- Быть или не быть
- Бортжурналы
- Jeep Grand Cherokee Trailhawk 2017
- Последние записи
- Течь расширительного бачка
- Jeep Commander vs Patriot
- Jeep Commander
- Jeep Patriot
- Comparing Jeep Commander and Jeep Patriot
- Conclusion
- Jeep Commander vs. Jeep Patriot
- Jeep Commander vs. Jeep Patriot Pricing
- Engine Power and Fuel Efficiency Comparison
- Passenger Space Comparison
- Представлен семиместный кроссовер Jeep Commander
Быть или не быть
Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.
- PZWK
- Владимир 2515
- mynh
- Weston
- Damir116
- National
- Saigakov
- seeking
- Voldemarych
- Землянин
- frolov1808
- Poland
- Алексей ухта
- ZOOM-ZOOM
- xmo97
- naran
Бортжурналы
Jeep Grand Cherokee Trailhawk 2017
Последние записи
Течь расширительного бачка
Эпопея с системой охлаждения!
О замене бачка писал, опишу проблему подробнее, возможно кому-то пригодится.
Из бачка стал уходить антифриз, видимых потёков не было, я напрягся и стал наблюдать.
Смотрел на уровень в бачке после ночной стоянки, система ж должна остыть, давление выровняться. Во время пуска двигателя смотрел на выхлопные газы. Почитал статьи про систему охлаждения, все пишут про прогоревшие прокладки, в общем жуть. Продолжалось это несколько месяцев. Антифриз периодически уходил, а я его подливал. Однажды поднял капот сразу после поездки по городу и вижу блестит коса проводов, которая проходит примерно под бачком. Трогаю её пальцем — палец красный. Думаю вот оно. Начинаю лазить искать. Включил фронтальную камеру на телефоне и засунул телефон под бачок, а там висит капля и дренажная трубка мокрая.
Всё вытер, выровнял уровень в бачке и стал ждать. А антифриз не уходит.
В итоге моих наблюдений оказалось, что на самом дне бачка, в самой его нижней точке, похоже образовалась микротрещина. При езде по городу, когда система охлаждения максимально разогревалась и создавалось максимально высокое давление, бачок начинал течь. Но тёк не сильно, поэтому до утра в подкапотном всё высыхало.
При этом автомобиль 2017 года, какого хрена бачок треснул непонятно.
Поставил новый бачок, заменил на нём крышку, и уже как порядка 2000 км этой проблемы нет. Но фобия осталась и литр антифриза всегда лежит в багажнике.
Всем добра и крепких бачков!
Jeep Commander vs Patriot
The Jeep Commander and the Jeep Patriot are often compared against each other due to the many similarities in their physical features. The body lines, the shape of the grille, the bumper, and the light locations are just some of the features that share the same appearance. But, in this article, we will compare the Jeep Commander vs Patriot side-by-side and see their difference in features and other factors.
Features | 2010 Jeep Commander | 2017 Jeep Patriot |
Price | More Expensive | Less Expensive |
Transmission | 5-Speed Automatic | 5-Speed Manual CVT 6-Speed Automatic |
Engine | 3.7L V6 Gas 5.7L V8 “Hemi” Multi-displacement | 2.0L Inline-4 Gas Engine:2.4L I4 DOHC 16V Dual VVT |
Fuel Economy | City: 15 MPG Highway: 20 MPG | City: 23 MPG Highway: 30 MPG |
Drivetrain | Rear-Wheel Drive | Front-Wheel Drive |
Seating Capacity | 7 Seater | 5 Seater |
Jeep Commander
The Jeep Commander was first seen in 2005 in a New York Autoshow but was introduced in the market a year later. A lot of Jeep enthusiasts said that this vehicle was built to compete with other top-notched SUVs such as the Nissan Armada and the Ford Expedition.
The most prominent feature of a Jeep Commander is its large size and space. This vehicle offers a 7-passenger seating capacity and is even longer than the Jeep Grand Cherokee. But compared to other full-pledge SUVs, the size of the Jeep Commander is relatively smaller.
When it comes to safety, this vehicle performs fair enough to the testing conducted by authorized safety testing centers such as the NHTSA. It received a 5-star rating for all front-impact tests and a 3-star rating for the rollover tests. No tests were done for the side impact of this vehicle.
The Jeep Commander also comes in three trim levels: the Overland, the Sport, and the LImited. Each of these models offers various engines. The Jeep Commander usually comes in a two-wheel drive, but there are also four-wheel drives in some models.
Jeep Patriot
The Jeep Patriot was first seen in 2006 at the New York Autoshow but was introduced in the market a year later. This vehicle has the reputation of being the cheapest SUV in North America. The Jeep Patriot is styled as a 4-door Jeep wagon. The Patriot, along with the Compass, received modifications in 2010 but was discontinued two years later.
The Jeep Patriot uses a continuously low-range variable transmission. It also has the Jeep’s “Trail Rated” badge, which means it has been built to be used in different off-road conditions. These conditions include water fording, maneuverability, articulation, ground clearance, and traction.
This vehicle also provides a lot of versatility to its user. If you are looking for a reliable SUV for the family, the Jeep Patriot can be a perfect fit. If you are looking for a vehicle capable of navigating off-road conditions, the Patriot can do the job for you.
In addition, the Jeep Patriot comes with five different models to give prospective buyers a lot of options to choose from. Each of these models will have different features that will fit depending on the user’s preference and needs.
Comparing Jeep Commander and Jeep Patriot
The Jeep Commander and Patriot are often mistaken for each other because they have a lot of similar physical features. But, these two Jeep models are completely different in the other features that they contain.
Price Range
The Jeep Commander is by far the more expensive compared to the two. It should also be noted that the Jeep Patriot is considered the most affordable SUV that you can own. Meaning, it has a very reasonable price bracket compared to other SUVs and the Jeep Commander.
In terms of size, the Jeep Commander is way bigger compared to the Jeep Patriot. In fact, the length of the Jeep Commander is 4787 mm. In comparison, the length of the Jeep Patriot is 4410. The Jeep Commander is 337 mm longer compared to the Jeep Patriot.
The Width of the Jeep Commander is 1900 mm, while the Jeep Patriot is 1756 mm. This measurement means that the Jeep Commander is wider by 144 mm compared to the width of the Jeep Patriot. Also, the height of a Jeep Commander is 189 mm higher than the Jeep Patriot.
Engine Capability
At 231 hp, the Jeep Commander has more engine power which allows better acceleration and the ability to go faster. The Jeep Patriot has only 174 hp engine power. The Jeep Commander also has more torque which allows faster acceleration.
In addition, the engine capacity of the Jeep Commander is greater at 4701 cc. This measurement is 50% more than the 2360 cc engine capacity of the Jeep Patriot. The bigger the engine capacity, the longer the engine can survive and stand the effect of wear and tear.
Fuel Tank Capacity and Consumption
The fuel tank capacity of a Jeep Commander is more at 78 liters. This capacity is 26 liters more than the 52 liters capacity of the Jeep Patriot. Typically, the greater the fuel tank capacity, the greater the vehicle’s chance to travel a longer distance without refueling.
In terms of fuel consumption, the Jeep Patriot consumes less than its counterpart both on the highway and in the city. The lower the consumption, the lesser it is for the vehicle to have a negative impact on the environment due to its gas emissions. Apart from being environment-friendly, the Jeep Patriot is more economical to drive with low fuel consumption.
Extra Space and Storage
The Jeep Commander is bigger compared to the Jeep Patriot, which means it offers more extra space and storage. In fact, the Commander has 1950 liters of maximum trunk space, which is 173 liters more than the 1777 liters of maximum trunk space of the Patriot.
The Jeep Commander also offers more seating capacity compared to the Jeep Patriot. The Jeep Commander offers seven seats which are two more than the five seating capacity of the Jeep Patriot.
Conclusion
Comparing Jeep Commander vs Patriot can be a challenge with the number of similar features they share. However, these two Jeep models are completely different in so many ways, as stated in the information above. When you choose between these two vehicles, it is all about your preference and needs when on the road.
Jeep Commander vs. Jeep Patriot
When comparing the Jeep Commander’s and the Jeep Patriot’s specifications and ratings, the Jeep Commander has the advantage in the area of base engine power. The Jeep Patriot has the advantage in the areas of typical lower range of pricing for one- to five-year-old used cars, and fuel efficiency and interior volume. Based on this comparison of the Jeep Commander’s and the Jeep Patriot’s specifications and ratings, the Jeep Patriot is a better car than the Jeep Commander.
Jeep Commander vs. Jeep Patriot Pricing
A used 2010 Jeep Commander ranges from $4,999 to $13,387 while a used 2010 Jeep Patriot is priced between $3,992 to $11,985.
Engine Power and Fuel Efficiency Comparison
For engine performance, the Jeep Commander’s base engine makes 210 horsepower, and the Jeep Patriot base engine makes 158 horsepower. The Commander is rated to deliver an average of 16 miles per gallon, with a highway range of 422 miles. The Patriot is rated to deliver an average of 25 miles per gallon, with a highway range of 394 miles.This gives the Jeep Patriot the advantage in fuel efficiency and the Jeep Commander the advantage in maximum range. Both models use gasoline.
Passenger Space Comparison
The Jeep Patriot has the advantage of offering more interior volume, reflected in more rear leg room and cargo space. The Jeep Commander has the advantage in the areas of front head room, front shoulder room, front leg room, rear head room and rear shoulder room.
Представлен семиместный кроссовер Jeep Commander
Игорь Владимирский
Еще не так давно имя Commander принадлежало большому внедорожнику, но этот проект оказался не слишком удачным. Зато теперь в глобальной гамме марки Jeep есть сразу два Коммандера. Первый Jeep Commander с заводским кодом K8 появился еще в 2018 году — это крупный кроссовер на базе Cherokee, созданный специально для Китая и выпускаемый совместным предприятием GAC-FCA. А второй сейчас дебютировал в далекой Бразилии.
Невзирая на одинаковое название, эти Коммандеры даже не родственники. Новый кроссовер с внутренним кодом H6 создан бразильским подразделением альянса Stellantis. И это первая модель Jeep локальной разработки, хотя инженерное подразделение уже набило руку на создании автомобилей Fiat. Бразильский Commander разработан на основе компактного кроссовера Jeep Compass, и у них одна платформа FCA Small Wide с поперечным расположением двигателя.
Однако новый Commander заметно крупнее Компаса, у него другая внешность и оригинальные внешние панели кузова, а в салоне установлен третий ряд сидений. Колесная база растянута на 158 мм (до 2794 мм), общая длина выросла сразу на 365 мм (до 4769 мм). Также Commander на 40 мм шире (1859 мм) и на 54 мм выше (1682 мм) донора. Впрочем, китайский тезка еще крупнее.
Новый бразильский Commander тяжелее Компаса на 96 кг: базовая версия в снаряженном состоянии тянет на 1685 кг. Откровенно простых комплектаций не будет, в первоначальной гамме есть только богатые версии Limited и Overland. Вся светотехника диодная, на выбор есть колеса диаметром 18 или 19 дюймов, а заявленный дорожный просвет — от 208 до 212 мм в зависимости от версии.
Передняя часть салона здесь такая же, как у обновленного Компаса. Стандартное оснащение включает виртуальные приборы (экран диагональю 10,25 дюйма) и торчащий сверху планшет медиасистемы (10,1 дюйма), а также «кожаную» обивку сидений и семь подушек безопасности. Трехместный второй ряд сидений разделен в пропорции 40:60, а третий рассчитан на двоих пассажиров, причем на каждом ряду есть USB-разъемы для зарядки гаджетов.
Багажный отсек за спинками третьего ряда рассчитан на 233 литра. Но если сложить «галерку», багажник вмещает уже 661 литр против 476 литров у Компаса. А со сложенным вторым рядом объем отсека достигает 1760 литров. Электропривод пятой двери входит в базовую комплектацию, равно как адаптивный круиз-контроль и система автоматического торможения.
По силовым агрегатам Commander унифицирован с Компасом бразильского производства. Базовая связка — это бензиновый турбомотор 1.3 (185 л.с., 270 Нм) с шестиступенчатым «автоматом» и передним приводом, для повышения проходимости есть только электронная имитация блокировки дифференциала. Альтернатива — турбодизель 2.0 (170 л.с., 380 Нм) с девятиступенчатым «автоматом» (первая передача играет роль понижающей) и полным приводом с муфтой на задней оси.
Выпускать Jeep Commander начали в бразильской Гояне — на одном конвейере с моделями Compass и Renegade. Старт продаж назначен на октябрь, цены — от 38 тысяч долларов. Экспорт планируется только в страны Латинской Америки. Но в 2022 году разновидность бразильского Коммандера начнут выпускать в Индии, причем под другим названием. По предварительной информации, индийский Jeep Meridian будет иметь турбодизель со стартер-генератором и немного другой декор. Но в США или Европе такой кроссовер все равно можно не ждать.