- Снова про CANBUS E39/E46/E53. Распиновка правильного блока. — BMW X5, 3.0 л., 2004 года
- Электросхема шин CAN тип 1 BMW X5 E53
- Похожие электросхемы
- Электросхема стоп- сигналов/ фонарей заднего хода тип 3 BMW X5 E53
- Электросхема подушек безопасности BMW X5 E53
- Электросхема АБС BMW X5 E53
- Электросхема подвески тип 3 BMW X5 E53
- Электросхема центрального замка тип 1 BMW X5 E53
- Электросхема очистителей и омывателей BMW X5 E53
- Электросхема стоп- сигналов/ фонарей заднего хода тип 1 BMW X5 E53
- Электросхема распределения питания BMW X5 E53
- Электросхема двигателя 448S2 BMW X5 E53
- Электросхема звукового сигнала BMW X5 E53
- Электросхема системы зарядки BMW X5 E53
- Электросхема противотуманных фар тип 1 BMW X5 E53
- Электросхема кондиционера тип 2 BMW X5 E53
- Электросхема фар/ передних габаритов тип 2 BMW X5 E53
- Электросхема приборной панели тип 2 BMW X5 E53
- Оплаченные ссылки
- Схемы автомобилей
- Bmw x5 e53 can bus
Снова про CANBUS E39/E46/E53. Распиновка правильного блока. — BMW X5, 3.0 л., 2004 года
Ранее, читая блоги, наткнулся на информацию что новые блоки CANBUS наконец таки научились читать IBUS шину более глобально, а не мультируль+задний ход, в частности двери, расходы, сброс сервисов и т.д и т.п.
Спасибо Brandello , ну а фотки вы можете глянуть в конце статьи www.drive2.ru/l/580744725556887952/ как это работает.
На стол экспериментов был заказан с поднебесной CAN-BUS блок нового образца с пометкой URXT. Было найти его не очень просто, китайцы все что связано с бмв шифруются, а некоторые продавцы лепят настолько неадекватный ценник что пропадает желание покупать такие вещи, а черные маленькие блочки за 700 рублей меня не интересовали.
Если у вас такой блок, то выкидывайте его. Мало того что мультируль меняет громкость через одну единицу, так и зх с ним тупит (то включается, то отключается)
Воспользовался поиском по фото и начал цепляться за название URXT и о, боги, нашелся. Как вам название товара? Сможете найти сходу сами? Вот и я так же матерился.
Поэтому найти какие-то вещи на али — это целый квест. На фото у продавца увидел заветную надпись URXT. Проводка и сам блок 1600 рублей, это лучше чем за 3-4к рублей. Кидаем в корзину, оплачиваем, ждем.
Меняем слегка перепиновку с черного блока на новый с URXT. Сделал чтобы ACC, которые выходит с канбас, давало сигнал на в магнитолу, от основной колодки ACC отключил.
На магнитоле от Teyes поковырялся в настройках и только в таком положении настроек у меня работает исправно мультируль, задний ход перестал периодически отключаться и начало показывать состояние открытых дверей, больше функционала никакого нет, но считаю это недоработкой приложения от Teyes. На платформе магнитол PX3/PX5/PX6 должно работать все более исправнее и с обширным функционалом.
Электросхема шин CAN тип 1 BMW X5 E53
Электрическая схема шин CAN BMW X5 E53 2003, 2004, 2005, 2006, 2007 года выпуска.
Электросхема шин CAN (-03.2001)
обозначения к электрической схеме BMW X5 E53
Электронный блок управления ABS
Электронный блок управления двигателем (ECM)
Электронный блок управления трансмиссией (TCM)
Блок управления подвеской
Датчик положения рулевого колеса
Контроллер (шина передачи данных) — сигнал высокого уровня
Контроллер (шина передачи данных) — сигнал низкого уровня
Похожие электросхемы
Электросхема стоп- сигналов/ фонарей заднего хода тип 3 BMW X5 E53
Электросхема подушек безопасности BMW X5 E53
Электросхема АБС BMW X5 E53
Электросхема подвески тип 3 BMW X5 E53
Электросхема центрального замка тип 1 BMW X5 E53
Электросхема очистителей и омывателей BMW X5 E53
Электросхема стоп- сигналов/ фонарей заднего хода тип 1 BMW X5 E53
Электросхема распределения питания BMW X5 E53
Электросхема двигателя 448S2 BMW X5 E53
Электросхема звукового сигнала BMW X5 E53
Электросхема системы зарядки BMW X5 E53
Электросхема противотуманных фар тип 1 BMW X5 E53
Электросхема кондиционера тип 2 BMW X5 E53
Электросхема фар/ передних габаритов тип 2 BMW X5 E53
Электросхема приборной панели тип 2 BMW X5 E53
Оплаченные ссылки
Схемы автомобилей
- Alfa Romeo
- Alfa Romeo 145
- Alfa Romeo 146
- Alfa Romeo 156
- Audi 100
- Audi 100 C3
- Audi 100 C4
- Audi A4 Quattro
- BMW 3 E36
- BMW 3 E46
- BMW 3 E90
- BMW 5 E34
- BMW 5 E39
- BMW 5 E60
- BMW 6 Е63
- BMW 7 Е32
- BMW 7 Е38
- BMW 7 Е65
- BMW 8 Е31
- BMW X3 E83
- BMW X5 E53
- Chevrolet Kalos
- Cruze
- Citroen C1
- Citroen C2
- Citroen C3
- Citroen C4
- Citroen C5
- Citroen C5II
- Citroen C8
- Citroen Dispatch/Jumpy I/II
- Citroen Picasso
- Citroen Relay/ Jumper
- Citroen Relay/ Jumper II
- Citroen Saxo
- Citroen Xantia
- Citroen Xsara
- Citroen Xsara II
- Citroen ZX
- Daewoo Nubira
- Matiz
- Nexia N100
- Условные обозначения на схемах
- Ford C-MAX
- Ford Courier
- Ford Escort
- Ford Explorer
- Ford Fiesta
- Ford Focus 1
- Ford Focus 2
- Ford Focus C-MAX
- Ford Fusion
- Ford Galaxy 1
- Ford Galaxy 2
- Ford Granada/ Scorpio
- Ford Ka 1
- Ford Mondeo 1
- Ford Mondeo 2
- Ford Mondeo 3
- Ford Mondeo 4
- Ford Orion
- Ford Probe
- Ford Puma
- Ford S-MAX
- Ford Scorpio 2
- Ford Sierra
- Ford Sportka
- Ford Streetka
- Ford Tourneo Connect
- Ford Transit
- Ford Transit 2
- Ford Transit Connect
- Honda Accord
- Honda Accord 5
- Honda Accord 6
- Honda Civic 5
- Honda Civic 6
- Honda Civic 7
- Honda CR-V
- Honda CR-Z
- Honda Prelude
- Honda Prelude 4
- Hyundai Accent
- Hyundai Elantra
- Hyundai Getz
- Hyundai i20
- Hyundai Trajet
- Hyunday i20
- Jaguar S-Type
- Jaguar X-Type
- Kia Ceed
- Kia Clarus/ Credos
- Land Rover Freelander
- Range Rover 2
- Range Rover 3
- Lexus GS 3
- Lexus IS
- Lexus RX 2
- Lexus RX 3
- Mazda 323
- Mazda 323 8
- Mazda 6
- Mazda 626 5
- Mazda 626 6
- Mazda MX-5
- Mazda Xedos 6
- MCC/Smart City Coupe
- Mercedes Benz A-Class 168
- Mercedes Benz C-Class 202
- Mercedes Benz C-Class 203
- Mercedes Benz CL-Class 140
- Mercedes Benz E-Class 124
- Mercedes Benz E-Class 210
- Mercedes Benz E-Class 211
- Mercedes Benz M-Class 163
- Mercedes Benz S-Class 220
- Mercedes Benz Sprinter
- Mercedes Benz V-Class 638
- Mersedes Benz S-Class 140
- MG Express
- MG ZR
- MG ZS
- MG ZT/ZT-T
- MGF
- Mitsubishi Carisma
- Mitsubishi Lancer Estate
- Nissan Almera
- Nissan Kubistar
- Nissan Micra
- Nissan Micra K12
- Nissan Primera
- Nissan Primera P11
- Nissan X-Trail (T30)
- Note
- X Trail
- Opel Astra-F
- Opel Astra-G
- Opel Astra-H
- Opel Calibra
- Opel Carlton
- Opel Combo-B
- Opel Combo-C
- Opel Corsa-B
- Opel Corsa-C
- Opel Corsa-D
- Opel Frontera-A
- Opel Kadett-E
- Opel Omega-B
- Opel Senator-B
- Opel Signum
- Opel Vectra-A
- Opel Vectra-B
- Opel Vivaro
- Opel Zafira-A
- Peugeot 106
- Peugeot 106 II
- Peugeot 107
- Peugeot 206
- Peugeot 207
- Peugeot 306 I
- Peugeot 306 II
- Peugeot 307 CC
- Peugeot 307 I
- Peugeot 308 I
- Peugeot 309
- Peugeot 405
- Peugeot 406
- Peugeot 406 Coupe
- Peugeot 407
- Peugeot 407 Coupe
- Peugeot 605
- Peugeot 806
- Peugeot 807
- Peugeot Boxer I
- Peugeot Boxer II
- Peugeot Expert I/II
- Peugeot Partner Origin/Ranch
- Renault 19
- Renault Clio I
- Renault Clio II
- Renault Clio III
- Renault Espace II
- Renault Espace III
- Renault Kangoo I
- Renault Laguna I
- Renault Laguna II
- Renault Laguna II(05-07)
- Renault Megane I
- Renault Megane II
- Renault Modus
- Renault Safrane
- Renault Scenic
- Renault Scenic II
- Renault Trafic II
- Renault Twingo
- Rover 200 Series
- Rover 200 Series Coupe
- Rover 25
- Rover 400 Series
- Rover 400 Series/Tourer
- Rover 45
- Rover 600 Series
- Rover 75
- Saab 9-3
- Saab 9-3 (98-03)
- Saab 9-5 I
- Saab 900 (76-93)
- Saab 900 (93-98)
- Seat Alhambra (00-10)
- Seat Alhambra (95-00)
- Seat Arosa
- Seat Cordoba I
- Seat Cordoba II
- Seat Cordoba III
- Seat Ibiza II
- Seat Ibiza III
- Seat Leon I
- Seat Toledo
- Skoda Fabia I
- Skoda Fabia II
- Skoda Octavia I
- Skoda Octavia II
- Skoda Superb
- Skoda Superb II
- Suzuki Baleno
- Suzuki Grant Vitara
- Suzuki Swift I
- Toyota Avensis I
- Toyota Avensis II
- Toyota Aygo
- Toyota Camry XV10
- Toyota Camry XV20
- Toyota Camry XV30
- Toyota Corolla IX
- Toyota Corolla VII
- Toyota Corolla X
- Toyota Estima I
- Toyota MR2
- Toyota Prius II
- Toyota Prius III
- Toyota RAV4 II
- Toyota Yaris I
- Toyota Yaris II
- polo sedan
- Volkswagen Beetle
- Volkswagen Bora
- Нива
Bmw x5 e53 can bus
Are you sure about the wire colours on OBD2 port? Pins 7 and 8 should both be white/violet. Pin 7 is TXD2 diagnostic link to power train modules (engine and transmission) and pin 8 TXD to instrument cluster working as a gateway to K-bus modules. CAN high and low are those mentioned yellow/black and yellow/brown. That communication is only between engine ECU, transmission control unit, instrument cluster, ABS module and steering angle sensor.
__________________
E39 530dA -02 M-Sport Messing metallic
E53 X5 3.0dA -06 Sport Stratus greyYes, 2 of them (one for DME <->AGS, one for DME <->other modules), but not for diagnostics via ODB2.
->
Yes, Google «e46 CAN bus project». Messages are similar (if not the same) for BMWs of that era.
Are you sure about the wire colours on OBD2 port? Pins 7 and 8 should both be white/violet. Pin 7 is TXD2 diagnostic link to power train modules (engine and transmission) and pin 8 TXD to instrument cluster working as a gateway to K-bus modules. CAN high and low are those mentioned yellow/black and yellow/brown. That communication is only between engine ECU, transmission control unit, instrument cluster, ABS module and steering angle sensor.
Heres the resources I have. I have a pinout from the internet and my OBDII pins
__________________
2005 X5 E53, 167k Miles: Kenwood DNX893S Head Unit , Mud Flaps (Rear Only) , Rim Shopping(WIP) , Full Spectrum RGB Halos ,The generic OBD2 CAN pinout won’t matter. That is a federal mandate for model year 2008 and newer. Even if your car was 2008 or newer the CAN pins on the OBD2 connector would not be directly tied to one of the CAN buses that the DME lives on — they would go to some gateway (body module, cluster, etc) and be filtered and/or altered by that gateway.
The generic OBD2 CAN pinout won’t matter. That is a federal mandate for model year 2008 and newer. Even if your car was 2008 or newer the CAN pins on the OBD2 connector would not be directly tied to one of the CAN buses that the DME lives on — they would go to some gateway (body module, cluster, etc) and be filtered and/or altered by that gateway.
So my best bet is to tap straight into the YellowBlk and YllwBrw wires on the DME module itself. And at that point, how likely am I to end up permanently damaging something, such as the EEPROM?
__________________
2005 X5 E53, 167k Miles: Kenwood DNX893S Head Unit , Mud Flaps (Rear Only) , Rim Shopping(WIP) , Full Spectrum RGB Halos ,Little to none, CAN is designed to be robust. You could absolutely interrupt bus traffic and set all sorts of codes, cause trans failsafe message, etc. by improper termination, shorting the bus or flooding it with high-priority messages.
You should make sure whatever device you connect is not terminated (since the bus is already terminated at both ends) and follow general CAN rules regarding wiring.
I’m guessing whatever hardware you use will live inside the car, so I’d tap in at the cluster or somewhere else inside. I would also look up pinouts on WDS and not rely on wire colors alone. You will want to use the bus that connects a number of modules, not the one specifically used for DME to AGS communication.
Little to none, CAN is designed to be robust. You could absolutely interrupt bus traffic and set all sorts of codes, cause trans failsafe message, etc. by improper termination, shorting the bus or flooding it with high-priority messages.
You should make sure whatever device you connect is not terminated (since the bus is already terminated at both ends) and follow general CAN rules regarding wiring.
I’m guessing whatever hardware you use will live inside the car, so I’d tap in at the cluster or somewhere else inside. I would also look up pinouts on WDS and not rely on wire colors alone. You will want to use the bus that connects a number of modules, not the one specifically used for DME to AGS communication.
So what exactly do you mean by terminated? I�m not sure how I would be able to connect into the canbus wires without creating a termination. This add on board has a CAN H and CAN L screw down terminal block which I was using inline wire taps to get a signal for (plastic things with a metal insert that poke a hole in the side of the wire to give connection to another wire)
The only way I can think of to �avoid terminating� would be to cut the can bus wires, and run two wires to each of the boards terminals, so the connection between the modules is not being intercepted by the add on board, but is instead required to go through itSent from my iPhone using Xoutpost.com
__________________
2005 X5 E53, 167k Miles: Kenwood DNX893S Head Unit , Mud Flaps (Rear Only) , Rim Shopping(WIP) , Full Spectrum RGB Halos ,