The Tailor-Made Texan
This Land Cruiser was commissioned by a client in Houston, Texas who wanted an FJ40 for his daily drive and the occasional off-road adventure. With an upgraded powertrain and an abundance of classic luxuries, this classic 4×4 has been transformed into a rugged multitasker.
Legendary Looks
There’s just something about the FJ40 and its legendary steel body with all of those sharp edges, exposed welds, and heavy-duty construction. No, they definitely don’t make them like this anymore. But yet, here it is, the legend in its prime, with its iconic rounded front grille adorned with the unmistakable Toyota badge, rolling on 31” BFGoodrich All-Terrains, fully restored and painted in Olive (653), a shade that reminds us of dirt roads, and endless horizons.
Modern Capability
Look under the hood of this FJ40 and you’ll find the fuel-injected Toyota 1FZ engine, a 210-horsepower inline-six paired with a 5-speed transmission. To help harness all of that extra power, this FJ40 is equipped with our upgraded Advanced Power Steering, front disc brakes and Old Man Emu suspension. All four-wheel drive components were restored to perfection, so our client can go from the road to the trail without skipping a beat.
Wildly Civilized
The interior of this FJ40 is a rugged oasis. Trimmed in tan vinyl, the U.S.-style front bucket seats, rear jump seats, and the exposed metal dash exude pure vintage style, while the digital gauge cluster illuminates important vehicle information. For your entertainment and comfort, you’ll also find climate control and a classic-looking digital media receiver by RetroSound.
Amp Up Your Daily Drive
Your favorite classic 4×4 upped its game with a Toyota 1GR-FE engine. Build your own G40 Heritage by The FJ Company today!
Highlights
- Full, frame-off restoration
- Olive (653) paint
- Toyota 1FZ engine with EFI
- 5-speed manual transmission
- Toyota steel wheels — hubcaps delete
- 31” BFGoodrich® All-Terrain tires
- Old Man Emu suspension
- Performance Steering System
- Front disc brakes
- LED headlights
- Raptor bed liner
- Retro steering wheel
- Digital cluster
- Toyota US Style Bucket Seats
- Rear jump seats
- Tan vinyl upholstery
- Custom center console
- Vintage Air Gen IV climate control
- Bluetooth® and iPhone® connectivity
- Standard roll bar
1979 toyota fj40 land cruiser
Автомобиль был первоначально продан в Вайоминг, а первый хозяин, работавший оптовым дистрибьютором ковровых покрытий, использовал машину лишь в течение одного лета. Затем он почему-то поставил FJ «отдыхать». К сожалению, он скончался в 2000 году.
Его дети вспомнили про какой-то «старый джип», и когда заглянули внутрь помещения, то они поняли, что это просто древняя Toyota. Они связались с основателем TLC4x4 и ICON Джонатаном Уордом, который и купил автомобиль без всякого детального осмотра.
После авто получило систему кондиционирования воздуха. Уорд говорит, что данный FJ находится в «абсурдно оригинальном состоянии». Иными словами, аппарат как новый! Машина по-прежнему имеет заводскую краску кузова — зелёный цвет. Все значки, элементы внешней отделки находятся в очень хорошем состоянии. Сообщается, что на кузове вообще нет никаких следов коррозии. Кстати, ещё из доработок отметим новые резиновые уплотнители для жёсткой крыши, выкрашенной в белый.
15-дюймовые стальные колёса сохраняют хромированные колпаки, но обуты в шины BF Goodrich All Terrain T/A KO. Стандартные дисковые тормоза, как говорят, работают хорошо, а новый аккумулятор и топливный фильтр были установлены одновременно с шинами.
Интерьер находится в приличном виде, пластмассы в салоне хорошо выдерживают испытание возрастом. Продавец отмечает, что многие оригинальные детали, идущие на этом джипе, были давно сняты с производства, и сегодня очень сложно найти им реально подходящую замену.
4,2-литровый мотор сопряжён с 4-ступенчатой механической коробкой передач. Двигатель этот даёт 135 лошадиных сил. Понятное дело, что привод полный. Многочисленные фотографии указывают и на отличную сохранность ходовой части, выхлопа.
Как вам этот «динозавр»? Сегодня стопроцентных «проходимцев» с каждым днём, увы, становится всё меньше.