Кроссовер Ford Explorer обзавелся богатой версией King Ranch
Игорь Владимирский
Двадцать лет назад Ford начал сотрудничество с местечком King Ranch — самым крупным (и зажиточным) ранчо на территории США, которое находится в Техасе и занимает 3300 квадратных километров. В честь этого географического объекта был назван пикап Ford F-150 King Ranch с богатым оснащением. Сейчас такая версия есть у пикапов F-серии и рамного внедорожника Expedition, а теперь к ним присоединился кроссовер Ford Explorer.
Его ключевые особенности — отделка салона дорогой коричневой кожей (не только кресла, но и подлокотники), деревянный шпон на передней панели, богатый декор и массивные шильдики на кузове. А салон обильно украшен логотипами техасского ранчо. Но оснащение все же не максимальное: мультиконтурные передние кресла, десятидюймовый вертикальный планшет медиасистемы и аудиосистема Bang & Olufsen по-прежнему находятся в списке платных опций.
Ford Explorer King Ranch предлагается только с бензиновым турбомотором V6 3.0 Ecoboost (370 л.с.) и десятиступенчатым «автоматом», гибридного варианта нет. При этом такой Explorer не самый дорогой в гамме. Заднеприводный King Ranch стоит 52350 долларов, а полноприводный — 54350 долларов, тогда как кроссовер в исполнении Platinum с черным кожаным салоном и безальтернативным полным приводом дороже на символические 130 долларов.
Ford Explorer King Ranch явился подарком на юбилей
Кроссовер Ford Explorer в прошлом году разошёлся по Штатам тиражом 226 217 штук — это лучший результат в сегменте. Ближайший преследователь, автомобиль Toyota Highlander, может похвастаться 212 276 проданными экземплярами.
Исполнение King Ranch в модельной гамме компании Ford долгое время (с 2001 года) было прерогативой пикапов F-серии, что вполне логично. Потом фермерам предложили внедорожник Expedition, а теперь знаменитую серию расширили ещё и моделью Explorer. Само название версии восходит к самому большому ранчо США, расположенному в Техасе и основанному Ричардом Кингом в 1853 году. Оно занимает 3340 км², а это даже больше площади некоторых штатов. Набор фишек — привычный. В основном это обилие особой кожи в салоне и россыпь шильдиков. Так решено отметить двадцатилетие дружбы с известнейшими животноводами Америки.
Снаружи автомобиль можно узнать по серой решётке радиатора, четырём патрубками выпускной системы, накладке на дверь багажника, характерным шильдикам и 20-дюймовым колёсам с логотипами King Ranch.
Внутри — обивка из премиальной кожи Mesa Del Rio и вставки из африканского дерева сапеле. Тачскрин мультимедийной системы диагональю 10,1 дюйма (вместо восьмидюймового), мультиконтурные кресла и аудиосистема Bang & Olufsen, как и прежде, доступны в составе опционального пакета.
Под капотом установлен мотор V6 3.0 Ecoboost (370 л.с., 515 Н•м), который работает в альянсе с десятиступенчатым «автоматом» SelectShift. Возможности буксировки — до 2540 кг. Несмотря на тематическую направленность, вариант King Ranch не является самым дорогим исполнением модели. За такую машину с приводом на заднюю ось просят от $52 350 (3,85 млн рублей), с полным — от $54 350 (четыре миллиона рублей), что на $130 (десять тысяч рублей) дешевле топовой модификации Platinum. К дилерам первые кроссоверы поступят весной. Стартовая цена на семиместный Explorer в Штатах составляет $32 225 (2,37 млн рублей).
Ford Explorer King Ranch
Сейчас данный автомобиль доступен только под заказ!
Также, возможно, вас заинтересуют другие автомобили в наличии:
В резерве
В резерве
20th Anniversary
В резерве
2021 Ford Explorer King Ranch
Ford Explorer, America’s all-time best-selling SUV1, adds the first-ever King Ranch edition to its stable, giving midsize SUV customers an all-new rugged, premium appearance with the uncompromising quality, craftsmanship and authenticity of the iconic Texas ranch.
“In 1853, Captain Richard King bootstrapped the King Ranch in the harsh landscape of southern Texas until it became a shining example of agricultural and livestock innovation and success,” said Lee Newcombe, Ford Explorer marketing manager. “Ford Explorer families can now enjoy a piece of the King Ranch’s renowned craftsmanship and the multigeneration legacy that still thrives 168 years after its founding.”
Customer feedback and market insights have demanded a more refined interior for Explorer. Explorer King Ranch will now deliver with premium touches and mahogany-colored Mesa Del Rio leather seats with perforated front and second rows with the legendary King Ranch Running W logo. The center console is crafted with a Mesa Del Rio leather armrest and King Ranch logo insert.
2021 Ford Explorer King Ranch
The refinement continues in the cockpit with leather door trim rollovers, a leather-wrapped and stitched instrument panel combined with Sapele wood appliqués as well as a leather-wrapped steering wheel with Norias stitching and a Sapele wood insert.
“Introducing King Ranch’s specialty leather, genuine wood, crafted details and signature colors to Ford Explorer elevates the SUV’s brand,” said Janet Seymour, Ford color and materials manager. “The warm, earthy Norias colorway, natural open pore wood appliqués and rope perforation design on the seats are just a couple ways we were able to bring the King Ranch lifestyle to a whole new group of customers.”
Complementing the refined interior is an available Premium Technology Package featuring multi-contour seats with active motion massaging functionality, a 10.1-inch center stack portrait touch screen with swipe and pinch-to-zoom capability as well as a 14-speaker B&O Sound System by Bang & Olufsen specially tuned to Explorer’s interior.
Outside, Explorer King Ranch comes decked out with a unique Stone Gray-painted mesh grille insert, 20-inch aluminum wheels with Running W center cap, liftgate scuff plate and quad chrome exhaust tips. Capping it all off is signature King Ranch badging.
The standard 3.0-liter EcoBoost® under the hood produces 365 horsepower and 380 lb.-ft. of torque with four-wheel-drive and rear-wheel-drive configurations offered, combined with a 10-speed automatic transmission with SelectShift® capability. A standard Class III Trailer Tow Package enables towing capability of up to 5,600 pounds.
In addition to Ford Co-Pilot360™ technology2 standard on all Explorer models, Explorer King Ranch comes standard with Ford Co-Pilot360 Assist+, featuring Adaptive Cruise Control with Stop-and-Go and Lane Centering, Evasive Steering Assist, a voice-activated touch screen navigation system with pinch-to-zoom capability, SiriusXM Traffic and Travel Link® and Speed Sign Recognition.
Improving America’s all-time best-selling SUV
Ford has engaged with owners to constantly innovate Explorer and move America’s all-time best-selling SUV forward. For 2021, the company is responding to customer demands with not only the King Ranch edition but the introduction of the available XLT Sport Appearance Package, new interior trim finishes and new exterior colors, with numerous enhancements to the interior including brighter paints, elevated finishes and higher-quality materials for a brightened, more premium ambience.
Two decades of rugged luxury
The introduction of Explorer King Ranch marks 20 years of Ford’s relationship with the iconic Texas cattle ranch, beginning with the 2001 F-150 King Ranch, when Ford and King Ranch teamed up to build a more upscale western-themed truck.
The 2001 F-150 King Ranch was based on the newly introduced F-150 SuperCrew. It featured a leather-covered front console with the King Ranch brand, and front and rear King Ranch leather captain’s chairs, as well as F-150 King Ranch branding throughout the interior and exterior.
Since then, five generations of Ford F-150, four generations of Ford F-Series Super Duty and three generations of Ford Expedition have worn the King Ranch badge. Today, workers at the Texas ranch use a fleet of more than 300 Ford trucks to get the job done every day.
The Explorer King Ranch edition will start at $52,350 MSRP for rear-wheel-drive configuration and $54,350 MSRP for four-wheel drive. It will be available in dealerships this spring.
Ford Explorer King Ranch 2021
The 2021 Ford Explorer’s #16 ranking is based on its score within the Midsize SUVs category. Currently the Ford Explorer has a score of 7.6 out of 10, which is based on our evaluation of 28 pieces of research and data elements using various sources.
Pros
Good cargo capacity
Powerful engines
Plenty of features
Composed ride and handling
Cons
Low-rent interior
Second- and third-row seats less comfortable than in rivals
Upgraded infotainment system not much of an upgrade
For 2021 New Sport Appearance package available on XLT trim.More affordable version of the Explorer ST debuts..Platinum trim is now available for the Hybrid model.New off-road-themed Timberline debuts midway through the model year.
Pros
Strong engines for quick acceleration
Rear-wheel-drive platform improves handling and towing
Roomy cargo area
Cons
Too much wind noise at highway speeds
The price can get frighteningly expensive in a hurry
Lackluster interior material quality
Ford has made a few tweaks to its mid-size crossover for 2021, such as making heated seats standard on the XLT, offering a heated steering wheel as an optional feature on that model, and including an eight-way power-adjustable front passenger’s seat on the Limited, ST, and Platinum models. A Sport Appearance package is now available on the XLT trim, and it includes 20-inch aluminum wheels that are coated in Carbonized Gray paint.A high-end King Ranch trim joins the lineup and features unique mahogany-colored leather upholstery.
Pros
Smooth and controlled ride,
cargo friendly interior design,
comfortable front seats.
Cons
Third row space is tight,
plasticky interior bits,
most desirable models are pricey.