B2324 ошибка toyota land cruiser 200

СИСТЕМА ПЕРЕДАЧИ ДАННЫХ LIN, Diagnostic DTC:B2324

ОПИСАНИЕ Данный код DTC регистрируется, когда на 10 секунд и более прекращается обмен данными по шине LIN между электродвигателем стеклоподъемника (левой задней двери) и главным ЭБУ кузова (бортовым ЭБУ сети мультиплексной связи).

  • Главный ЭБУ кузова (бортовой ЭБУ сети мультиплексной связи)
  • Распределительный блок панели приборов в сборе
  • Электродвигатель стеклоподъемника в сборе (задняя левая дверь)
  • Жгут проводов или разъем
  • Предохранитель DOOR R/L

СХЕМА ЭЛЕКТРИЧЕСКИХ СОЕДИНЕНИЙ

B0071R9E13

ПРЕДОСТЕРЕЖЕНИЕ / ПРИМЕЧАНИЕ / УКАЗАНИЕ

  • Перед выполнением последующей процедуры проверки проверьте плавкие предохранители цепей, относящихся к данной системе.
  • После замены или снятия и установки электродвигателя стеклоподъемника в сборе необходимо выполнить инициализацию. Нажмите здесь
  • Перед заменой главного ЭБУ кузова (бортового ЭБУ сети мультиплексной связи) обратитесь к бюллетеню технического обслуживания.*
    • *: для моделей с интеллектуальной системой посадки и запуска
    • *: для моделей с батареей системы блокировки дверей

      ПРОВЕРЬТЕ РАСПРЕДЕЛИТЕЛЬНЫЙ БЛОК ПАНЕЛИ ПРИБОРОВ В СБОРЕ

    B004LF9C20

    Технические советы Данная операция предназначена для проверки линии передачи данных LIN в распределительном блоке панели приборов в сборе, соединяющей жгут проводов и встроенный главный ЭБУ кузова (бортовой ЭБУ сети мультиплексной связи).

    ЗАМЕНИТЕ РАСПРЕДЕЛИТЕЛЬНЫЙ БЛОК ПАНЕЛИ ПРИБОРОВ В СБОРЕ Нажмите здесь

    Примечание Перед началом проверки убедитесь, что все ЭБУ находятся в режиме ожидания. Чтобы задействовать режим ожидания, необходимо выключить зажигание и подождать не менее 180 с, не управляя какими-либо переключателями.

    Контакты для подключения диагностического прибора Условие Заданные условия
    3D-25 — Q6-9 (LIN) Зажигание выключено Менее 1 Ом
    3D-25 или Q6-9 (LIN) — масса Зажигание выключено 10 кОм или более

    ОТРЕМОНТИРУЙТЕ ИЛИ ЗАМЕНИТЕ ЖГУТ ПРОВОДОВ ИЛИ РАЗЪЕМ

    ОТРЕМОНТИРУЙТЕ ИЛИ ЗАМЕНИТЕ ЖГУТ ПРОВОДОВ ИЛИ РАЗЪЕМ

    КОНЕЦ (ЭЛЕКТРОДВИГАТЕЛЬ СТЕКЛОПОДЪЕМНИКА В СБОРЕ (ЛЕВОЙ ЗАДНЕЙ ДВЕРИ) НЕИСПРАВЕН)

    ЗАМЕНИТЕ ГЛАВНЫЙ ЭБУ КУЗОВА (БОРТОВОЙ ЭБУ СЕТИ МУЛЬТИПЛЕКСНОЙ СВЯЗИ) Нажмите здесь

    Источник

    Toyota CH-R Service Manual: Rear Door LH ECU Communication Stop (B2324)

    This DTC is stored when LIN communication between the power window regulator motor assembly (for rear LH door) and main body ECU (multiplex network body ECU) stops for 10 seconds or more.

    Rear Door LH ECU Communication Stop

    No communication between power window regulator motor assembly (for rear LH door) and main body ECU (multiplex network body ECU) for 10 seconds or more.

    • Power window regulator motor assembly (for rear LH door)
    • Main body ECU (multiplex network body ECU)
    • Instrument panel junction block assembly
    • Wire harness or connector
    • DOOR R/L fuse

    CAUTION / NOTICE / HINT

    • Inspect the fuses for circuits related to this system before performing the following procedure.
    • When a power window regulator motor assembly is replaced or removed and reinstalled, it is necessary to perform initialization. Click here
    • If the main body ECU (multiplex network body ECU) is replaced, refer to Registration.*1 Click here

    INSPECT INSTRUMENT PANEL JUNCTION BLOCK ASSEMBLY

    (a) Remove the instrument panel junction block assembly.

    Component without harness connected

    (Instrument Panel Junction Block Assembly)

    (b) Remove the main body ECU (multiplex network body ECU) from the instrument panel junction block assembly.

    (c) Measure the resistance according to the value(s) in the table below.

    This inspection is to check the LIN communication line in the instrument panel junction block assembly that connects the wire harness to the built-in main body ECU (multiplex network body ECU).

    REPLACE INSTRUMENT PANEL JUNCTION BLOCK ASSEMBLY

    CHECK HARNESS AND CONNECTOR (INSTRUMENT PANEL JUNCTION BLOCK ASSEMBLY — POWER WINDOW REGULATOR MOTOR ASSEMBLY (for Rear LH Door))

    (a) Disconnect the L2 power window regulator motor assembly (for rear LH door) connector.

    (b) Measure the resistance according to the value(s) in the table below.

    Make sure that each ECU is in sleep mode before performing the inspection. To enter sleep mode, turn the ignition switch from ON to off and wait for 180 seconds or more without operating any switches.

    L2-9 (LIN) or 3H-25 — Body ground

    REPAIR OR REPLACE HARNESS OR CONNECTOR

    CHECK HARNESS AND CONNECTOR (POWER WINDOW REGULATOR MOTOR ASSEMBLY (for Rear LH Door) — BATTERY, BODY GROUND)

    (a) Measure the voltage according to the value(s) in the table below.

    (b) Measure the resistance according to the value(s) in the table below.

    REPAIR OR REPLACE HARNESS OR CONNECTOR

    REPLACE POWER WINDOW REGULATOR MOTOR ASSEMBLY (for Rear LH Door)

    (a) Replace the power window regulator motor assembly (for rear LH door).

    Body Electrical > Main Body > Clear DTCs

    Body Electrical > Main Body > Trouble Codes

    END (POWER WINDOW REGULATOR MOTOR ASSEMBLY (for Rear LH Door) WAS DEFECTIVE)

    REPLACE MAIN BODY ECU (MULTIPLEX NETWORK BODY ECU)

    P/W Master Switch Communication Stop (B1206)

    DESCRIPTION This DTC is stored when LIN communication between the multiplex network master switch assembly and main body ECU (multiplex network body ECU) stops for 10 seconds or more. .

    Lost Communication with Power Source Control (B278C)

    DESCRIPTION This DTC is stored when LIN communication between the certification ECU (smart key ECU assembly) and power management control ECU stops for 10 seconds or more. DTC No. .

    Other materials:

    Toyota CH-R Owners Manual > Side doors: Unlocking and locking the doors from the outside
    Entry function (vehicles with a smart key system) Carry the electronic key to enable this function.Grip the driver’s door handle to unlock the door. Grip the passenger’s door handle to unlock all the doors.* Make sure to touch the sensor on the back of the handle. The doors canno .

    Toyota CH-R Service Manual > Continuously Variable Transaxle System: Input / Turbine Speed Sensor «B» Circuit No Signal (P2767)
    DESCRIPTION The ECM detects the input shaft speed based on the signal from the transmission revolution sensor (NIN) and performs gear ratio control. DTC No. Detection Item DTC Detection Condition Trouble Area MIL Memory .

    Toyota CH-R Owners Manual

    Toyota CH-R Service Manual

    • Introduction
    • Maintenance
    • Audio / Video
    • Cellular Communication
    • Navigation / Multi Info Display
    • Park Assist / Monitoring
    • Brake (front)
    • Brake (rear)
    • Brake Control / Dynamic Control Systems
    • Brake System (other)
    • Parking Brake
    • Axle And Differential
    • Drive Shaft / Propeller Shaft
    • K114 Cvt
    • 3zr-fae Battery / Charging
    • Networking
    • Power Distribution
    • Power Assist Systems
    • Steering Column
    • Steering Gear / Linkage
    • Alignment / Handling Diagnosis
    • Front Suspension
    • Rear Suspension
    • Tire / Wheel
    • Tire Pressure Monitoring
    • Door / Hatch
    • Exterior Panels / Trim
    • Horn
    • Lighting (ext)
    • Mirror (ext)
    • Window / Glass
    • Wiper / Washer
    • Door Lock
    • Heating / Air Conditioning
    • Interior Panels / Trim
    • Lighting (int)
    • Meter / Gauge / Display
    • Mirror (int)
    • Power Outlets (int)
    • Pre-collision
    • Seat
    • Seat Belt
    • Supplemental Restraint Systems
    • Theft Deterrent / Keyless Entry

    KIA Niro EV / Hybrid (SG2) — (2021-2023) — Owner’s manual

    Источник

    СИСТЕМА ПЕРЕДАЧИ ДАННЫХ LIN, Diagnostic DTC:B2324

    Данный код DTC регистрируется, когда на 10 секунд и более прекращается обмен данными по шине LIN между электродвигателем стеклоподъемника (левой задней двери) и главным ЭБУ кузова (бортовым ЭБУ сети мультиплексной связи).

    СХЕМА ЭЛЕКТРИЧЕСКИХ СОЕДИНЕНИЙ

      Для моделей с левосторонним рулевым управлением

    A012N39E40

    A012N39E41

    ПРЕДОСТЕРЕЖЕНИЕ / ПРИМЕЧАНИЕ / УКАЗАНИЕ

    A012J1TC12

    Tip: Данная операция предназначена для проверки линии передачи данных LIN в распределительном блоке панели приборов в сборе, соединяющей жгут проводов и встроенный главный ЭБУ кузова (бортовой ЭБУ сети мультиплексной связи).

    Table 1. Для моделей с левосторонним рулевым управлением:
    Подключение диагностического прибора Условие Номинальное состояние
    3E-29 — MB-16 (LIN2) Всегда Менее 1 Ом
    Table 2. Для моделей с правосторонним рулевым управлением:
    Подключение диагностического прибора Условие Номинальное состояние
    3E-29 — MB-16 (LIN2) Всегда Менее 1 Ом

    ЗАМЕНИТЕ РАСПРЕДЕЛИТЕЛЬНЫЙ БЛОК ПАНЕЛИ ПРИБОРОВ В СБОРЕ Для моделей с левосторонним рулевым управлением: Нажмите здесь

    ЗАМЕНИТЕ РАСПРЕДЕЛИТЕЛЬНЫЙ БЛОК ПАНЕЛИ ПРИБОРОВ В СБОРЕ Для моделей с правосторонним рулевым управлением: Нажмите здесь

    Контакты для подключения диагностического прибора Условие Номинальное состояние
    3E-29 — K3-9 (LIN) Всегда Менее 1 Ом
    K3-9 (LIN) — масса Всегда 10 кОм или более
    3E-29 — масса Всегда 10 кОм или более
    Контакты для подключения диагностического прибора Условие Номинальное состояние
    3E-29 — K3-9 (LIN) Всегда Менее 1 Ом
    K3-9 (LIN) — масса Всегда 10 кОм или более
    3E-29 — масса Всегда 10 кОм или более

    ОТРЕМОНТИРУЙТЕ ИЛИ ЗАМЕНИТЕ ЖГУТ ПРОВОДОВ ИЛИ РАЗЪЕМ

    Подключение диагностического прибора Условие Номинальное состояние
    K3-1 (GND) — масса Всегда Менее 1 Ом

    ОТРЕМОНТИРУЙТЕ ИЛИ ЗАМЕНИТЕ ЖГУТ ПРОВОДОВ ИЛИ РАЗЪЕМ

    КОНЕЦ (СТЕКЛОПОДЪЕМНИК ЗАДНЕЙ ДВЕРИ (левой двери) НЕИСПРАВЕН)

    ЗАМЕНИТЕ ГЛАВНЫЙ ЭБУ КУЗОВА (БОРТОВОЙ ЭБУ СЕТИ МУЛЬТИПЛЕКСНОЙ СВЯЗИ) Для моделей с левосторонним рулевым управлением: Нажмите здесь

    ЗАМЕНИТЕ ГЛАВНЫЙ ЭБУ КУЗОВА (БОРТОВОЙ ЭБУ СЕТИ МУЛЬТИПЛЕКСНОЙ СВЯЗИ) Для моделей с правосторонним рулевым управлением: Нажмите здесь

    Источник

    Читайте также:  Течет редуктор гур уаз
Оцените статью
Adblock
detector