Land Rover Defender 2021-2022 отзывы владельцев
Достоинства и недостатки Ленд Ровер Дефендер в новом кузове выявлены на основе отзывов реальных владельцев. Более детальные плюсы и минусы Land Rover Defender 2.0 и 3.0 бензин и дизель с автоматом и полным приводом можно узнать из рассказов ниже:
Отзывы владельцев
Вчера поехал к родителям, 500 км по трассе, ощущения смешанные. Тачка крутая, но есть нюансы… Аэродинамика ожидаемо не на высоте, шумит через стекла и проемы, причем прям ощутимо. Плюс подсвистывает в районе водительского стекла.
В целом динамика и торможения меня вполне устраивают, учитывая, что машина совсем не провоцирует на активное вождение: 120-140 км/ч по-моему мнению нормальная скорость для него. Ощущается примерно как 200+ на Cayenne) Все-таки трасса не его стихия.
Если кто-то думает о выборе, то вы должны четко понимать, что этот автомобиль не про быстро ехать по хорошим дорогам. В этом плане Q7 с ее двойными стеклами гораздо предпочтительнее.
Дефендер — машина однозначно стоящая, очень хочется испытать ее в ее стихии, чтобы окончательное представление сложилось. Считаю, что покупать нужно самые простые комплектации, опираясь только на технический функционал.
Видео отзыв
Проехал за месяц 5 000 км. До этого катался на Вольво XC90 и поэтому буду невольно сравнивать некоторые моменты.
Что нравится:
1. Посадка водителя. Высоко сижу, далеко гляжу.
2. Навигация. Лучше чем в Вольво во много раз.
3. Тишина в салоне. Намного тише Вольво. У «шведа» все плюсы потрясающей акустики B&W убивались на скорости 100+.
Что не нравится:
1. Микроскопический багажник. По сравнению с XC90. Я знал на что шел, но все равно каждый раз грущу, открывая заднюю дверь.
2. Боковые зеркала. Очень низкая посадка зеркал. Огромные слепые зоны. Не помогает даже максимальное положение «от себя и наверх».
3. Адаптивный круиз-контроль. Дерганый и полуслепой при перестроениях. Вольвовскому в подметки не годится.
4. Акустика. Так себе.
5. Расход топлива. Очень высокий: 65-литрового бака на Вольво хватало больше (километров на 50-100) чем 90-литрового на Дефендере при одинаковом типе езды.
6. На подземную парковку в Сити не влезает по высоте, да и гараж придется перестраивать к зиме…
7. Беспроводная зарядка работает отрывками по 5 сек.
Что заметил за первые километры трассы и городской эксплуатации, кратко и тезисно:
1. Очень тихо в салоне. Двигатель не слышно, на скорости более 120 км/ч есть аэродинамический шум, но в целом это тихий автомобиль.
2. Раздражает рычаг переключения скоростей. Дело привычки, конечно, но реально к нему надо привыкать. Пару раз было, что вместо задней, включал прямую и обратно. От столкновения уберегал режим autohold.
3. Зеркало ClearSight — классная реализация и однозначно важная опция, без которой Деф лучше не брать. На крыше стоит плавник GPS и в него встроена камера, на зеркало транслируется картинка с этой камеры. Смотришь в зеркало заднего вида, а видишь картинку с камеры. Это крайне удобно, когда багажник забит вещами или заднее стекло залито грязью.
4. Напрягает и удивляет отсутствие габаритной линии границ бампера и открытия двери на динамических линиях парковки. Простая фишка, но существенно снижает риск куда-то въехать при заднем ходе. В любом случае, к габаритам надо привыкать. Как никак, пять метров длины, включая запаску.
5. Мультимедиа система шустрая и наконец-то сделана качественно. Скажу прямо — у Land Rover всегда была очень странная мультимедиа система, в плане качества картинки и эргономики работы с ней. В этот раз все получилось.
6. Места в салоне очень много. Огромное количество разных ниш и розеток для зарядки устройств. Часть портов это USB, другая часть это уже USB-C. Это удобно.
7. Сиденья у ягуара однозначно удобнее, тут отсутствует боковая поддержка. В целом удобно, но чего то не хватает. Не эталон в общем.
8. Функция удержания в полосе очень удобна на трассе. Реально возвращает в полосу, если только отвлекся. Минусы у нее есть — может принять бруствер снега на обочине как границу полосы и подвернуть руль в сторону от него. Вывод — держать руль надо всегда.
Решили проехать по лесной дороге возле Черновцов (район Цецино). Как оказалось дороги там нет вовсе, мост разрушен, сплошная Амазонка)
Несмотря на обычную городскую резину и отсутствие задней блокировки дифференциала, Дэф забрался далеко (как в шутке про трактор) и успешно закопался намертво в глине.
Поиск трактора в воскресенье ни к чему не привел. МЧСники тоже отказались помогать вызволять машину, так как «нет угрозы жизни».
Вызволили «проходимца» с привлечением местных жителей, которые были очень удивлены тем, как далеко мы забрались. В общем, проходимость у Дэфа выше всяких похвал!
EMBRACE THE IMPOSSIBLE
Pack up and go anywhere. Optional third-row seating and serious capability.
Defender in its purest form. Endless possibilities await.
Capable and commercial. The toughest Defender ever.
RUGBY WORLD CUP FRANCE 2023
Defender is proud to be a Worldwide Partner of Rugby World Cup France 2023.
Defender is the Official Vehicle Partner of Glastonbury 2023.
TRAVEL. FROM A UNIQUE PERSPECTIVE
Your self-drive adventure of a lifetime.
© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2023
Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070
Smart Settings is intended to be released as part of a future wireless software update. Software development and releases are subject to movements in planning and programming, and dates may be subject to change.
All derivatives of Defender and Velar are available to order now. Please refer to your retailer for more detail on customer deliveries of Plug-in Hybrid models when placing your order.
Important note on imagery & specification. The global shortage of semiconductors is currently affecting vehicle build specifications, option availability, and build timings. This is a very dynamic situation, and as a result imagery used within the website at present may not fully reflect current specifications for features, options, trim and colour schemes. Please consult your Retailer who will be able to confirm any current restrictions with you in order to allow an informed choice.
Jaguar Land Rover Limited is constantly seeking ways to improve the specification, design and production of its vehicles, parts and accessories and alterations take place continually, and we reserve the right to change without notice. Some features may vary between optional and standard for different model years. The information, specification, engines and colours on this website are based on European specification and may vary from market to market and are subject to change without notice. Some vehicles are shown with optional equipment and retailer-fit accessories that may not be available in all markets. Please contact your local retailer for local availability and prices.
WLTP is the new official EU test used to calculate standardised fuel consumption and CO2 figures for passenger cars. It measures fuel, energy consumption, range and emissions. This is designed to provide figures closer to real-world driving behaviour. It tests vehicles with optional equipment and with a more demanding test procedure and driving profile.
The figures provided are manufacturer’s estimates and will be replaced with the official EU test figures as soon as they are available. For comparison purposes only. Real world figures may differ. CO2 and fuel economy figures may vary according to factors such as driving styles, environmental conditions, load, wheel fitment and accessories.
The mapping on this website is provided by external mapping providers and is for general information purposes only.
Land rover defender ii 110 2021
DEFENDER 110 V8 CARPATHIAN EDITION
The ultimate combination of power, capability and design.
Where power meets capability.
Extremely tough in any environment.
A unique interpretation of the modern Defender.
Excels both off and on-road.
Defender in its purest form.
DEFENDER 110 HARD TOP
Where capability meets business and adventure.
DEFENDER 110 HARD TOP
Where capability meets business and adventure.
Available in three sizes and up to eight seats.
Compact proportions, with the option of six seats.
Best in class space, with eight seats.
Equipped for 21 st century adventures.
♢ Image shown depicts AC charging featuring the Public Charging Cable available on all Defender PHEV models.
Pivi and InControl features, options, third party services and their availability remain market dependent – check with your Land Rover Retailer for local market availability and full terms. Mobile network connectivity cannot be guaranteed in all locations. Information and images displayed in relation to the InControl technology, including screens or sequences, are subject to software updates, version control and other system/visual changes depending on options selected.
All in-car features should be used by drivers only when safe for them to do so. Drivers must ensure they are in full control of the vehicle at all times.
Off-road sequences on dedicated land with full permissions.
Challenging off-road driving requires full training and experience. Risk of injury and damage. Never drive beyond your abilities.
Always check route, surface, base and exit before entering frozen terrain.
Updates will require data connection.
© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2023
Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070
Smart Settings is intended to be released as part of a future wireless software update. Software development and releases are subject to movements in planning and programming, and dates may be subject to change.
All derivatives of Defender and Velar are available to order now. Please refer to your retailer for more detail on customer deliveries of Plug-in Hybrid models when placing your order.
Important note on imagery & specification. The global shortage of semiconductors is currently affecting vehicle build specifications, option availability, and build timings. This is a very dynamic situation, and as a result imagery used within the website at present may not fully reflect current specifications for features, options, trim and colour schemes. Please consult your Retailer who will be able to confirm any current restrictions with you in order to allow an informed choice.
Jaguar Land Rover Limited is constantly seeking ways to improve the specification, design and production of its vehicles, parts and accessories and alterations take place continually, and we reserve the right to change without notice. Some features may vary between optional and standard for different model years. The information, specification, engines and colours on this website are based on European specification and may vary from market to market and are subject to change without notice. Some vehicles are shown with optional equipment and retailer-fit accessories that may not be available in all markets. Please contact your local retailer for local availability and prices.
WLTP is the new official EU test used to calculate standardised fuel consumption and CO2 figures for passenger cars. It measures fuel, energy consumption, range and emissions. This is designed to provide figures closer to real-world driving behaviour. It tests vehicles with optional equipment and with a more demanding test procedure and driving profile.
The figures provided are manufacturer’s estimates and will be replaced with the official EU test figures as soon as they are available. For comparison purposes only. Real world figures may differ. CO2 and fuel economy figures may vary according to factors such as driving styles, environmental conditions, load, wheel fitment and accessories.
The mapping on this website is provided by external mapping providers and is for general information purposes only.