- Джип Вранглер 2019 – комплектации и цены для России
- Обзор
- Экстерьер
- Интерьер
- Техническая начинка
- Комплектации и цены
- 3-х дверный Wrangler
- 5-ти дверный Wrangler
- Технические характеристики
- Видео тест-драйв Джип Вранглер
- 2019 Jeep Wrangler
- features & specs
- The 2019 Jeep Wrangler is a rugged two- or four-door SUV that’s an adventure waiting to happen.
- 2019 Jeep Wrangler
- Styling
- The 2019 Jeep Wrangler is an icon from the outside—now the interior is up to par too.
- 2019 Jeep Wrangler
- Performance
- Take the long way, over the mountain, in the 2019 Jeep Wrangler.
Джип Вранглер 2019 – комплектации и цены для России
Фирменный дизайн Jeep Wrangler 2019 давно стал визитной карточкой модели, поэтому для неискушенных автолюбителей новая генерация легендарного внедорожника покажется очередным легким фэйс-лифтингом. И лишь истинные фанаты марки обязательно отметят, что экстремальный Джип снова сделал серьезный шаг навстречу современным технологиям.
На странице полная информация о новом Jeep Wrangler 2019 комплектации и цены в России, фото, технические характеристики, рубикон и видео тест-драйв.
Также, уже известны все подробности об абсолютно новом поколении Jeep Grand Cherokee модельного года, дата выхода в России, фото, возможные цены, комплектации и все последние новости.
Обзор
Джип Вранглер 2019 модельного стал легче более чем на 100 кг., в чем заслуга целого списка деталей, ставших алюминиевыми (крылья, двери, крыша).
Машина также получила электрогидравлический усилитель рулевого управления, на ней установлены новые механизмы крепления съемных дверей, а в ряду силовых агрегатов появился гибридный мотор.
В основе же модели Jeep Wrangler – все тот же лонжеронный остов с пружинной подвеской и три типа полного привода:
- базовый Command Trac,
- внедорожный Rock-Track,
- 4H-Auto (подключаемый автоматически).
Экстерьер
Имидж Jeep Wrangler 2019, ставший легендарным благодаря умелому переносу дизайнерских идей от Civilian Jeep, выпускавшихся в 40-50-х гг. прошлого века, помогает компании Fiat-Chrysler успешно продавать эти автомобили и сегодня.
Более того, применительно ко всей линейке моделей Jeep, реализуемых в настоящее время в российских салонах, Wrangler остается самым дорогим…
Поклонники «настоящего американского джипа» любят этот внедорожник за характерный внешний вид с небольшой радиаторной решеткой и классическими круглыми фарами, фирменными крыльями и высоким дорожным просветом.
Поистине мегапопулярная модель Jeep Wrangler 2019 и в образе внедорожника девятого по счету поколения продолжает предлагаться в нескольких версиях кузова, включая укороченный и более утилитарный пятидверный с несъемной крышей.
Вариантов последней четыре:
- тканевая с электроприводом;
- жесткая съемная, выкрашенная в цвет кузова;
- состоящая из 2 съемных секции с дугой безопасности позади передних сидений;
- жесткая несъемная с электролюком.
Интерьер
В салоне Jeep Wrangler 2019 модельного года появились тачскрины, причем в наиболее топовой версии их на приборной панели будет сразу три. Все они предназначены для управления медиасистемой.
Здесь же и виртуальные приборы, которые могут отображаться либо на 3,5-дюймовом экране, либо на более дорогом 7-дюймовом дисплее (опционально), и бесключевой запуск двигателя, и дополнительная функция регулировки поясничных подпоров кресел.
Техническая начинка
Под капотом у Джипа Вранглер 2019 года в базовой версии по-прежнему будет находиться бензиновая V-образная «шестерка» объемом 3,6 литра. Управлять мощью в 285 л. с. призвана помочь 6-МКПП, а в качестве альтернативы выступит восьмискоростной «автомат» (на прежних версиях Wrangler устанавливалась 5-АКПП).
Производитель также предлагает вариант с четырехцилиндровым бензиновым 270-сильным агрегатом либо более экономичным дизелем – V6 3.0 (260 л. с.), взятым от Grand Cherokee.
Наконец, абсолютной новинкой станет появление гибридной системы с мотором-генератором, который возьмет на себя функцию помощи при запуске/выключении двигателя, а также запаса энергии при активации тормозной системы.
В России Wrangler 2019 года будет предлагаться в трех версиях: Sport, Sahara и Rubicon, каждая из которых получит достойное оснащение:
- набор подушек безопасности,
- обогрев руля,
- задний парктроник,
- датчик света,
- галогеновые фары.
Важный нюанс: базовой во всех модификациях Джип Вранглер 2019 будет считаться белая окраска кузова, тогда как за любую другую покупателю придется доплачивать.
Обладатель версии Sahara сможет пользоваться современной медиасистемой Alpine, двухзонным климат-контролем, камерами заднего вида и 18-дюймовыми литыми дисками.
Модификация Jeep Wrangler Rubicon 2019 подарит еще больше технических возможностей, включая функцию механической блокировки обоих ведущих мостов и систему отключения стабилизатора поперечной устойчивости.
В качестве опций топовая версия Вранглера предложит кожаную обивку салона, светодиодные фары, электроприводы всех кресел и систему контроля слепых зон.
Стоимость внедорожника в максимально возможной комплектации у российских дилеров будет начинаться с отметки в 4,3 миллиона рублей.
Комплектации и цены
3-х дверный Wrangler
5-ти дверный Wrangler
Технические характеристики
Модификации | бензин 2,0 л (272 л,с) 3-х дверная версия | бензин 2,0 л (272 л,с) 5-ти дверная версия |
---|---|---|
Общие | ||
Год производства: | 2019 — | |
Страна марки | США | |
Страна сборки | США | |
Кол-во мест | 3 | 5 |
Тип привода | Полный | Полный |
Гарантия | 2 года независимо от пробега | |
Динамические характеристики: | ||
Разгон до 100 км/ч | 6,8 c | 7,9 |
Максимальная скорость | 199 | 159 |
Дорожный просвет | 277 | 208 |
Расход топлива (л): | ||
Город | 15,6 | 15,6 |
Трасса | 8,8 | 8,8 |
Средний | 11,3 | 11,3 |
Мотор | ||
Тип мотора | Бензин | Бензин |
Марка | Hurricane | Hurricane |
Мощность | 272 | 272 |
Крутящий момент Hm | 400 | 400 |
Степень сжатия | — | — |
Используемое топливо | АИ-95 | АИ-95 |
Тип наддува | Турбина | Турбина |
Габариты и масса | ||
Длина мм | 4334 | 4882 |
Ширина мм | 1894 | 1894 |
Высота мм | 1839 | 1828 |
Колесная база мм | 2459 | 3008 |
Обьём бака, литры | 70 | 81 |
Обьём багажника, литры | 142 (430) | 898 (2050) |
Масса автомобиля, кг | 1819 | 1967 |
Видео тест-драйв Джип Вранглер
2019 Jeep Wrangler
Stick close to the Sport S trim with a handful of options unless your daily commute routinely crosses boulders and rivers.
features & specs
The 2019 Jeep Wrangler is a rugged two- or four-door SUV that’s an adventure waiting to happen.
The 2019 Jeep Wrangler is refreshingly honest. Its throwback underpinnings may belie the newly updated and tech-heavy interior, but the Wrangler’s rugged looks cut checks its sturdy body will cash.
We give the Wrangler a 5.2 overall because capability requires compromise. It’s hugely impressive off-road, but its price and fuel economy sink the overall average. (Read more about how we rate cars.)
This year, Jeep offers an advanced safety package that adds forward-collision warnings and adaptive cruise control for extra money on some trim levels, but that’s it. This year, Jeep made automatic emergency braking a $795 option for Sahara and Rubicon versions regardless of what’s underhood or what transmission sends power to the wheels. Otherwise, it’s back to basics for Jeep’s off-roader. Did we mention its shape hasn’t changed since the 1940s?
While the looks haven’t evolved much outside, the interior is a nicer place to be thanks to more sound deadening and a lower dash. The Wrangler is available in two- or four-door configurations, the latter being the most comfortable for families.
Sport, Sport S, Sahara, and Rubicon trims all get a 3.6-liter V-6, 6-speed manual transmission, and four-wheel drive as standard equipment. An 8-speed automatic will be a popular add-on, and we advise looking at the 2.0-liter turbo-4 for better fuel efficiency. (And perhaps off-roadability.)
There are multiple off-road configurations available for the Wrangler, including different axle ratios, differentials, and transfer cases among the trim levels—consider needs carefully. The base Sport is a stripper, right down to the manual windows. The top-level Rubicon is an adventure—and its price requires a leap of faith, too.
The middle of the road Sport S trim is best value for money for middle-of-the-road buyers, complete with power features, air conditioning, power door locks, remote entry and keyless ignition, a 5.0-inch display for infotainment. More optional packages are available on the Sport S including heated seats, upgraded infotainment, or convenience features.
2019 Jeep Wrangler
Styling
The 2019 Jeep Wrangler is an icon from the outside—now the interior is up to par too.
If the 2019 Jeep Wrangler could run for president, it’d win by a landslide. Its popular, boxy exterior is so honest it’s practically marriage material, and its interior is smoothed over and groomed so well it should be a stump speech.
We give it an 8 for good looks inside and out, with preference for the out. (Read more about how we rate cars.)
The new Wrangler isn’t just retro, it’s better. All the main elements are there: boxy shape, seven-slot grille, round headlights, and fender flares, but they’ve been improved. The grille now cants rearward at the top, which is a nod to the YJ era. The headlights push into the grille, a nod to the CJ era.
The rear tailgate still gets a good-looking side-hinged door, which isn’t hugely practical but neither are throw pillows.
The interior received the lion’s share of updates. The dash is lower and controls are placed higher, which is helpful for both usability and visibility. The climate controls are a little too overstyled, but the big-buck 8.4-inch touchscreen is an impressive feature once riders climb aboard.
2019 Jeep Wrangler
Performance
Take the long way, over the mountain, in the 2019 Jeep Wrangler.
Have your mud and your mud masks, too. The 2019 Jeep Wrangler is more capable off road and more refined on road. Although the basic formula hasn’t changed, Jeep has refined the Wrangler.
Starting from an average score of 5, the Wrangler earns points for its exceptional ability off road, but takes one back for its choppy ride. Two-door versions, which have a shorter wheelbase and still-bumpier ride, are a shade better than shopping carts. (Read more about how we rate cars.)
Most Wranglers will leave the factory with a corporate 3.6-liter V-6 and 8-speed automatic transmission. The 285-horsepower V-6 is enough to power the Jeep Wrangler around town, but lacks some of the low-end grunt we’d like to see during rock-crawling adventures. Sticking with the standard 6-speed manual only exacerbates that condition; it’s not our pick for most off-roaders. (Even-numbered shifts are a little hampered by the bulky center console, too.)
The optional engine for now is a 2.0-liter turbo-4 mated to a mild-hybrid system that adds the low-end twist we’d like in our off-roaders and better fuel economy to boot. It’s rated at 270 hp so the overall power is a wash, but it’s only mated to the 8-speed automatic.
The 48-volt mild-hybrid system can keep accessories running at stoplights or coax the Wrangler’s turbo-4 to take a nap during long highway drives to save gas, but it’s not enough power to get the Wrangler moving. Notwithstanding, purists who’d scoff at the idea of a hardcore turbo-4 off-roader: you’re wrong.
Both engines are rated to tow up to 2,000 pounds in two-door configurations, or up to 3,500 pounds in four-door versions.
The Wrangler’s basic formula hasn’t changed since we liked Ike. The Wrangler rides atop a separate ladder frame, with solid front and rear axles.
Coil springs absorb undulations in the road, and Wrangler Rubicons add a little more height and 33-inch tires to soak up more road—or hopefully, more rocks.
Two-door Wranglers have 22 fewer inches between the wheels and feel predictably more nervous on the road. No Wrangler is quiet on highway drives, but the 2019 Wrangler features more insulation to keep the road and wind noise outside.
The 2019 Wrangler’s steering system gives us enough feedback to feel connected to the wheels and has enough slack at highway speeds to track straight.
The 2019 Wrangler Sport and Sahara versions are equipped with a two-speed, part-time four-wheel drive system. Skid plates are standard, but a limited-slip differential is optional. The simple system, combined with the Wrangler’s tall ride height should be enough to conquer any small mountain.
Jeep says the Sport is ripe for customization and the Sahara is for weekend warriors who prioritize a smoother ride around town, thus the simpler setup.
The Sahara offers an upgradeable automatic four-wheel-drive system that operates more like all-wheel drive and could be a boon to buyers looking for “rugged and rough,” but whose daily drive is more like “shaggy and soaked.” It’s a good mix of capable in all weather and easy to use.
The Wrangler Rubicon is for the unfazed set, looking for the toughest Jeep that (a lot of) money can buy. It’s equipped with 33-inch BFGoodrich All-Terrain T/A tires, beefy Dana 44 axles with locking differentials and sway bars, a part-time transfer case, and tall flares that can accommodate 35-inch rubber without a lift.
Short of a Mercedes-Benz G-Wagen (too much money) or a side by side (too not allowed on highways), the 2019 Wrangler Rubicon is the most capable off-roader available.