- Интегральное активное рулевое управление (2VH)
- Видеообзор
- Описание
- Что это такое?
- Принцип работы системы
- Преимущества системы
- Работа системы
- Видеоинструкция
- 2019 BMW X5 with integral active steering
- Watch out, BMW’s live!
- BMW’s Integral Active Steering (IAS) System Overview
- The BMW system consists of the following components:
- Integral Active Steering pricing:
- The 2019 BMW X5 engines:
- BMW Power and Performance
- 2019 BMW X5 Models and starting prices:
Интегральное активное рулевое управление (2VH)
Автоматическое подруливание колесами задней оси, изменение передаточного отношения рулевого механизма и регулировка усилия на рулевом колесе в зависимости от скорости и выбранного режима.
Видеообзор
Посмотрите наше видео, чтобы более детально ознакомиться с опцией интегрального активного рулевого управления, узнать как она работает и устанавливается на автомобиль, а также понять её основные преимущества.
Описание
Что это такое?
Интегральное активное рулевое управление представляет из себя комбинацию следующих функций:
- Автоматическое подруливание колёсами задней оси (HSR);
- Переменное передаточное отношение реечного рулевого механизма;
- Электроусилитель рулевого управления (EPS) с регулировкой вспомогательного усилия в зависимости от скорости и режима движения.
Принцип работы системы
В зависимости от скорости система автоматически изменяет передаточное отношение рулевого механизма, а также необходимое усилие для поворота рулевого колеса.
Например, на малых скоростях система увеличивает вспомогательное усилие, облегчая этим вращение рулевого колеса. Также изменяется передаточное отношение, что позволяет при небольшом повороте руля поворачивать колёса на бо́льший угол. В дополнение к этому задние колёса поворачиваются в противоположную от передних сторону, сокращая тем самым диаметр повотора. Это особенно удобно при парковке и маневрировании на ограниченных участках.
На больших же скоростях система работает противоположным образом. Вспомогательное усилие и передаточное отношение уменьшаются, так нет необходимости поворачивать колёса на большой угол. Величина хода рулевого колеса увеличивается в целях повышения комфорта при движении по трассе. Задние колеса поворачиваются с одном направлении с передними, обеспечивая тем самым комфортное и устойчивое движение на высоких скоростях.
Преимущества системы
Интегральное активное рулевое управление делает автомобиль более проходимым и маневренным в городских условиях благодаря согласованному взаимодействию нескольких вспомогательных систем.
Комфорт и устойчивость
Автомобиль становится более предсказуемым и устойчивым при движении на высоких скоростях, обеспечивая повышенную комфортность езды по прямой.
Работа системы
Преимущества регулировки угла бокового увода колес заднего моста:
- Свободная предустановка угла поворота рулевого колеса на заднем мосту;
- Улучшенная устойчивость при движении;
- Сокращение тормозного пути при торможении на дорожном покрытии с различным коэффициентом трения.
Исполнительный механизм для регулировки угла бокового увода колес заднего моста (HSR) образует с блоком управления HSR единый блок.
ЭБУ HSR осуществляет управление серводвигателем, встроенным в актюатор системы регулировки угла бокового увода задней оси. Встроенный в ЭБУ HSR датчик температуры контролирует выходной каскад серводвигателя.
Электромеханический исполнительный механизм оснащен серводвигателем, двигающим обе поперечные рулевые тяги с помощью привода шпинделя. Поперечные рулевые тяги соединены с маятниковыми рычагами. Актюатор рассчитан на максимальный ход 8 мм, что соответствует углу поворота колеса макс 3°. Привод шпинделя управления задними колесами имеет функцию самоторможения. В случае отказа системы динамика автомобиля идентична той, которая наблюдается при отсутствии рулевого управления задней осью.
Серводвигатель представляет собой бесщеточный двигатель трехфазного тока. Подача напряжения к серводвигателю в механизме наложения угла поворота осуществляется через три фазы (= провода): U, V, W. В случае короткого замыкания серводвигатель может продолжать вращаться под действием внешних сил (блокировка серводвигателя отсутствует). Следствием этого является заметный для водителя перекос рулевого колеса до 45°!
Блок управления HSR подключен к FlexRay.
1 — ЭБК HSR; 2 — Серводвигатель; 3 — Левое соединение заднего моста; 4 — Датчик положения; 5 — Штекерное соединение 6-пол. (бортовая сеть); 6 — Разъем 2‐контактный (серводвигатель); 7 — Правое соединение заднего моста; 8 — Электрическое соединение с датчиком положения (неразъемное).
В серводвигатель встроен датчик положения ротора. Сигналы датчика положения ротора анализируются блоком управления HSR.
Датчик положения двигателя состоит из магниторезистивного элемента и постоянного магнита. Постоянный магнит расположен на торцевой стороне вала ротора серводвигателя. Магниторезистивный элемент измеряет направление магнитного поля в горизонтальной и вертикальной плоскости. Диапазон измерения датчика положения двигателя составляет 180°. От датчика положения двигателя поступают 2 сигнала напряжения. Одному обороту на 360° соответствуют 2 последовательности сигналов. На основании обоих сигналов напряжения рассчитывается положение двигателя. Блок управления HRS считает количество полуоборотов и записывает его в память при выключении зажигания.
На устройстве регулировки угла бокового увода колес заднего моста (HSR) установлен датчик положения.
Датчик положения требуется, если в режиме движения наблюдается потеря напряжения. В этом случае распознается положение управления задними колесами и снова восстанавливается исходное положение (в течение одного поворота серводвигателя).
В режиме регулировки с помощью датчика положения проверяется достоверность сигнала датчика положения ротора.
1 — Исполнительный механизм регулировки бокового увода заднего моста; 2 — Датчик положения; 3 — Штекерное соединение с блоком управления HSR (неразъемное).
В датчике положения установлены 4 датчика Холла и магнит на ходовом винте. Датчики Холла сигнализируют о точном положении управления задними колесами.
Видеоинструкция
Вы можете посмотреть официальное видео от компании BMW, в котором подробно рассказывается про опцию интегрального активного рулевого управления, а именно — что она из себя представляет, принцип работы и для чего она вообще нужна.
2019 BMW X5 with integral active steering
The 2019 BMW X5 is the fourth generation of the Bayerische Motoren Werke, or, translated into English, Bavarian Motor Works luxury brand’s popular crossover. The most significant changes are the technology under the skin and in the interior.
Matte wood trim, piano black trim and Merino leather are included in the interior upgrades. Not to be outdone by Orrefors crystal shifter in the Volvo, BMW has created a glass shift lever of its own. For the first time, BMW is offering 22-inch wheels as an option. The panoramic sky-lounge gives the x5 a feeling of roominess and the 15,000 lights make me think of the Rolls-Royce stargazing roof. The split tailgate is automatic and has anti-slip rails.
BMW has created a glass shift lever
Watch out, BMW’s live!
BMW’s live cockpit is a delightful addition to the idrive. The voice control allows you to say you are too hot or too cold and to tell the car what temperature you would like it to be reset at for your convenience. There are still analog knobs for the most commonly used functions, and the digital changes are intuitive. Gesture controls to raise or lower the volume control is a start and a fun technology to show off to people that have never seen it before. Inductive wireless charging for your iPhone available as an option. But my favorite is the hot or cold cupholders. Ok, maybe my second favorite. The first could be the massaging seats.
my favorite is the hot or cold cupholders
The fourth-generation BMW X5 has some big tires to fill; the first generation (1999-2006) sold over 600,000 units, the second generation (2006-2013) sold over 725,000 units, the third generation (2013-2018) sold over 750,000 units. BMW calls that SUXESS!. However, in a segment with a growth rate of over 20 percent, BMW has to make sure this X5 competes in this segment and can bring in any stragglers on the bottom or top end of the competition.
BMW decided to take us off-roading to show us the neat tricks and technology they have incorporated in the new BMW X5. They added a 30-minute excursion into the Georgia woods using Rock driving mode, in M2, to the Driving Experience. The ability to see in front of you through the 12.3-inch NAV monitor took a lot of the guesswork away. My SUV had the available off-road package with an automatic locking rear differential, adjustable two-axle air suspension, and underbody protection, along with cameras on every corner and hill descent control system.
BMW’s Integral Active Steering (IAS) System Overview
I really got a feel for the integral active steering technology on the off-road course. The 20.7′ turning radius handles the tight corners with ease. It’s not just off-roading; parallel parking in tight spaces will be so much easier. It will take some time to get used to just like it did with me. I overshot my turn the first time because I’m used to a turning radius of at least 30′.
IAS was first shown in a BMW in the F01 7-series in 2008. This is the first time it has been an option on a BMW X-SUV. The difference is in the turning radius, with IAS you get about 1 meter, about 3 feet, better turning radius. I am always looking for a good turning radius. I have a circular driveway, and a big truck takes a three-point turn to go around the fountain in the middle of the drive. It was a breeze to drive this SUV in my driveway.
With Integral Active Steering (IAS), at speeds up to 30 mph, a small turn of the steering wheel yields a more significant turn of the front wheels for a more direct response. IAS also steers the rear wheels up to 2.5 degrees in the opposite direction, giving the effect of a shortened wheelbase for enhanced maneuverability. When changing lanes at speeds over 50 mph, both front and rear wheels turn in the same direction, giving the feel of an extended wheelbase. While you are experiencing greater responsiveness and directional stability, your passengers will enjoy greater ride comfort from reduced body roll.
The BMW system consists of the following components:
* Front axle Electronic Power Steering unit with variable steering rack geometry.
* Power Control Unit, 500 watts (PCU)
* Rear axle slip angle control unit for variable active steering(HSR)
Integral Active Steering pricing:
* $1,150 stand-alone option on the 2019 X5 xDrive 40i and 50i.
* Part of the $1,350 Comfort Handling Package on both the 2019 X5 xDrive 40i and 50i.
* Part of the $3,650 Dynamic Handling Package on the 2019 X5 xDrive 50i.
There are very few SUVs that have integral active steering, or four-wheel steering as other companies know it:
* The Audi Q7 crossover has an option on the fully loaded Prestige trim level, as part of the $4,000 Adaptive Chassis group.
* The Lamborghini Urus Rear-Wheel Steering is fitted to supplement the active torque-vectoring system creating four-wheel steering.
* Lexus GS’s Dynamic Rear-Wheel Steering added to the F Sport’s Lexus Dynamic Handling package adds four-wheel steering.
* Porsche Cayenne offers four-wheel steering as an option.
The 2019 BMW X5 engines:
BMW is producing diesel engines in Steyr, Austria and hopes that one day the United States will be open to SUV types of diesel, the amount of time it takes to clear a diesel engine and the decrease in sales makes the diesel engine less likely in the US. A plug-in hybrid version of the BMW X5 is planned for 2020.
BMW Power and Performance
The fourth-generation 2019 BMW X5 launches with a choice of two new gasoline engines. Heading the range is the BMW X5 xDrive50i, V-8 unit is making its debut. A six-cylinder inline engine can also be found under the hood of the BMW X5 xDrive40i. Both engines are mated with an eight-speed Steptronic transmission, with the BMW xDrive intelligent all-wheel drive.
The BMW TwinPower Turbo technology in the gasoline engines features turbochargers, High Precision Injection, VALVETRONIC fully variable valve timing, and Double-VANOS variable camshaft timing.
These 2019 BMW X5 SUVs are on sale at a car dealership near you. Get the integral active steering option and make your life easier.
2019 BMW X5 Models and starting prices:
2019 BMW X5 xDrive50i
ENGINE – Turbocharged 4.4-liter V-8
OUTPUT – 456 Horsepower / 479 Pound-Feet
TRANSMISSION – 8-Speed Automatic
DRIVE TYPE – All-Wheel Drive
SPEED 0-60 MPH – 4.6 Seconds
MAXIMUM SPEED – 130 MPH
FUEL ECONOMY – 17 city / 22 highway
WEIGHT – 5,170 Pounds
SEATING CAPACITY – 5 adults
BASE PRICE – $75,750
2019 BMW X5 xDrive40i
ENGINE – Turbocharged 3.0-liter I6
OUTPUT – 335 Horsepower / 330 Pound-Feet
TRANSMISSION – 8-Speed Automatic
DRIVE TYPE – All-Wheel Drive
SPEED 0-60 MPH – 5.3 Seconds
MAXIMUM SPEED – 130 MPH
FUEL ECONOMY – 20 city / 26 highway
WEIGHT – 4,813 Pounds
SEATING CAPACITY – 5 adults
BASE PRICE – $60,700