Honda pilot или acura mdx

Acura MDX vs. Honda Pilot

In comparing the Acura MDX’s and the Honda Pilot’s specifications and ratings, the Acura MDX has the advantage in the areas of reliability and base engine power. The Honda Pilot has the advantage in the areas of new vehicle base pricing, typical lower range of pricing for one- to five-year-old used cars, resale value, interior volume and overall quality score. The Acura MDX and Honda Pilot have the same fuel efficiency. Based on this comparison of the Acura MDX’s and the Honda Pilot’s specifications and ratings, the Honda Pilot is a better car than the Acura MDX.

Acura MDX vs. Honda Pilot Pricing

A used 2023 Acura MDX ranges from $48,973 to $65,144 while a used 2023 Honda Pilot is priced between $44,566 to $56,220. For a new model, the Acura MDX’s price is between $53,544 and $74,850, with the Honda Pilot priced between $39,745 and $54,365.

Acura MDX vs. Honda Pilot Resale/Retained Value

Looking at the 5-year depreciation rate for both models, the Acura MDX loses 53.7 percent of its value and the Honda Pilot loses 44.4 percent of its value. This means the Honda Pilot retains 9.4 percentage points more of its value and has the advantage of higher resale value versus the Acura MDX.

Acura MDX vs. Honda Pilot Quality Rating

The iSeeCars Overall Quality rating for the Acura MDX is 8.8 out of 10 while the Honda Pilot’s quality rating is 8.8 out of 10. This results in the Acura MDX being ranked 2 out of 67 Best Luxury Crossover SUVs and the Honda Pilot being ranked 2 out of 28 Best Midsize SUVs.

Acura MDX vs. Honda Pilot Reliability Rating

iSeeCars’ Reliability Rating for the Acura MDX is 9.4 out of 10. For the Honda Pilot the reliability rating is 9.1 out of 10. This gives the Acura MDX a slight advantage in reliability compared to the Honda Pilot.

Engine Power and Fuel Efficiency Comparison

For engine performance, the Acura MDX’s base engine makes 290 horsepower, and the Honda Pilot base engine makes 285 horsepower. The MDX is rated to deliver an average of 22 miles per gallon, with a highway range of 481 miles. The Pilot is rated to deliver an average of 22 miles per gallon, with a highway range of 500 miles. This gives the Honda Pilot the fuel efficiency and maximum range advantage over the Acura MDX. The MDX uses premium unleaded, and the Pilot uses regular unleaded.

Passenger Space Comparison

While both models are crossover/midsize SUVs, the Honda Pilot has the advantage of offering more front head room, rear head room, rear shoulder room, rear leg room, and cargo space. The Acura MDX has the advantage in the area of front leg room. The Acura MDX and Honda Pilot are comparable in regards to front shoulder room.

Читайте также:  Kia sportage 3 скрип подвеске

Safety Ratings Comparison

When comparing crash test ratings from NHTSA, both the Acura MDX and the Honda Pilot have the same average safety rating of 5 out of 5 Stars. When comparing IIHS evaluations, both the Acura MDX and the Honda Pilot have the same Top Safety Pick+ award.

Overview

The Acura MDX and Honda Pilot are two fine examples of midsize 3-row SUVs, though they appeal to entirely different audiences. The MDX frolics in the luxury end of the pool and costs about $10K more than the Pilot. While that price difference is significant, the MDX has upscale styling, higher-grade materials, more standard technology features, and sportier driving dynamics. The MDX has a better warranty, too. Both SUVs employ a 3.5-liter V6 engine, but the MDX has slightly more horsepower, and its transmission has one additional gear. However, the Honda manages marginally better fuel economy than the Acura. The Pilot can accommodate eight passengers, whereas the MDX seats only seven. Front-row occupants will likely prefer the MDX, but those in the second and third rows will undoubtedly appreciate the Pilot’s extra space and more comfortable seats. While the Pilot performs admirably in NHTSA and IIHS safety tests, the MDX aces them with top scores in all areas.

Источник

ACURA MDX vs PILOT vs ISUZU

Приветствую вас, счастливые обладатели MDX!
В связи с возможным скорым увеличением числа пассажиров, стал задумываться, а не пересесть ли мне к лету на что-нибудь повыше и побольше. Из всего множества вариантов, наиболее предпочтительными кажутся означенные MDX, Honda PILOT и ISUZU AXIOM. Бюджет не позволяет рассматривать авто дороже 700, ну, 800 килорублей. Фаворитом в данной тройке претендентов является, конечно же MDX, но 263 кобылы мне не потянуть (налог, мать его), а хотелось бы не старше 2004 г.в. (это про MDX). Из альтернатив душа лежит к Пилоту (всё-таки Хонда) или к Аксиому (живьём ни разу не видел, на картинке понравилась). + к Исузу — его цена.
Самая большая «проблема» данного выбора — практически полная отсутствие отзывов владельцев. Если по МДХ ещё туда-сюда, то двум другим 2-3 на авто.ру. Вот, обращаюсь к вам, как владельцам данного авто, что бы вы можете сказать об этих машинах. Имеет ли смысл приобретать более старый МДХ (243 л.с.) или лучше Пилот. Или купить Аксиом за меньшие деньги (кто-нить, вообще знает о нём что-нибудь). Или однозначно искать МДХ желаемого года с заниженной мощностью в ПТС? И на сколько это вообще реально?

З.Ы. Хотя, вот сейчас ещё раз посмотрел авто.ру, так одногодки примерно в одну цену получаются. Акура с Исузу, имеется в виду.
Короче, пожалуйста, отговорите или, наоборот, утвердите в желании, тсзть, влиться в ваши ряды счастливых обладателей Акуры.

Leska

Истинный Хондавод

Re: MDX vs PILOT vs ISUZU

Выбор Исузу невелик, мне она внешне не нравится, из этих трех машин она больше всего «на любителя», мне кажется с запчастями больше проблем, чем у МДХ и Пилота.
Пилот, как мне кажется, идет после Исузу из рассматриваемых машин «на любителя», а так же в плане выбора, тоже не разгонишься с предложениями. Кстати, 1-й Пилот только на днях увидела первый раз на мкаде! Когда придет время продавать МДХ и мне не будет хватать на новую, я возьму 2-й Пилот.
Реально можно найти МДХ с заниженным числом коней. Мне кажется эта машина более привлекательна внешне, т.е. будет меньше проблем с перепродажей, о ней больше всего информации и, в случае проблемы, есть к кому обратиться и, следуя советам, даже решить самостоятельно некоторые из них. Вы хотите МДХ не старше 2004г., но я не нашла Исузу младше 2003г., да и Пилоты в основном 02-03 год.
Как Вы понимаете, я, как владелица МДХ, могу Вам только сказать, что я бы взяла МДХ.
А вы сидели в этих трех машинах? Просто есть такое, что можно сесть в машину и сразу понять, что «не моё». Посидите в них, может таким образом отпадет хоть один из вариантов.

Читайте также:  Suzuki sx4 2022 год

Moz

Истинный Хондавод

Re: MDX vs PILOT vs ISUZU

Leska,
Большое спасибо за отклик! Мне понятен Ваш принцип выбора авто, и я его уважаю.
Попробую подробнее описать, что от машины жду я. Из всех этих трёх машин, живьём я не видел только ИСУЗУ, вполне возможно будет достаточно просто это сделать, и всё станет ясно. Я, кстати, абсолютно согласен, что в машину нужно, как минимум залезть, а лучше, прокатиться. Так вот, Пилот 1 стоит в моём дворе уже года два, так, что облазил я его уже со всех сторон + недавно довелось пощупать такой же внутри. Нормальный аппарат — можно его приобресть. На новом Пилоте я ездил (по территории ОД)) Отличия, конечно, должны быть, но не думаю, что радикальные.
МДХ — был только внешний осмотр модельного ряда 01-03. Но, судя по фото, салон у МДХ сделан на базе того, что сейчас в моей машине. Всё один в один, включая сиденья, руль, расположения кнопок (ну, только всё побольше + дисплей и музыка помоднее). Думаю, что мне понравится.
Выбор МДХ не старше 04 вызван тем, что страшновато нарваться на проблемную коробку. Хотя два других варианта от этого тоже не застрахованы. Возможно, по ним просто нет так много инфы, как на МДХ. А так, я бы не очень расстроился и от 02, скажем.

Резюмируя, Мне нужен разумный компромисс между динамикой купе, комфортом седана и вместительностью. И раз уж это будет, типа, внедорожник, хотелось бы ещё и получить возможность в лес съездить с уверенностью, что вернёшься оттуда своим ходом.

Короче, уважаемые владельцы МДХ, не сочтите за труд, поделитесь своими соображениями, не этот счёт. Особенно, так ли страшна Акура 01-02 г.в. в плане проблемности АКПП?

Источник

Honda Pilot vs. Acura MDX: Compare Crossover SUVs

2023 Acura MDX

Are luxury models worth the price? This question has bedeviled car shoppers for years, especially between cars from the same family that share the same platform and similar hardware, such as in the Honda Pilot and upscale Acura MDX. These brothers from the same mother offer three rows of seats, available all-wheel drive, and the latest in connected car technology. So how are these three-row crossover SUVs different?

The differences are stark. The redesigned 2023 Honda Pilot gets longer and roomier, seats up to eight passengers, and comes available with an off-road ready TrailSport trim. The 2023 Acura MDX leans into the more refined side of utility, with a sleeker design, seats for seven in its leather-lined interior, and a performance-minded Type S model with an air suspension that wrings the most out of its impressive handling.

Читайте также:  Насос омывателя renault duster

The difference between the base models is more than just $13,000, and the differences grow at the top end, with a price delta of more than $20,000 separating them. What follows is whether we think it’s worth it, and how the Pilot and MDX measure up.

2023 Honda Pilot

2023 Honda Pilot

2023 Honda Pilot

2023 Honda Pilot

Honda Pilot vs. Acura MDX price and trims

  • Base Pilot LX costs about $38,000
  • Base Acura MDX costs about $51,000
  • Pilot AWD costs $2,100 extra; it’s $2,200 on the MDX
  • Best picks: Honda Pilot EX-L, Acura MDX A-Spec if AWD is a must

Which Honda Pilot should I buy?

Skip the base Pilot LX and its small touchscreen to at least the $40,495 Pilot Sport, with its heated front seats with power adjustments, as well as three-zone climate control. The best value for the most features is the EX-L, however. For $43,295, or $43,595 with second row captain’s chairs, the EX-L adds leather upholstery, a 9.0-inch touchscreen, wireless smartphone compatibility and charging, a 9-speaker audio system, and a power tailgate. That’s nearly as good a get as the base Acura MDX that costs just over $50,000.

If all-wheel drive is a must-have, it could be tempting to consider the $49,695 TrailSport edition or the range-topping the $53,375 Pilot Elite, which both have standard AWD. Otherwise, it’s a $2,100 upcharge. The TrailSport has off-road gear and a panoramic sunroof; Elite adds navigation, 20-inch wheels, a removable second-row middle seat, and 12-speaker Bose audio as well as a 10.2-inch digital instrument display, a surround-view camera system, and a head-up display. At that point, our eyes would stray to the MDX.

Which Acura MDX should I buy?

For $50,745, including destination, the Acura MDX comes well equipped, even compared to other premium and luxury three-row crossover SUVs. It rides on 19-inch wheels, a 12.3-inch digital instrument cluster, a 12.3-inch infotainment display screen with wireless Apple CarPlay and Android Auto, wireless smartphone charging, and a panoramic sunroof. There is a caveat, however: The infotainment screen relies on an imprecise console touchpad that might be safer in theory than reaching forward for a touchscreen. If you like playing with all the digital interfaces offered in modern cars, test your tolerance on this one before you buy the MDX.

The base model strikes us as the best deal, but we could appreciate stepping over the $55,000 Technology Package, its leather upholstery and 12-speaker 550-watt ELS audio system for the MDX A-Spec. It absorbs the $2,200 upcharge for AWD by making it standard with its $61,000 tag. It’s mostly a cosmetic upgrade, with blacked-out trim pieces, as well as more firmly bolstered front seats that are heated and cooled.

The $64,500 Advance Package adds 16-way power front seats, a surround-view camera system, a head-up display, a heated steering wheel, and heated rear outboard seats, but for about $4,500 more, the MDX Type S really tempts with its turbo V-6 and air suspension.

Does the Honda Pilot or Acura MDX have a better warranty?

The Acura MDX has a more comprehensive warranty. The 4-year/50,000-mile warranty includes two years or 24,000 miles of scheduled maintenance. The Pilot’s basic warranty is three years or 36,000 miles, whichever comes first.

Источник

Оцените статью
Adblock
detector