ensures you always enjoy unobstructed views. 4
Set the temperature and intensity of airflow to your personal preference, with independent controls across all three rows of seating.
Embrace real power. The 500PS supercharged V8 engine is the fastest and most powerful available in Defender 130, taking you from 0-100km/h in as little as 5,7 seconds (0-60mph in 5,4 seconds) † while the unique Terrain Response Dynamic program delivers stunning agility.
With three fixed rows of seating.
Simulating the loadspace filled with liquid.
Maximum off-road ride height.
From exterior options to preconfigured accessory packs, equip your Defender 130 to match your lifestyle.
MODELS AND SPECIFICATIONS
View the full Defender 130 model range and specifications.
Defender in its purest form.
DEFENDER HARD TOP OVERVIEW
Where capability meets business and adventure.
*Wet: Volume as measured by simulating the loadspace filled with liquid.
† Max speed is 191km/h (119mph) when fitted with 20-inch wheels.
1 Connected Navigation will require further subscription after the initial term advised by your Land Rover Retailer.
2 Fair use policy may apply. Standard 1 year subscription, which can be extended after the initial term advised by your Land Rover Retailer.
3 Feature subject to local regulations. If bifocal or varifocal users cannot easily adjust focus on the ClearSight digital rear view image, they may revert to rear view mirror mode at any time.
In car features should be used by drivers only when safe to do so. Drivers must ensure they are in full control of the vehicle at all times
© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2023
Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070
Smart Settings is intended to be released as part of a future wireless software update. Software development and releases are subject to movements in planning and programming, and dates may be subject to change.
All derivatives of Defender and Velar are available to order now. Please refer to your retailer for more detail on customer deliveries of Plug-in Hybrid models when placing your order.
Important note on imagery & specification. The global shortage of semiconductors is currently affecting vehicle build specifications, option availability, and build timings. This is a very dynamic situation, and as a result imagery used within the website at present may not fully reflect current specifications for features, options, trim and colour schemes. Please consult your Retailer who will be able to confirm any current restrictions with you in order to allow an informed choice.
Jaguar Land Rover Limited is constantly seeking ways to improve the specification, design and production of its vehicles, parts and accessories and alterations take place continually, and we reserve the right to change without notice. Some features may vary between optional and standard for different model years. The information, specification, engines and colours on this website are based on European specification and may vary from market to market and are subject to change without notice. Some vehicles are shown with optional equipment and retailer-fit accessories that may not be available in all markets. Please contact your local retailer for local availability and prices.
WLTP is the new official EU test used to calculate standardised fuel consumption and CO2 figures for passenger cars. It measures fuel, energy consumption, range and emissions. This is designed to provide figures closer to real-world driving behaviour. It tests vehicles with optional equipment and with a more demanding test procedure and driving profile.
The figures provided are manufacturer’s estimates and will be replaced with the official EU test figures as soon as they are available. For comparison purposes only. Real world figures may differ. CO2 and fuel economy figures may vary according to factors such as driving styles, environmental conditions, load, wheel fitment and accessories.
The mapping on this website is provided by external mapping providers and is for general information purposes only.
Land Rover Defender 130: новые изображения
На этой неделе в Сети были опубликованы первые шпионские фотографии самой длинной версии нового Defender, благодаря чему у нас есть возможность более точно воспроизвести его внешний вид.
Премьера нового поколения британского внедорожника состоялась осенью 2019 года. На сегодняшний день модель представлена в двух вариантах – пятидверном с индексом 110 и короткобазном 3-дверном с индексом 90. Эти цифры применялись также в обозначении модификаций предыдущего поколения внедорожника и соответствовали длине колёсной базы в дюймах. В скором времени в модельной гамме ожидается пополнение – появится самый большой 130-й вариант. Кстати, версия с таким индексом была и у классического Дефендера, однако, в соответствии с изначальной задумкой, эти цифры относились к расстоянию между осями – этим автомобилем был длиннобазный четырёхдверный пикап.
Новый Defender нарушит эту традицию, ведь 130-я модель будет иметь точно такую же колёсную базу (3022 мм, что примерно соответствует 118 дюймам), как и версия 110. Ожидается, что длина внедорожника составит 5100 мм, что на 342 мм больше показателя 110-го. Соответственно, вся прибавка уйдёт на задний свес, который станет весьма массивным, и это позволит разместить в салоне третий ряд сидений. Вследствие этих изменений новый 130-й станет внешне по пропорциям больше похожим на Defender 110 предыдущего поколения (его фотографии ниже в галерее). Есть вероятность, что такая модификация заменит в модельной гамме внедорожник Discovery, также обладающий тремя рядами, но являющийся наименее востребованной моделью компании.
Английский внедорожник построен на новой платформе D7x и имеет несущий кузов, в то время как предыдущий Дефендер был рамным. 130-я модификация наверняка получит большую часть моторов, уже предложенных для менее крупных собратьев – бензиновые и дизельные двигатели семейства Ingenium, а также гибридную модификацию P400 PHEV (P400e).
Премьера новинки может состояться в следующем году.