Отзыв: Автомобиль Land Rover Defender 110 внедорожник — Defender — классика без времени.
Land Rover Defender 110 station wagon 2013 г. купили мы его в сентябре 2013, сошел он с конвейера в августе.
Гарантия на Defender и сервис год. За первую неделю он пробежал 4000 км. По трассе максимальная скорость, которую удаётся выжать 140 км/ч. больше он не едет. Но это наверно нормально для дизеля внедорожника.
Defender 110 скорее по настоящему мужская машина, хотя и девушка будет смотреться в нем очень даже эффектно. Единственное что Defender не очень цивилизован и в управлении для дамских рук будет тяжеловат. Но тут на вкус и цвет.
Первая проблема с ним возникла по дороге с расчетом топлива. В инструкции очень запутанно описан расход. Двигатель внутри себя удерживает около 5 литров, которые не возможно использовать, но именно об этом пишется совсем в другом разделе.
Автомобиль конечно достаточно внушительный по размерам и для городских улиц немного не громоздкий. В первое время было сложно привыкнуть к этому. Defender оказался менее поворотливым, чем казалось бы. Была блокировка руля на разворот, но когда ее сняли, то управляться с машиной стало просто. Два сидения, которые находятся сзади можно убирать в стороны, что даёт возможность получить достаточно просторный багажник.
Конечно Defender по своей начинке достаточно пустой и комфорта в нем не особенно много. Хотя есть электрические стеклоподъёмники на передних сидениях, а так же их обогрев. В остальном все очень просто. Сидения достаточно удобные. Панель управления простая до «непривычности».
Через месяц как его купили в двигателе появился какой то скрежет. Он появляется на пару секунд время от времени. Возили в сервис, сказали, что искать причину и это займет время, а его у нас не было и отложили этот вопрос на потом.
С правой задней дверкой проблемы с закрыванием появились практически сразу.
Но самое интересное стало когда температур упала до -10 и ниже, а так же пошел снег. Авто имеет люк прозрачный, который в первую же морозную снежную ночь обледенел и изнутри и снаружи. Машина греется очень долго, как и печка в ней, спасает подогрев сидений. Хотя если есть отапливаемый гараж или крытый паркинг, то проблемы нет. На рыбалке или охоте не удастся в ней быстро согреться.
В остальном Defender 110 очень хороший вариант внедорожника. Проходимость высокая у него. Как обещает Land Rover, что в 2015 его перестанут выпускать, в связи с отсутствием подушек безопасности и новым европейским законом об обязательном их наличии. Не знаю почему их туда не возможно поместить, но если это произойдет, то думаю цена его станет на много существенней, хотя на мой взгляд, он слишком дорогой и сейчас для своей комплектации и даже с экстра опциями, которых не много.
Land Rover Defender 110 station wagon конечно же привлекает внимание на дороге. Он смотрится очень достойно. Эта модель со своим характером и историей уже долгие годы остается неизменной.
Прошло уже немало времени от написания отзыва и я решила его дополнить.
Defender мы продали в прошлом году (2016). Купили наш Land Rover в течении часа после публикации объявления.
Что очень удивило и порадовало.
По деньгам мы даже заработали.
Мое последнее впечатление об Land Rover Defender 110.
Defender — эта та классика без времени на которую приятно смотреть!
Держит свою цену при правильном выборе авто и эксплуатации.
Реально хорош для спец. нужд (охота, рыбалка, бездорожье, работа и т. д)
Зимой в нем холодно, а летом нормально)
Нагревается долго, а остывает ну очень быстро.
Просто как игрушка для мужчины, сомнительна, комфорта в ней не много. Да и дорогое это удовольствие)
До сих пор получаю много положительные эмоции, наблюдая как классно Defender смотрится на дороге)
Land Rover Defender 110 (1997)
The Land Rover Defender 110 (1997) is a casting by Matchbox that debuted for the 2006 Toy Fair as a promotional model. This casting has been produced in three basic versions. The original casting has the cargo on the roof cast as part of the body and the snorkel on the left of the windshield. The casting had a number of MB697 and was originally produced from 2006 to 2011.
The casting returned for the 2012 mainline, retooled. The second version, MB838, has the cargo molded as part of the windows and the snorkel moved to the right side of the windshield. This was produced from 2012 to 2015.
A third version, still designated MB838, has the roof-mounted lights cast as part of the windows. It was produced from 2016 to 2017.
The original MB697 casting returned for the 2018 Globe Trotters series despite it still being designated as MB838.
Card descriptions [ ]
- Surrounded by wild lions on Africa’s Great Plains, the best place to be is behind the driver’s seat of your Land Rover Defender 110. With its rugged four-wheel drive and versatile carrying capacity, it can haul you to safety the moment the King of the Jungle gets hungry!
—From the 2010 Jungle Explorers card
- Surrounded by a pride of hungry lions, the best place to be is behind the driver’s seat of your Land Rover Defender 110. With its rugged four-wheel drive and versatile carrying capacity, it can haul you to safety the moment the King of the Jungle gets hungry!
—From the 2011 Jungle Explorers card
Versions [ ]
The Land Rover Defender 110 (1997) has come out in the following versions:
MB838 (Modified Model: snorkel moved to the right, equipment now part of the window)
Modified Model, lights now part of the window, sizes decreased at 1-0,5 mm
1997 Model Defender 110 300 TDI
Being built on an enormously strong chassis gives the Land Rover a huge advantage över other off- roaders. The chassis imbues massive strength to the entire structure, it reduces under-body vulnerability, it gives uniquely strong mounting points for the suspension, and it facilitates the addition of winches and recovery points with ruggedness impossible in monocoque structures. Heavy duty vvinches are essential for extreme off- roading, and for much expedition work. To fit one to a Land Rover Defender you can, ifyou wish, bolt it directly to the front bumper, a sol id steel affair which is, in turn, bolted to the main chassis frame. Consequently a winch recovery with a Land Rover passes the stresses through the chassis withoul any of it affecting the body. it is, in fact, possible to suspend a Defender on a suitably strong cable vvithout any risk of damage – televısion advertising some years ago which showed a Defender being winched tıp a neaı-vertical dam retaining vvall at a Welsh reservoir involved no trickery, just some unseen safety measures.
The most dramatic way to recover a stranded vehicle from impossibly deep mud, or a bog, is to use the kinetic energy recovery system. This involves a stretchable but very strong rope being attached to the front of the stranded vehicle and to the rear of the one doing the recovery, which is positioned with its rear just a few feet from the one which is stuck. The rope is loosely coiled between the two, the recovery vehicle takes off as rapidly as possible, and the energy stored within the tightly stretched rope yanks the stuck Land Rover clear. it’s ali very dramatic, and not a little dangerous, bul would be impossible with vehicles not possessing the chassis strength of the Land Rover. To do this, the recovery rope must be attached to a strong point on the front of the first Land Rover, which is usually a pair of recovery attachments known as JATE rings, first developed for military use. These are bolted to the main chassis legs and the incredible stresses involved pass through the attachments and into the chassis. Usually, the rope will be attached to the recovery Land Rover’s towball or pintle, although this can only be done when the towball is in line wilh the forces involved, and the tow bar is properly attached to the rear crossmember. Provided there’s no deep rust on the crossmember or rear chassis the vehicle has no problem with the forces involved.
İt’s because of its chassis, and the way the towing equipment is connected directty to it, that a Land Rover can tow incredibly heavy loads. Naturally, there are strict lavvs governing towing in normal circumstances, but it is not unusual for Defenders to be called on to tow fully loaded heavy trucks for short distances. Police patrols do it regularly with Defenders, Range Rovers, and discoverys when broken-down HGVs need moving urgently. For more normal towing workwith caravans and horseboxes Defenders are ideal. The torque of the Tdi or V8 engine copes easily with this şort of work, while the size, weight, and design of the vehicles makes them just about the best tow cars imaginable.
SUMMARY
As our all other defenders, this vehicle has an original chassis & engine with all matching numbers too. So it is suitiable for import ! These cars are climbing in price everyday. This would be a great addition to any collectors stable of cars. Take a moment and review the prices folks are asking and you will see the kind of deal you are getting on this one. Shipping and financing available to qualified buyer. Act quick as this defender will not be around for long.
SHIPPING
As soon as the deal is finalised and the funds deposited , we purchase the truck then we can handle customs export process from port of Istanbul and arrange shipping booking in container with all documentation on the behalf of owner. With our vast experience more than 30 years in car sales , import / export and shipping , we can provide a first class service on this regard.By 9ekim gorup..
Our company has 30 years old. If you don’t like this truck, you can choose other trucks you like from our website. We go to the location of your chosen trucks with expertise and send the vehicle to you. If the truck is suitable for export to the United States, we carry out customs clearance, transport organization and export to the US and other parts of the world.
By 9ekim gorup..
Our company has 30 years old. If you don’t like this truck, you can choose other trucks you like from our website. We go to the location of your chosen trucks with expertise and send the vehicle to you. If the truck is suitable for export to the United States, we carry out customs clearance, transport organization and export to the US and other parts of the world.
CONTACT WITH US IF YOU ARE INTERESTED
+90 212 444 1237/+90 549 279 7199