Tighten fuel cap hummer h2

HUMMER H2 Tighten fuel cap и т.п.

Для полноценного использования форума — авторизуйтесь под своей учетной записью или зарегистрируйтесь.
После этого вам станут доступны все функции форума, включая просмотр статистики новых сообщений, галерея, календарь событий, просмотр скрытых ссылок и прочий функционал.

Вы используете устаревший браузер. Этот и другие сайты могут отображаться в нём некорректно.
Вам необходимо обновить браузер или попробовать использовать другой.

Romario

Для инфы, вдруг кому поможет.
Тема уже была, но тем не менее, с подробностями.
Итак, симптомы:
1. Отстреливает пистолет на заправке
2. Не на прогретой машине загорается Tighten fuel cap
3. Недавно появился еще один симптом: После заправки, когда именно первый раз заводишь — заводится непонятно как. Может крутить стартер секунд 5-7, и заводится. Может сразу, как ключ поворачиваешь — хрюкнуть, что типа завелся, но все-равно надо секунд 5-7 держать ключ. Потому как, если сразу отпускешь — пепелац не заведется. И это именно после заправки. В другое время — не наблюдается.

Благодаря уважаемым гуру, которых подзамучал вопросами: Кошак, Caesar, Иван и kizyan — решение было найдено. Спасибище.
А именно, неисправен испарительный клапан.
Пункт 9 на схеме. Цена вопроса три копейки, и все вопросы сняты. Проверено вчера на заправке, и с утра на холодную.
Второе спасибище Сергею (Толстый) за оперативную доставку, и установку.
Доклад закончил.

Источник

Hummer H2. Instruction — page 407

center (DIC) when the powertrain control module (PCM) detects a low engine oil level condition. The PCM
only monitors the oil level switch signal circuit for a brief period between key on and ignition crank. The IPC
receives a class 2 message from the PCM requesting illumination.

CHANGE ENGINE OIL

The instrument panel cluster (IPC) illuminates the CHANGE ENGINE OIL message when the powertrain
control module (PCM) determines that the engine oil should be changed. The IPC receives a class 2 message
from the PCM requesting illumination. Once the oil is changed, perform the engine oil monitor reset procedure
in order to clear the Change Engine Oil indicator. Refer to GM Oil Life System — Resetting in Maintenance
and Lubrication.

The instrument panel cluster (IPC) illuminates the FUEL LEVEL LOW message in the driver information
center (DIC) and the LOW FUEL indicator when the IPC detects that the fuel level is less than a pre-determined
value. The IPC receives a class 2 message from the powertrain control module (PCM) indicating fuel level
percent.

The instrument panel cluster (IPC) illuminates the ICE POSSIBLE message in the driver information center
(DIC) when the outside air temperature drops below 2.5°C (36.5°F). The IPC receives a class 2 message from
the body control module (BCM) indicating the outside air temperature.

Читайте также:  Эксплуатация nissan patrol y62

The instrument panel cluster (IPC) illuminates the OIL LIFE RESET message when the powertrain control
module (PCM) determines that the engine oil should be changed. The IPC receives a class 2 message from the
PCM indicating the remaining oil life percent. Once the oil is changed, perform the engine oil monitor reset
procedure in order to clear the Change Engine Oil indicator. Refer to GM Oil Life System — Resetting in
Maintenance and Lubrication.

The instrument panel cluster (IPC) illuminates the OIL PRESSURE LOW message in the driver information
center (DIC) when the powertrain control module (PCM) detects a low oil pressure condition with the signal
circuit low. The IPC receives a class 2 message from the PCM requesting illumination.

The instrument panel cluster (IPC) illuminates the OVERSPEED indicator when the IPC detects that the vehicle
speed is more than 120 km/h (75 mph).

The instrument panel cluster (IPC) illuminates the PROGRAM CLUSTER message in the driver information
center (DIC) when the IPC has not been programmed after an IPC replacement. Refer to Service Programming

2004 ACCESSORIES & EQUIPMENT Instrument Panel, Gauges, and Console — Hummer H2

System (SPS) in Programming.

SERVICE TIRES SOON (Mideast export)

The instrument panel cluster (IPC) illuminates the SERVICE TIRE SOON message when the vehicle
communication interface module (VCIM) determines that the tires have to be changed. The IPC receives a class
2 message from the VCIM.

SERVICE VEHICLE SOON (Mideast export)

The instrument panel cluster (IPC) illuminates the SERVICE VEHICLE SOON message when the vehicle
communication interface module (VCIM) has to be replaced. The IPC receives a class 2 message from the
VCIM.

The instrument panel cluster (IPC) illuminates the TIGHTEN FUEL CAP message in the driver information
center (DIC) when the powertrain control module (PCM) detects a low fuel pressure condition. The IPC
receives a class 2 message from the PCM requesting illumination.

TIRE SERVICE REQUIRED (Mideast export)

The instrument panel cluster (IPC) illuminates the Tire Service Required message one month after the Service
Tires Soon message is displayed. The powertrain control module (PCM) receives a class 2 message from the
IPC limiting the vehicle speed to 64.4 km/h (40 mph).

VEHICLE SPEED LIMITED

The instrument panel cluster (IPC) illuminates the VEHICLE SPEED LIMITED message in the driver
information center (DIC).

DRIVER INFORMATION CENTER (DIC) DESCRIPTION AND OPERATION

Driver Information Center (DIC)

Читайте также:  Уаз 469 зазоры дверей

The driver information center (DIC) consists of a single line 22 character vacuum fluorescent (VF) display
placed in the lower center area of the instrument panel cluster (IPC). The DIC will display vehicle information,
configuration, and warning parameters to the driver.

The display parameters are cycled, changed, and acknowledged using 4 DIC buttons.

Button representation icon appears as a road to the horizon.

2004 ACCESSORIES & EQUIPMENT Instrument Panel, Gauges, and Console — Hummer H2

Button representation icon appears as a gasoline pump.

Button representation icon appears as a human next to vehicle.

Button representation icon appears as an arrow.

The DIC parameters are displayed by order of priority as follows (from highest to lowest) :

Vehicle information provides feedback to the driver on vehicle performance, mileage, maintenance, or related
information.

Vehicle information can only be displayed with the ignition switch in the RUN position.

When the English/Metric status changes, any applicable vehicle information data values will also change.

DIC Trip Information / Reset Capabilities

The available DIC Trip Information and reset capabilities are as follows:

Odometer — Cannot be reset

Personal Trip Odometer — Can be reset

Business Trip Odometer — Can be reset

Hourmeter — Cannot be reset

The trip reset stem on the IPC operates in the following manner with the ignition switch in the RUN position:

1. Each time the trip reset stem is pushed the display will cycle to the next trip parameter. The trip

parameters are as follows:

2004 ACCESSORIES & EQUIPMENT Instrument Panel, Gauges, and Console — Hummer H2

2. Holding the trip reset stem for greater than 1 second or depressing the SWC Select button while either

Personal Trip or Business Trip odometer is displayed will reset the displayed trip odometer and all other
corresponding trip parameters to 0.0 upon release of the stem. The trip odometer will remain displayed
after being reset.

3. If a trip information parameter is being displayed, pressing the DIC Trip Information button will display

the next trip information parameter.

4. If the next Trip Information parameter to be displayed is Timer, Hourmeter, or blank, pressing the reset

stem will return the display to the Odometer.

The odometer is capable of displaying values from 0 — 999,999 mi or km.

If the ignition is in the OFF or UNLOCK/ACC position, the odometer can be displayed by pressing the trip
reset stem. The odometer will remain displayed for 5 seconds.

The DIC can display Personal Trip or Business Trip odometers.

The trip odometers are capable of displaying values from 0 — 999999.9 mi or km.

Читайте также:  Задняя полуось уаз 3909

When the maximum value is reached, the trip odometer will roll over to 0.0.

The Timer is displayed as XX (hours) : XX (minutes) : XX (seconds).

The Timer is started and stopped using the DIC Select button.

Holding the Select button for longer than 1 second while the Timer parameter is displayed will reset the Timer
to 00:00:00.

The Timer status and data value is retained in memory when the ignition is turned OFF. When the ignition is
turned ON again, the Timer status and data value is resumed.

The Timer maximum value is 99:59:59. When the maximum is reached, the Timer rolls over to 00:00:00 and
continues to operate.

2004 ACCESSORIES & EQUIPMENT Instrument Panel, Gauges, and Console — Hummer H2

Источник

HUMMER H2 Tighten fuel cap и ошибка 455

Для полноценного использования форума — авторизуйтесь под своей учетной записью или зарегистрируйтесь.
После этого вам станут доступны все функции форума, включая просмотр статистики новых сообщений, галерея, календарь событий, просмотр скрытых ссылок и прочий функционал.

Вы используете устаревший браузер. Этот и другие сайты могут отображаться в нём некорректно.
Вам необходимо обновить браузер или попробовать использовать другой.

Hot Rod

Tighten fuel cap и ошибка P0455

Поиском не нашел, но совет нужен.

Ситуация такова:
Почти каждый день с утра загорается на панели надпись: «Tighten fuel cap» и раз в 3-4 дня вылазит ошибка P0455 (большая утечка системы улавливания паров бензина). Грешим на клапан. Клапан этот расположен слева на раме, с внешней стороны, примерно на уровне ног заднего пассажира (ну нет под рукой у меня бумажки с его точным названием. ). Представляет из себя обычный, сбрасывающий давление в системе паров, электрический клапан, вернее поднимающий давление, а не сбрасывающий, т к его нормальное положение при отключенном питании «открыт».
Если необходимо его точное название и маркировка, то скажите и я завтра поищу оставшиеся у меня с диагностики распечатки

Вопрос в следующем:
может ли ошибка «не закрыт топливный бак» быть следствием неисправности этого клапана?
Или все же это разные проблемы и «не герметичность» бака нужно все равно искать.

Вопрос встал из-за того, что заменить этот клапан не проблема и поменять я его смогу в Москве (собираюсь скоро в отпуск на Хомяке), а вот снимать бензобак и искать утечку воздуха по дороге в отпуск совсем не хочется и мне легче и проще это сделать дома.

Господа Хомяководы, дайте совет, только прошу советы давать подтвержденные практикой, а не чисто теоретические размышления, коих у меня и у самого предостаточно.

Источник

Оцените статью
Adblock
detector