Hyundai mini santa fe

Hyundai Santa Fe

Хендай Санта Фе: технические характеристики, цена нового и комплектация. Обзоры всех поколений «SantaFe» с фотографиями.

Hyundai Santa Fe, в свое время, «проложил дорогу» для компании «Hyundai Motor Company» в класс кроссоверов, да ещё и позволил южнокорейской марке добиться настоящего успеха на «мировой арене»… Это передне- или полноприводный «среднеразмерный SUV» с пяти- или семиместной («Grand») компоновкой салона, который «радует глаз» и сочетает в себе хорошие «ездовые» качества, умеренную проходимость и высокую практичность…

Впервые этот кроссовер, построенный на платформе седана «Sonata», увидел свет в 2000 году – и быстро стал бестселлером южнокорейского бренда на рынке США… В 2012 году, после очередной «реинкарнации», автомобиль обзавелся семиместным исполнением с приставкой «Grand» в имени… В настоящее время вседорожник пользуется устойчивым спросом, особенно в Северной Америке – там его ежегодно покупают свыше 120 тысяч человек.

Имя этой модели дано в честь курортного города Санта-Фе, являющегося административным центром американского штата Нью-Мексико.

Эта машина является первым кроссовером в истории этого корейского производителя, который, к тому же, был разработан собственными силами.

С момента появления в 2000 году и по 2012 год этот вседорожник разошелся по миру двумя поколениями тиражом свыше 2.5 миллионов экземпляров.

В 2012 году машина третьего поколения прошла краш-тесты Euro NCAP, показав отличный результат – максимальные пять звезд.

В 2006 году «второй Santa Fe» установил мировой рекорд по экономичности потребления топлива среди среднеразмерных кроссоверов.

В «перечне регалий» машины 3-го поколения имеется «Top Safety Pick» – высшая награда за безопасность от Института дорожной безопасности США (IIHS).

Третье поколение этого авто было первым спроектировано в рамках новой дизайнерской концепции «Storm Edge» (Штормовой фронт).

Hyundai Santa Fe 4 (2023) на IronHorse.ru ©

Роскошный Hyundai Santa Fe 4½

Обновленный в 4-м поколении среднеразмерный SUV дебютировал в начале июня 2020 года в ходе онлайн-презентации. Автомобиль не просто ощутимо преобразился в плане дизайна и получил новые опции, но ещё и пережил серьёзный технический апгрейд.

Hyundai Santa Fe 4 (2018-2021) на IronHorse.ru ©

Внушительный Hyundai Santa Fe 4

Среднеразмерный южнокорейский SUV четвёртой генерации был представлен общественности в марте 2018 года (на автосалоне в Женеве). Он «щеголяет»: элегантной внешностью, современным и просторным салоном, широким выбором двигателей и очень богатым оснащением.

Hyundai Grand Santa Fe (2012-2018) на IronHorse.ru ©

Hyundai Grand Santa Fe – «на 7 мест»

Семиместная версия 3-й генерации кроссовера вышла несколько позже пятиместной – осенью 2012 года… эта модель призвана сменить, не добившийся особых успехов, «ix55»… кроме приставки «Grand» в имени, от пятиместной она отличается: дизайном и большими габаритами.

Hyundai Santa Fe Premium (2015-2018) на IronHorse.ru ©

«Премиальный» Hyundai Santa Fe 3

В сентябре 2015 года на российском рынке начались продажи обновленной версии вседорожника 3-го поколения, получившего приставку «Premium» в имени. От «дорестайла» этот авто отличается слегка подкорректированной внешностью, улучшенными материалами отделки, модернизированным шасси… и стоимостью.

Читайте также:  Стайлинг nissan qashqai j10

Hyundai Santa Fe 3 (2012-2015) на IronHorse.ru ©

Hyundai Santa Fe 3 – «всё больше Sport’а»

Третье воплощение среднеразмерного пятиместного корейского вседорожника «пошло в серию» летом 2012 года. Этот автомобиль стал первым, где воплотилась новая дизайнерская концепция бренда «Storm Edge». В остальном всё как обычно, при смене поколений – новые моторы, новое оснащение и т.д.

Hyundai Santa Fe 2 (2006-2012) на IronHorse.ru ©

Hyundai Santa Fe 2-го поколения

Второе воплощение кроссовера вышло в 2006 году – авто стал современнее и, самое главное, избавился от «причудливого дизайна» (вероятно всё это «в комплексе» позволило ему не только «держать планку», но и приумножить былые достижения в уровне продаж)… впрочем «неугомонные» корейцы ещё и обновляли машину каждый год.

Источник

Hyundai’s Upcoming SUV A Mini Santa Fe

Hyundai-Mini-SUV-Rendering_themech

The compact car segment in India has recently started flourishing, thanks to the tremendous success seen in the case of the Maruti Swift DZire, Honda Amaze and now the Ford EcoSport. The compact SUV space especially has a huge demand in India currently, which is dominated by the EcoSport. To taste this new sweet spot, Hyundai is also considering a baby SUV for India along with other players such as Mahindra, which is coming up with its S101 mini SUV, Maruti Suzuki developing XA-Alpha and Honda planning a Jazz based compact SUV.

The upcoming Hyundai mini SUV is on test and is expected to release in 2014. It is based on the Hyundai HB20 platform and is heavily inspired from the latest generation Hyundai Santa Fe SUV. From the looks of the rendering (which has been done with inputs from insiders), the front end features the similar hexagonal grille from the Santa Fe along with EcoSport like cladding on the chin with an aggressive tone. On the side, it boasts a rising shoulder line ending up at the rear with wraparound windscreen and big tail lamp cluster.

Expect extensive use of the Hyundai fluidic design language all around the body. The stance is a typical SUV like yet compact enough to ensure cost effectiveness. The Indian market is likely to get the mini SUV measuring under 4-metres to enjoy excise benefits but this can’t be confirmed yet. Engine options are not known yet but we will get both petrol and diesel powertrains. If heavy localization is achieved, it will give tough competition to the EcoSport, as Hyundai is known to offer loads of features with smart styling at a convenient price tag.

Источник

2024 Hyundai Santa Fe

2024 hyundai santa fe in terracotta orange

We don’t know what Hyundai’s design department had for breakfast when they formulated the new boldly boxy look of the next-generation Santa Fe, but we hope there’s more of it on that buffet. The upcoming Santa Fe is as wildly different from the old model as granola is from scrambled eggs. The new one gains a third row, with more rear cargo space and legroom. The Santa Fe’s recent enlargement is to attract outdoorsy folk, which is why the new SUV is built to accommodate rooftop tents, and why its wide tailgate allows larger adventure gear. The new Santa Fe is powered by a turbocharged 277-hp 2.5-liter inline-four with an eight-speed dual-clutch automatic transmission. There’s also a Santa Fe Hybrid, but we review that model separately. We’ll update this space with pricing—and whether the Santa Fe’s newness has wrought better driving dynamics—once we’ve driven one.

Читайте также:  Диски литые r17 hyundai tucson

preview for 2024 Hyundai Santa Fe Becomes a Bigger, Bolder Family Hauler

What’s New for 2024?

If you can’t already tell just by looking, the 2024 Hyundai Santa Fe is a vastly different SUV. The dramatic transformation results from both an all-new interior and reimagined exterior design; the Santa Fe’s wheelbase has been extended, its front overhang has decreased, and now that it has three rows of seating, there’s far more room than before. The new Santa Fe goes on sale in early 2024.

Pricing and Which One to Buy

Actual pricing details aren’t available yet, but we expect the new Santa Fe’s bold look to be accompanied by a significant increase in starting price from the aging outgoing model. Even with the price rise, we expect the two-row Santa Fe to remain more affordable than the larger three-row Hyundai Palisade. We expect a generous offering of standard features for the base SE trim and, given the outdoorsy attitude of this new model, the mid-grade XRT will get some pretty rad available packages and accessories.

Engine, Transmission, and Performance

Under the hood of every nonhybrid Hyundai Santa Fe is a turbocharged 277-hp 2.5-liter inline-four engine with 311 pound-feet of torque. Front-wheel drive and an eight-speed dual-clutch automatic are standard, but all-wheel drive is available. That means the former Santa Fe’s 191-hp base engine has been thrown out, giving Santa more oomph at the entry-level trim. We haven’t driven the new Santa Fe yet to determine if its new size and familiar 277-hp powertrain are a good match, but we’d guess Hyundai hasn’t disturbed the relaxed yet agile driving formula of the old model. Hyundai lists the weight of the larger three-row Santa Fe at roughly 4750 pounds, which is significantly more than the last-gen we had on our scales that weight 3858. We expect that to have a significant effect on its performance.

More on the Santa Fe SUV

Towing and Payload Capacity

Hyundai hasn’t revealed how much the new Santa Fe will be able to tow. We expect it to match or improve upon what the last-gen model was capable of, which was 3500 pounds of maximum towing capacity. We’ll update this space when that information becomes available.

Fuel Economy and Real-World MPG

The EPA hasn’t estimated fuel economy ratings for the new Hyundai Santa Fe yet. Once we’ve tested one, we’ll update this space with the results from our real-world 75-mph highway driving test. For more information about the Santa Fe’s fuel economy, visit the EPA’s website.

Interior, Comfort, and Cargo

To keep with its exterior design theme of strong and boxy, the only thing round within the guts of the new Santa Fe is the steering wheel and a few knobs. The rest of the space is encapsulated by dramatic rectangles. On the off-roady Santa Fe XRT trim, there’s an obvious influence of boxes and ruggedness from the Land Rover Defender’s cockpit. The front row has numerous places to store things. There’s even enough room for the available dual wireless smartphone charger, that juices-up two phones in the center console. A wide mouth passthrough under that space looks perfect for a large purse; big cubbies line the bottom of the door panels. Second- and third-row seats fold flat and there’s even a climate control knob to adjust HVAC for those sitting all the way in the back. Hyundai says there’s 26 cubic feet of space behind the third row while it’s in use, which is impressively more than other three-row SUVs such as the Mazda CX-90 and Toyota Grand Highlander offer.

Читайте также:  Nissan qashqai 2021 параметры дисков
The Car and Driver Difference

Infotainment and Connectivity

Covering more than half the dashboard are two 12.3-inch displays. The gauge cluster is fully digital, but the infotainment screen does retain physical knobs for things like climate and audio volume. The dual wireless smartphone charging pads can repower two phones at once, but there are also USB-C ports for wired charging. We expect to see wireless Android Auto and Apple CarPlay as standard features but won’t know for certain until closer to the Santa Fe’s on-sale date.

How to Buy and Maintain a Car

Safety and Driver-Assistance Features

The Santa Fe comes with a ton of standard driver-assistance technology, including adaptive cruise control and lane-keeping assist. For more information about the Santa Fe’s crash-test results, visit the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) and Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) websites. Key safety features include:

  • Standard forward-collision warning and automated emergency braking
  • Standard adaptive cruise control with stop-and-go technology
  • Standard lane-departure warning and lane-keeping assist

Warranty and Maintenance Coverage

Hyundai has one of the best warranty plans on the market highlighted by lengthy powertrain coverage. The company also now offers complimentary scheduled maintenance that bests mainstream rivals such as Toyota.

  • Limited warranty covers five years or 60,000 miles
  • Powertrain warranty covers 10 years or 100,000 miles

Источник

Дебютировал Hyundai Santa Fe нового поколения

Корейский автопроизводитель Hyundai представил кроссовер Santa Fe пятого поколения.

Автомобиль получил сиденье с подставкой для ног, лоток для стерилизации вещей ультрафиолетом и панорамный изогнутый дисплей. Водительское кресло кроссовера снабжено воздушными камерами.

В версии для Кореи и США новый Santa Fe будет доступен с двумя силовыми установками. Бензиновый турбомотор 2.5 выдает 281 л.с., он агрегатируется с 8-ступенчатой роботизированной трансмиссией. Гибридная версия на основе турбомотора 1.6 обеспечивает суммарную мощность 180 л.с., ей полагается 6-ступенчатая автоматическая коробка передач.

Та же гибридная версия на основе мотора 1.6 (180 л.с.) будет доступна и в Европе. Кроме того, в Старом Свете Santa Fe получит турбированный двигатель 1.6 мощностью 160 л.с. В других странах мира Santa Fe будет продаваться с мотором 2.5 мощностью 194 л.с.

Системы активной безопасности на основе камеры и датчиков способны распознавать занос автомобиля и корректировать его, совершать экстренное торможение при опасности ДТП, контролировать внимание водителя.

Ранее Mitsubishi представила новый кроссовер Xforce.

Подписывайтесь на «Газету.Ru» в Новостях, Дзен и Telegram.
Чтобы сообщить об ошибке, выделите текст и нажмите Ctrl+Enter

Источник

Оцените статью
Adblock
detector