- 2019 Jeep Grand Wagoneer
- Trim or Separate Model?
- Engine Lineup
- 2019 Jeep Grand Wagoneer Design
- Price and Release Date
- Представлены серийные Jeep Wagoneer и Grand Wagoneer
- The 2019 Jeep Grand Wagoneer
- The 2019 Jeep Grand Wagoneer Redesign
- Photos of the The 2019 Jeep Grand Wagoneer
- You may also like
- Recent Review
- Gallery
2019 Jeep Grand Wagoneer
2018 is still far from the present, but there are already some speculations about cars that should hit the market in that year. One of the most anticipated is 2019 Jeep Grand Wagoneer. Coming as a 2019 model, it will take Wagoneer to a higher level. Even though the information is scarce and much of the things are unknown, we tried to gather all details we could’ve found and write a decent review. You may like its design or not, but don’t judge a book by its cover. Everything has pros and cons and so does upcoming Wagoneer.
Trim or Separate Model?
If you are a Jeep fan then you have already heard of Wagoneer. However, it was coming as one of the trims of Jeep Grand Cherokee. At least until know. Mike Manley, CEO at Jeep, announced that Wagoneer is coming as a separate model for the first time. It is going to share a platform with Grand Cherokee and will have many similar characteristics, but it will still come as a separate model. It should be more luxurious than Cherokee and the biggest difference is going to be the interior.
Engine Lineup
We must let you down, but there is absolutely no official data about the engine lineup. Not a single one. Although there are several rumors all of them come from unreliable sources thus we don’t want to mention them in this article. It is quite possible that 2019 Jeep Grand Wagoneer is going to have the same engine options as Grand Cherokee. According to this, there should be at least two different powertrains. On one hand, there is a 3.2l six-cylinder. It comes with an output of 270 horsepower. Many of you probably think this amount of output is not enough for a vehicle this size, but you probably won’t have any problems.
If you are still dissatisfied with the engine, luckily there might be at least one more unit. Instead of the 3.2l, you can opt for a 5.7l eight-cylinder HEMI. This unit can deliver more output than the first. It can generate 370 horsepower which should satisfy even the most demanding customers. However, please have in mind that engine lineup is still being kept of record and we must wait for the official announcement. We are especially looking forward to hearing the maximum speed, towing capacity, and acceleration.
2019 Jeep Grand Wagoneer Design
Basically, new 2019 Jeep Grand Wagoneer is going to take after the Wagoneer. Also many believe it is going to share lots of features with Maserati Levante SUV. Some of them even think these two are going to share the same powertrain, but this is less likely. At this moment we can’t anything else regarding the exterior. Jeep probably hasn’t done with designing the car’s exterior and we have to be patient for some time.
Last Wagoneer which was released as a trim level of the Cherokee came with huge panoramic roof and leather-wrapped seats. It is able to accommodate up to seven people. We are not sure at this point whether 2019 model is going to have seven seats or less. Regardless of the number of seats, we believe it will have enough room for every passenger. Technology is going to be top-notch and will have big LCD touch panel placed on the dashboard.
Price and Release Date
2019 Jeep Grand Wagoneer is scheduled for the late 2018 so there is still a lot of time until then. We just hope that Jeep is going to release the rest of the information soon, price as well. The most expensive car from this class coming from Jeep factories is Cherokee SRT which costs around $60,000. We strongly believe new Wagoneer won’t exceed this price.
Представлены серийные Jeep Wagoneer и Grand Wagoneer
Игорь Владимирский
Сбылась мечта покойного Серджио Маркионне: у марки Jeep все-таки появилась флагманская модель, способная составить конкуренцию самым большим и роскошным премиум-внедорожникам. Как и обещал бывший глава концерна FCA, новый Jeep дебютировал в двух разновидностях — это модели Wagoneer и Grand Wagoneer. Они крупнее модели Grand Cherokee L (уж не говоря об обычном Grand Cherokee) и имеют рамную конструкцию вместо несущего кузова. По шасси и основным узлам семейство Wagoneer унифицировано с пикапом Ram 1500.
Модели Wagoneer и Grand Wagoneer имеют одинаковый кузов и не отличаются друг от друга размерами. Длина — 5435 мм, ширина — 2123 мм, высота — 1920 мм. Колесная база насчитывает 3124 мм. Интересно, что ни на кузове, ни в салоне нет упоминаний марки Jeep: флагманская модель позиционируется отдельно от остальных, хотя фамильная решетка радиатора с семью вертикальными прорезями никуда не делась.
Базовый Jeep Wagoneer ценой от 58 тысяч долларов призван составить конкуренцию таким автомобилям, как Chevrolet Tahoe, Ford Expedition и Toyota Sequoia. У него трехрядный салон на восемь или семь мест: во втором случае на втором ряду установлены раздельные «капитанские» кресла вместо трехместного дивана.
По объему салона (в Америке это привычная характеристика автомобилей) Wagoneer заметно опережает Tahoe: 5,08 кубометра против 4,77 кубометра. Третий ряд здесь отнюдь не «детский» и действительно вмещает троих пассажиров. А за ним еще осталось место для багажного отсека объемом 776 литров по американской методике EPA.
Jeep Wagoneer имеет двухспицевый руль, штатные виртуальные приборы (экран диагональю 10,3 дюйма) и медиасистему Uconnect 5 с тачскрином на 10,1 дюйма. Для управления климат-контролем предусмотрен блок аналоговых клавиш под дисплеем. При этом уже «в базе» использована обивка кожей наппа.
Шасси — с двухрычажной подвеской спереди и независимой пятирычажкой сзади, тогда как донорский Ram 1500 имеет задний неразрезной мост. Стандартная подвеска — пружинная, с дорожным просветом 211 мм, а за доплату предложена пневматическая подвеска Quadra-Lift, которая может «приседать» на парковке, а в верхнем положении обеспечивает клиренс 257 мм.
Jeep Wagoneer оснащен бензиновым двигателем V8 5.7 (397 л.с., 548 Нм) со стартер-генератором, коробка передач — восьмиступенчатый «автомат». Самая простая версия имеет задний привод, но по традиции марки предусмотрен целый набор полноприводных трансмиссий. Базовая Quadra-Trac I включает муфту в приводе передних колес, Quadra-Trac II дополнена понижающей передачей, ну а Quadra-Drive II вдобавок имеет электронноуправляемую блокировку заднего дифференциала.
Цены на Jeep Grand Wagoneer в США начинаются с 87 тысяч долларов. Он призван конкурировать с автомобилями Cadillac Escalade, Lincoln Navigator и Lexus LX. Но визуальных отличий от базового Вэгонира не так уж много, чтобы в потоке однозначно распознать премиум-версию. Например, это немного иной дизайн бамперов, расширенная отделка хромом, другая начинка фар и измененная форма капота. А надпись «Wagoneer» спереди расположена не на кромке капота, а на решетке радиатора.
В салоне стандартный Grand Wagoneer отличается от Вэгонира более дорогой отделкой: применены деревянный шпон и алюминий, а кожа наппа есть только в стандартном исполнении, тогда как более дорогие варианты щеголяют кожей улучшенной выделки. «Капитанские» кресла второго ряда — базовое оснащение. Интересно, что пульты электропривода передних кресел у Гранда расположены на дверях.
А еще Grand Wagoneer отличается размером экранов: приборный увеличен с 10,3 до 12,3 дюйма, а мультимедийный — с 10,1 до 12 дюймов. Но за доплату Grand Wagoneer может иметь еще пять дисплеев! Загибайте пальцы: экран на 10,3 дюйма в нижней части центральной консоли (для климат-контроля и подогревов), экран на 10,3 дюйма у переднего пассажира (для «музыки» и развлечений), два мультимедийных экрана для пассажиров второго ряда (на спинках передних сидений) и еще один центральный дисплей между креслами второго ряда (для заднего климат-контроля). Итого — семь экранов.
Кроме того, Grand оснащен аудиосистемой McIntosh, которая имеет 19 динамиков и мощность 950 Ватт. А за доплату можно установить еще более продвинутую версию: 23 динамика и 1375 Ватт. Также базовое оснащение включает систему Active Driving Assist, то есть адаптивный круиз-контроль с функцией удержания в полосе. Уже к концу года этот ассистент разрешит еще и отпускать руль во время движения по трассе. Для обычного Вэгонира это платная опция.
Grand Wagoneer оснащен более мощным мотором V8 6.4 (477 л.с., 617 Нм) и тем же восьмиступенчатым «автоматом». По умолчанию установлены полноприводная трансмиссия Quadra-Trac II с «понижайкой» и пневматическая подвеска. Все версии Вэгонира могут тянуть прицеп массой до 4,5 т, а за доплату предложен пакет Advanced All-Terrain Package, который предусматривает металлическую защиту днища.
На американском рынке модели Wagoneer и Grand Wagoneer появятся уже к концу весны. Судя по тому, что руководство концерна Stellantis намерено продвигать марку Jeep по всему миру, флагманские внедорожники появятся и на других рынках. Но сроки пока не объявлены.
The 2019 Jeep Grand Wagoneer
Expert review of the The 2019 Jeep Grand Wagoneer provides the latest look at trim-level features and specs, performance, safety, and comfort. We reviews the The 2019 Jeep Grand Wagoneer Concept where consumers can find detailed information on specs, fuel economy, transmission and safety.
Explore the design, performance and technology features of the The 2019 Jeep Grand Wagoneer. See models and pricing, as well as photos and videos. The The 2019 Jeep Grand Wagoneer Release Date goes to excess the right kinds of excess to preserve its best-of status. Find out if the new The 2019 Jeep Grand Wagoneer coupe takes a step forward in our first-drive review. See photos and get the story at Car and Driver.
The 2019 Jeep Grand Wagoneer Redesign
Reviews, videos, latest news, specs and road tests on the The 2019 Jeep Grand Wagoneer. Top Gear reviews the Specs. Terrific refinement, class-leading technology, and incredible interior quality. Want to know more? Read more.
We have now one of the air vents twisting it is going to close and open it which is a nicelittle touch coming alongside the dash has a nice aggressive bezel above the gauges very clear looking – super minimalistic you’ve some black leather-based and a few gray stitching along the dash as wellthen coming to the touch display navigation system hitting the home button. We’ve got many various settings your apple carplay and android auto after all your audio controls Wi-Fi after which you may scroll over to your local weather and see completely different settings like that you would be able to see the place all of the air is directed what’s on and off more controls beneath that and then all your local weather controls are positioned right here actually cool truly this you spin left and rightand that actually adjustments the temperature you even have an LCD display screen to correspond to that after which over on the proper facet that is how you modify your fan velocity you get a bit display as effectively and your analysis a see all the totally different buttons your defogger you’re the Alcantara on the shift knob as properly asthe shifter boot very straightforward to interact you to gear brief shifter extremely sighs nice weighted shift knob to give The 2019 Jeep Grand Wagoneer.
Photos of the The 2019 Jeep Grand Wagoneer
You may also like
Expert review of the 2019 Gmc Pics provides the latest look at trim-level features and specs, performance, safety, and comfort. We reviews the 2019 Gmc Pics Concept
Expert review of the Acura Integra 2020 provides the latest look at trim-level features and specs, performance, safety, and comfort. We reviews the Acura Integra 2020 Release
Explore Bmw Anleihe 2020, performance and technology features. We reviews the Bmw Anleihe 2020 Specs where consumers can find detailed information on specs, fuel economy, transmission and
Recent Review
Gallery
2019 Jeep Grand Cherokee Trackhawk