- Зимняя шина Dunlop Winter Sport 5 SUV — тесты, отзывы, обзор
- Тест Dunlop Winter Sport 5 SUV от немецкого Auto Zeitung (2018)
- Итоги теста
- Dunlop SP Winter Sport 5 SUV 235/55 R19 105V XL
- Описание Dunlop SP Winter Sport 5 SUV 235/55 R19 105V XL
- Winter Sport 5
- EU Performance ratings
- What the test results say.
- ÖAMTC, Online 09/2021
- TCS, Online 09/2021
- Auto Zeitung, Issue 24/2020
- Auto Zeitung, Issue 24/2020
- Tyres in action
- View full tyre specification
- Supreme lateral grip on slippery surfaces
- Aquaplaning defense
- Enhanced performance on snow-covered roads
- Fuel effciency
- Specific bead seat system
- Jointless Belt (JLB)
- Flatter tread profile
- Multi Radius Tread (MRT)
- Multi Blade System
- Silica-Plus Compound
- V-Shape Grooves
- Directional Tread Design
Зимняя шина Dunlop Winter Sport 5 SUV — тесты, отзывы, обзор
Dunlop Winter Sport 5 SUV — зимняя премиум-шина европейского типа с направленным рисунком протектора, предназначенная для кроссоверов и внедорожников.
У модели также есть версия для легковых автомобилей.
Бренд Dunlop является дочерним предприятием Goodyear.
Тест Dunlop Winter Sport 5 SUV от немецкого Auto Zeitung (2018)
В 2018 году эксперты немецкого издания Auto Zeitung провели тест зимней шины Данлоп Винтер Спорт 5 СУВ в размере 235/60 R18 и сравнили её с восемью аналогичными покрышками бюджетного, среднего и премиум класса.
Итоги теста
По итогам теста Dunlop Winter Sport 5 SUV заняла четвертое место в общем зачете. В целом шина выступила неплохо, но показала немного противоречивые результаты. На асфальте она заняла высокие позиции в торможении, но при этом в тестах на управляемость оказалась внизу списка. На снегу ситуация обратная: у Данлопа относительно длинный тормозной путь, но отличная управляемость.
Дисциплина | Место | Комментарий | |
---|---|---|---|
Торможение на сухом асфальте | 5 | Тормозной путь на 1,4 метра длиннее, чем у лидера теста. | |
Управляемость на сухом асфальте | 8-9 | Один из худших результатов. Средняя скорость прохождения трассы на 0,9км/ч меньше, чем у лидера теста. | |
Торможение на мокром асфальте | 2 | Тормозной путь на 0,6 метра длиннее, чем у лидера теста. | |
Управляемость на мокром асфальте | 8 | Средняя скорость прохождения трассы на 10,25км/ч ниже, чем у лидера теста. | |
Устойчивость к аквапланированию | 1 | Лучший результат. Скорость всплытия автомобиля на 1,8 км/ч выше, чем у лидера теста. | |
Торможение на снегу | 7 | Тормозной путь на 1,1 метра длиннее, чем у лидера теста. | |
Управляемость на снегу | 2 | Средняя скорость прохождения трассы на 2,2 км/ч ниже, чем у лидера теста. | |
Экономичность | 6 | Сопротивление качению на 1.11кг/т выше, чем у лидера теста. | |
Шум | 6-9 | Один из худших результатов. Уровень шума на 2дБ(А) выше, чем у лидера теста. |
Отзыв экспертов, проводивших тест:
Dunlop — проверенная временем покрышка для мокрых дорог, которая также показала хорошие результаты на сухой поверхности.
Список протестированных шин:
Dunlop SP Winter Sport 5 SUV 235/55 R19 105V XL
Описание Dunlop SP Winter Sport 5 SUV 235/55 R19 105V XL
Зимняя шина для внедорожников и кроссоверов Dunlop SP Winter Sport 5 SUV рассчитана на использование, прежде всего, европейских регионах со специфичными климатическими условиями. Отличается устойчивыми тягово-сцепными свойствами на мокром и заснеженном покрытии, «фирменной» для покрышек бренда точностью управления и износостойкостью.
Протекторный рисунок выделяется четким разделением на функциональные зоны. Одной из них является центральная часть с блоками, образующими длинные V-образные кромки. Это заметно повышает устойчивость на снегу, а также на мокром покрытии за счет сниженного риска аквапланирования. Плечевые блоки отличаются массивностью и трапециевидным профилем, придающим им еще больше жесткости. Это повышает сцепление и точность управления в поворотах, препятствуя неравномерности истирания протектора.
Основные особенности Dunlop SP Winter Sport 5 SUV
— направленный рисунок протектора эффективен на мокром и заснеженном покрытии;
— оптимизированный профиль беговой части, увеличивая пятно контакта, улучшает сцепление и управляемость на большой скорости;
— особая форма обода препятствует повреждению шины о колесный диск при сильных ударах.
Winter Sport 5
Technical features might be available on selected sizes only, use our Tyre Finder to learn more.
Winter
Tyre features
Some of our tyres have special features that make them excel in certain situations. Here’s a quick explanation of what they do.
Noise Shield Technology
Dunlop tires with Noise Shield Technology are designed to reduce the interior vehicle noise by up to 50%*, allowing you to enjoy the subtle roar of your engine even better.
RunOnFlat
Our revolutionary RunOnFlat technology lets you drive at up to 50mph on a flat tyre. So there’s no need for roadside tyre changes, and a reduced risk of motorway blowouts.
Rim protection
With rim protectors built into the tyre, you’ll enjoy greater protection against curb damage.
On road
Designed for on road use by SUV vehicles, and rated for speeds of up to 168mph.
Off road
These 4-wheel-drive tyres are designed for off road use.
On-off road
Designed for off road use with 4-wheel-drive vehicles, these tyres may also be used on the road at speeds of up to 118mph.
*Depending on the type of vehicle, its speed and road surface. Based on internal vehicle road measurements, tested February 2018, January 2018, November 2017 and October 2011 by Goodyear engineers in Luxembourg. Tyre size: 225/55R17 on VW Passat Alltrack and Ford Kuga and 255/45R18 on Audi A7.
EU Tyre ratings
EU tyre rating facilitates the comparison of tyres with respect to safety and environmental protection.
Fuel efficiency
Fuel efficiency is a measure of the tyre’s rolling resistance. A tyre with low rolling is more fuel efficient since it requires less energy to roll. Fuel efficiency is rated from A (highest rating) to E (lowest rating).
Wet grip
Wet grip is a measure of tyre’s braking ability on wet roads. Wet grip is rated from A (highest rating) to E (lowest rating).
External noise
The external noise generated by the tyre, measured in decibels. The noise class is rated from A (quiet) to C (noisy).
Snow Grip
Tires with 3 peak mountain snowflake pictogram have shorter braking distance on snow cover roads, essential for keeping you safe in snow winter conditions. For passenger vehicles, the pictogram is granted by measuring the braking distance of a car from 25 kph on compacted snow or by measuring the traction force of a tire. For truck, the pictogram is granted by measuring the acceleration performance of a tire.
Ice Grip
Tires with Ice Grip Index pictogram have shorter braking distance on ice cover roads, essential for keeping you safe in icy winter conditions. The pictogram is granted by measuring the braking distance of a car from 20 kph on pure ice.
Not every tyre will fit your vehicle Let us help you find the right tyre
EU Performance ratings
B-D Fuel efficiency Fuel efficiency is a measure of the tyre’s rolling resistance. A tyre with low rolling resistance is more fuel efficient since it requires less energy to roll. B-D Wet Grip Wet grip is a measure of tyre’s braking ability on wet roads. B External noise The external noise generated by the tyre, measured in decibels. Learn more about the EU tyre label
What the test results say.
ÖAMTC, Online 09/2021
TCS, Online 09/2021
Auto Zeitung, Issue 24/2020
Auto Zeitung, Issue 24/2020
Tyres in action
View full tyre specification
Supreme lateral grip on slippery surfaces
Innovative angled center sipes increase in length and improve their ability to open and grab onto surfaces, ensuring excellent lateral grip on slippery winter roads.
Aquaplaning defense
Deeper grooves in the tyre tread allow the Winter Sport 5 to evacuate larger quantities of water and slush, reducing the risk of aquaplaning and helping you maintain control on wet roads.
Enhanced performance on snow-covered roads
Featuring an increased number of blocks, the Winter Sport 5 provides additional edges in contact with the road’s surface, awarding you superior traction and performance on snow.
Fuel effciency
With the unique Winter Sport 5 design, weight is optimally distributed throughout the tire, resulting in a lower rolling resistance and giving you greater fuel efficiency.
Specific bead seat system
Strengthens the link between tyre and rim for a more precise driving experience. Like the grip between your hand and the steering wheel, the Specific Bead Seat System enhances control and conveys outstanding road feedback.Benefits Enhanced road feedback; greater stability and precision.
Jointless Belt (JLB)
A Hybrid Overlay Technology that reduces circumferential deformations at high speeds.Benefits Superior high speed stability; smooth and even wear.
Flatter tread profile
The new generation of Dunlop tyres features a flatter tread profile with a 4-8% bigger contact patch, depending on size and type of tyre. A bigger contact patch delivers more stability and enhanced road feedback, allowing tires to respond quickly and precisely.Benefits Increased stability and steering precision; reduced heel and toe wear; excellent cornering stability and precision; superior dry grip.
Multi Radius Tread (MRT)
MRT designs employ ten different radii and are therefore more precise. This results in highly effective pressure deployment on the road contact patch. The effect is smoother transitions from straight to corner, leading to more precise and progressive reactions.Benefits Significantly better control over the evolution of the footprint in all driving conditions; responsive wet and dry handling; increased cornering control.
Multi Blade System
Winter driving conditions can vary greatly. From cold and dry to snow or sleet, these conditions make very high demands on a tyre. Dunlop’s multiple blade system meets this challenge head on, with different types of blades for varying winter road conditions.Benefits Consistent performance in various winter conditions.
Silica-Plus Compound
A motorsport derived tread compound that delivers high levels of grip, particularly on wet roads and in low temperatures.Benefits Superb braking and acceleration performance; high grip in wet and cold-weather conditions; low wear and tear.
V-Shape Grooves
‘V’ shaped grooves in conjunction with the tread’s basic grooves create a fine network, which collects snow in the tread. This snow-on-snow contact enhances traction and grip.Benefits Advanced snow handling.
Directional Tread Design
Designed for those cold wet morning drives, the directional tread design forces the water between the grooves. Water is quickly channeled away from the tyre surface, reducing the risk of aquaplaning.Benefits Reduced risk of aquaplaning.