- Тест-драйв Jeep Renegade: пытаемся найти смысл в самом доступном «Джипе»
- Самый противоречивый «Джип» в истории
- Sport 4dr 4×4 2017 Jeep Renegade
- Retail Price
- 2017 Jeep Renegade Sport Specs
- Performance Specs
- Engine and Transmission
- Steering
- Wheels
- Suspension
- Tires
- Fuel and MPG
- Fuel Economy
- Fuel Tank
- Emissions
- Dimensions and Measurement
- Exterior Dimensions
- Interior Space
- Weight and Towing
- Cargo Box Dimensions
- Colors and Materials
- Standard Exterior Colors
- Features and Options
- Infotainment
- Interior Trim
- Comfort
- Additional Packages
- 5.0 w/Uconnect, Satellite & Backup Camera
- MOPAR Black Interior Premium Package
- MOPAR Brown Interior Premium Package
- MOPAR Exterior Appearance Group
- MOPAR Interior Protection Package
- Passive Entry Remote Start Package
- Power & Air Group
- Quick Order Package 21A
- Quick Order Package 27A
- Sport Appearance Group II
- Sport Appearance Group
- Sport Value Group
Тест-драйв Jeep Renegade: пытаемся найти смысл в самом доступном «Джипе»
В силу воспитанной поколениями рациональности и доставшемуся по наследству консерватизму, белорусы редко делают смелые, эмоциональные покупки. Купить за 60 тысяч долларов странную по форме студию с дизайнерским ремонтом в новостройке? Ну уж нет — за эти деньги лучше посмотреть потрепанную «двушку» в каком-нибудь обжитом районе. Отжалеть двадцатку за подержанный Mini Cooper S? С дуба рухнули?! За эти деньги легко берется Toyota RAV4 последнего поколения. Мы сто раз подумаем и все взвесим, прежде чем отдадим энную сумму за квартиру, машину, телевизор или туристическую путевку. И это хорошо. Но есть узкая прослойка людей, у которых всю жизнь детство играет в том самом месте и они готовы совершать иррациональные поступки, в том числе покупая дорогие вещи. Можно их называть психами, хипстерами, выпендрежниками… как угодно. Но именно для них застройщики предлагают интересные 23-метровые студии, больше напоминающие гостиничные номера, а автомобильные дилеры привозят на наш рынок различные «игрушкомобили» типа Mini, Fiat 500 или Opel Adam. В этом месяце в Минске стартовали продажи еще одного автомобиля, который должен украсить серые улицы, переполненные «Поло Седанами» и «Дастерами». Знакомьтесь, Jeep Renegade.
Самый противоречивый «Джип» в истории
Маркетологи переводят слово renegade как «отступник». Среди других вариантов есть «изменник», «перебежчик» и пр. Если копнуть историю данной модели, то название окажется подходящим. В основе Renegade лежит архитектура Fiat B-Wide, использующаяся на различных машинах, включая Fiat 500 L и Fiat Grande Punto. Платформу итальянцы разрабатывали в сотрудничестве с концерном General Motors. Напомним, Jeep принадлежит другому американскому гиганту — Chrysler, который сейчас находится под крылом Fiat. Вот такая вот паутина из нитей альянсов и партнерств предшествовала появлению на свет Renegade.
При этом нельзя утверждать, что сняв кузов, мы увидим «внутренности» Fiat 500 L или 500 Х. У «Джипа» более короткие свесы, иная независимая подвеска и своя трансмиссия. Система полного привода здесь почти как у Cherokee с различными режимами и ориентацией не только на грунтовую дачную дорогу. В зависимости от версии тут может быть два разных типа полного привода: Active Drive с многодисковой муфтой и Active Drive Low с очень короткой первой передачей, выполняющей роль понижающей. В базе, впрочем, передний привод — как на «пятисотом».
А еще Renegade выпускается в Италии. Основным рынком сбыта этой модели является ЕС, поэтому ее приписали к фиатовскому «роддому». С одной стороны, глядя на машину, понимаешь, что Jeep уже «не тот». С другой стороны, история компании наполнена различного рода отступлениями от философии «чисто американского внедорожника». Например, модели Compass и Patriot построены на базе Mitsubishi. Да и свеж в памяти Cherokee XJ, который разрабатывали инженеры Renault. Так что давайте оставим стратегические партнерства Jeep для другой статьи и перейдем к новичку.
Sport 4dr 4×4
2017 Jeep Renegade
More Photos
The Jeep Renegade is offered with a choice between two 4-cylinder engines. The FIAT-designed 1.4L turbocharged MultiAir engine comes as standard; it delivers 160 hp and 184 lb-ft. The 1.4L turbocharged engine is connected to the front or to all four wheels via a 6-speed manual transmission. Automatic buyers get the 2.4L Tigershark engine, rated at 180 hp and 175 lb-ft. The bigger, 2.4L engine sends power to the wheels via a 9-speed automatic. Four-wheel drive is a $2,000 option on most trim levels, though the Trailhawk trim includes it as standard equipment. The 2017 Jeep Renegade is available in six distinct trim levels: Sport, Latitude, Altitude, Limited, Trailhawk and Deserthawk. The Sport trim is the most value-oriented of the trim levels, costing several thousand dollars less than the Latitude, at an MSRP of $17,995. This trim level comes standard with a turbocharged 1.4L 4-cylinder engine, a 6-speed manual transmission, front-wheel drive, cloth upholstery, a 60/40 split-folding rear seat, a 4-speaker audio system, a USB port and push-button start. The Latitude trim adds a little bit of luxury and style to the Renegade. The Latitude trim adds air conditioning, cruise control, a 6-speaker audio system, satellite radio, an additional USB port, a 5-inch touch screen, Bluetooth and a rearview camera. The Altitude trim is edgy and aggressive. It wraps around a 1.4L turbocharged 4-cylinder and a 6-speed manual transmission. Standard features include a ParkSense rear backup camera and Keyless Go; an optional 180-horsepower 2.4L «Tigershark» 4-cylinder engine and FIAT’s 9-speed automatic transmission up the game. Jeep’s Active Drive 4WD system is an option with either powertrain. The Limited trim level focuses on turning the Renegade into a compact luxury SUV. This trim, with prices starting at around $25,000, includes 2.4L 4-cylinder engine, a 9-speed automatic transmission, leather upholstery, heated front seats, an 8-way power-adjustable driver’s seat, a 40/20/40 split-folding rear seat, a heated steering wheel, dual-zone automatic climate control and remote start. Standard options for the Trailhawk and Deserthawk models is a 2.4L 4-cylinder engine making 180 horsepower and 175 pound-feet of torque, mated to a 9-speed automatic transmission. The off-road-oriented Trailhawk trim, priced at $26,645, includes a 2.4L 4-cylinder engine, a 9-speed automatic transmission, Jeep’s Selec-Terrain system, an increased ride height, skid plates, all-terrain tires, tow hooks and full-time 4-wheel drive with low range.
Full Review
The Jeep Renegade is offered with a choice between two 4-cylinder engines. The FIAT-designed 1.4L turbocharged MultiAir engine comes as standard; it delivers 160 hp and 184 lb-ft. The 1.4L turbocharged engine is connected to the front or to all four wheels via a 6-speed manual transmission. Automatic buyers get the 2.4L Tigershark engine, rated at 180 hp and 175 lb-ft. The bigger, 2.4L engine sends power to the wheels via a 9-speed automatic. Four-wheel drive is a $2,000 option on most trim levels, though the Trailhawk trim includes it as standard equipment. The 2017 Jeep Renegade is available in six distinct trim levels: Sport, Latitude, Altitude, Limited, Trailhawk and Deserthawk. The Sport trim is the most value-oriented of the trim levels, costing several thousand dollars less than the Latitude, at an MSRP of $17,995. This trim level comes standard with a turbocharged 1.4L 4-cylinder engine, a 6-speed manual transmission, front-wheel drive, cloth upholstery, a 60/40 split-folding rear seat, a 4-speaker audio system, a USB port and push-button start. The Latitude trim adds a little bit of luxury and style to the Renegade. The Latitude trim adds air conditioning, cruise control, a 6-speaker audio system, satellite radio, an additional USB port, a 5-inch touch screen, Bluetooth and a rearview camera. The Altitude trim is edgy and aggressive. It wraps around a 1.4L turbocharged 4-cylinder and a 6-speed manual transmission. Standard features include a ParkSense rear backup camera and Keyless Go; an optional 180-horsepower 2.4L «Tigershark» 4-cylinder engine and FIAT’s 9-speed automatic transmission up the game. Jeep’s Active Drive 4WD system is an option with either powertrain. The Limited trim level focuses on turning the Renegade into a compact luxury SUV. This trim, with prices starting at around $25,000, includes 2.4L 4-cylinder engine, a 9-speed automatic transmission, leather upholstery, heated front seats, an 8-way power-adjustable driver’s seat, a 40/20/40 split-folding rear seat, a heated steering wheel, dual-zone automatic climate control and remote start. Standard options for the Trailhawk and Deserthawk models is a 2.4L 4-cylinder engine making 180 horsepower and 175 pound-feet of torque, mated to a 9-speed automatic transmission. The off-road-oriented Trailhawk trim, priced at $26,645, includes a 2.4L 4-cylinder engine, a 9-speed automatic transmission, Jeep’s Selec-Terrain system, an increased ride height, skid plates, all-terrain tires, tow hooks and full-time 4-wheel drive with low range.
Hide Full Review
Retail Price
2017 Jeep Renegade Sport Specs
2017 Jeep Renegade Sport FWD powered by 2.4L Inline-4 Gas Engine with 9-Speed Automatic transmission.
Performance Specs
Engine and Transmission
Steering
Wheels
Suspension
Tires
Fuel and MPG
Fuel Economy
Fuel Tank
Emissions
Dimensions and Measurement
Exterior Dimensions
Interior Space
Weight and Towing
Cargo Box Dimensions
Colors and Materials
Standard Exterior Colors
Features and Options
Infotainment
Interior Trim
Comfort
Additional Packages
5.0 w/Uconnect, Satellite & Backup Camera
5.0″ Touchscreen Display, GPS Antenna Input, For More Info, Call 800-643-2112, Radio: Uconnect 3 w/5″ Display, Integrated Voice Command w/Bluetooth, ParkView Rear Back-Up Camera, Remote USB Port — Charge Only, 1-Yr SiriusXM Radio Service, 6 Speakers, SiriusXM Satellite Radio
MOPAR Black Interior Premium Package
Black Premium Carpet Cargo Mat, MOPAR Bright Pedal Kit, MOPAR Premium Black Carpet Mats
MOPAR Brown Interior Premium Package
MOPAR Brown Premium Carpet Mats, Brown Premium Carpet Cargo Mat, MOPAR Bright Pedal Kit (DISC) NO LONGER AVAILABLE for factory ordering as of August 11, 2016.
MOPAR Exterior Appearance Group
MOPAR Splash Guards, MOPAR Chrome Front Air Deflector, MOPAR Side Window Deflectors, MOPAR Front Splash Guards (DISC) NO LONGER AVAILABLE for factory ordering as of August 11, 2016.
MOPAR Interior Protection Package
MOPAR Cargo Tray, MOPAR Bright Door Entry Guards, MOPAR All Weather Mats
Passive Entry Remote Start Package
Remote Start System, Passive Entry/Keyless Go
Power & Air Group
Air Conditioning, Power Heated Mirrors, Exterior Mirrors w/Heating Element, Speed Control
Quick Order Package 21A
Engine: 1.4L I4 MultiAir Turbo, Transmission: 6-Speed C635 Manual (DISC) NO LONGER AVAILABLE for factory ordering as of August 2, 2017.
Quick Order Package 27A
Engine: 2.4L I4 MultiAir, Transmission: 9-Speed 948TE Automatic *Upon selection of this pkg, the cost of powertrain components will be added*
Sport Appearance Group II
Wheels: 17″ x 7.0″ Aluminum, Black Side Roof Rails, Tires: P215/60R17 BSW AS Touring, Deep Tint Sunscreen Glass
Sport Appearance Group
Black Side Roof Rails, Deep Tint Sunscreen Glass, Wheels: 16″ x 6.5″ Aluminum
Sport Value Group
5.0″ Touchscreen Display, Black Side Roof Rails, For More Info, Call 800-643-2112, ParkView Rear Back-Up Camera, Deep Tint Sunscreen Glass, 1-Yr SiriusXM Radio Service, SiriusXM Satellite Radio, GPS Antenna Input, Radio: Uconnect 3 w/5″ Display, Remote USB Port — Charge Only, Integrated Voice Command w/Bluetooth, 6 Speakers, Wheels: 16″ x 6.5″ Aluminum