- 2017 Ford Explorer Sport (U502)
- Ford Explorer Sport 2017
- 2017 Ford Explorer Sport Specs
- Performance Specs
- Engine and Transmission
- Steering
- Wheels
- Suspension
- Tires
- Fuel and MPG
- Fuel Economy
- Fuel Tank
- Emissions
- Dimensions and Measurement
- Exterior Dimensions
- Interior Space
- Weight and Towing
- Colors and Materials
- Standard Exterior Colors
- Optional Exterior Colors
- Features and Options
- Infotainment
- Interior Trim
- Comfort
- Additional Packages
- BLIS Plus Inflatable Rear Safety Belts Package
- Equipment Group 401A
2017 Ford Explorer Sport (U502)
Закос под Рэндж Ровер Спорт. Но мне больше даже нравится. Вот американские пикапы и такие сараи я люблю! Классный аппарат.
Да, вроде и сильно схожи с Рэнджем, но Форд смотрится привлекательнее и его дизайн не отнимает у него внедорожного вида, а новые Рэнджи реально скоро на малолитражки похожи будут из-за своего дизайна сверхсовременного, зализанные, с узкими фарами и т.п.
Да ну нет, ребят. Да, с Рейнджем есть какое-то сходство, но надо ведь понимать, где аристократ, а где американец. Это если говорить про топовый Range. Если про Sport, то тут уже сравнимо, хотя я всё равно за британца. Но Форд красивый, да. В чём-то даже лучше своего брата Navigator за счёт удачных пропорций. С движком вот мне непонятно: здесь точно одна турбина? У Линкольна на аналогичном моторе две.
Рэндж Ровер похож на МАЛОЛИТРАЖКУ. Ну ты и выдал)))))) Дизайн у Рэнджа, наоборот, делает его широким и немного раздутым, а про «внедорожность» — каждому свое. Для кого-то и дизайн Крузера покажется не «внедорожным».
А насчет данного авто — удивил, но , отнють, не приятно. С первого взгляда сложно определить что это за автомобиль: кроссовер или внедорожник. Но, мотор 3.5 и v-образная шестерка выдают кроссовер, в каковой превратился и «навигатор». А так, ничего удивительного.
А что, разница между кроссовером и внедорожником определяется объёмом и типом мотора? Ну тогда и Гелик не внедорожник, кроме AMGшек и G500. А Форду на серьёзном бездорожье делать нечего, конечно, но и кроссоверы он далеко перерос, особенно учитывая его 5 с лишним метров длины.
504 сантиметра, если быть точным. Всё-таки это Explorer, а не Escape, и именно он служит основой для гигантских Навигаторов. И да, у него твин-турбо, как я и думал.
«Но, мотор 3.5 и v-образная шестерка выдают кроссовер», «А что, разница между кроссовером и внедорожником определяется объёмом и типом мотора», «Нет, но это один из нюансов» — Чё бл*?))) Мотор тут никак не критерий. Дефендер и Гелики с небольшими дизелями — настоящие внедорожники. А вот Инфинити FX с V6 и Кадиллак Эскалэйд с мотором размером с дом — кроссоверы.
У тебя моСК? эхх, не знаем русский язык. ну, хорошо — объясню по-английски — SUV — like a big , showy car with the possibility to ride in the mud . Well, do not want a man sedan .
Кстати, у этого форда подозрительно бедноватый салончик. проверьте, из максимальной ли комплектации он или нет.
Все эти аббревиатуры америкосы и придумали, по факту это сочетание обозначает «кроссовер». Еще не внедорожник, но уже не легковушка. Хотя, они все-таки на маленькую, но ступеньку выше кроссоверов, но граница между ними очень размыта. А по поводу аристократичности: никогда не быть ничему американскому аристократичным, никогда. А все потому, что выветрилось это понятие из менталитета американского, как только жители Старого света перебрались и обжились на новом для себя континенте. Хотя, справедливости ради стоит сказать, что и перебирались из Европы люди, которым и до переезда неизвестно было такое понятие, как аристократичность.
Насчёт аристократичности — не скажи. Разные перебирались. Хотя большинство, предприимчивые прогрессивные деятели. Ну и плюс оппортунисты разные. Что до аристократизма, ну на ум Кадиллаки приходят. SUV — Спортивно-утилитарное транспортное средство. Это тип кузова. Вместительный универсал, схожий с внедорожником (кроссовер), ну или сам внедорожник. Аналогичный, но с кузовом типа Пикап называется SUT — спортивно-утилитарный перевозчик. Под спортом подразумевается не спортивность самого авто, а возможность перевозки спортивного инвентаря и вообще, использования в качестве автомобиля для активного отдыха.
Что-то сомневаюсь в его характеристиках. 7 секунд до 100 при весе 2200 и мощности 365лс. думаю он на полсекунды быстрее.
Правильно сомневаешься. Однако, Ford Explorer XLT Sport, это оригинальное наименование? Насколько видно по оф.странице, до недавнего времени у Explorer пятого поколения были отдельные, отличающиеся между собой модификации, XLT и Sport, причем последняя была доступна только с турбомотором ( + 116 кг к 294-сильному 3,5 V6) и полным приводом ( +80 кг по сравнению с передним моноприводом). То есть, 2218/2293 кг, 365( 370) л.с./5500 и 475 Нм/3500, 238 км/час и 6,4 секунды до сотни с 6-ступенчатым автоматом со «скоростной» главной передачей, равной 3,16.
Безнаддувный вариант «шестерки» Duratec 35 идет в паре с более тяговитой главной передачей 3,65 и обеспечивает 2022/2097-кг автомобилю максимальную скорость 214 км/час и 7,2-секундный разгон до сотни. До 60 миль/час, это, как раз и соответствует 6,9-секундам.
]А этот какой? Я не совсем понял))) Ты сказал, что безнаддувный выдает 6.9 до ста, а у этого твин-турбо стоит. + инфа с 5 сайтов про 6.4
294-сильный безнаддувный вариант разгоняется до 60 миль/час за 6,9 секунды и до 100 км/час за 7,2 секунды. Этот, 370-сильный с турбошестеркой, до 60 миль/час за 6,0 секунды, и до 100 км/час — за 6,4 секунды.
Ford Explorer Sport 2017
Available with plenty of features and three distinctly different engines, the 2017 Ford Explorer has a lot to offer if you’re shopping for a three-row crossover SUV. Its outstanding quietness and quality cabin trimmings elevate this practical do-all crossover to the front of the segment.
A household name among American carbuyers, the Ford Explorer has evolved from its long-ago roots as a body-on-frame SUV into the comprehensively modern three-row crossover it is today. Depending on trim level and options (and how deep your pockets are), it can be downright luxurious. Our preference for the Sport arises from the «drives big» nature of other non-Sport trim levels — though comfortable, the soft suspension and numb steering of non-Sport models make their driving experience oddly ponderous.
Aside from that, though, there is an awful lot to credit to the Explorer. You can configure an Explorer that keeps things relatively basic, or you can go all-in on luxury. Versatility is a strong suit, too. You have your choice of three engines. You can get it with a second-row bench or captain’s chairs and option the second and/or third row with power-folding functionality. Lots of cargo space is standard.
Pros
Plenty of high-tech features that are easy to use
Optional turbocharged V6 engine delivers plentiful power
Cabin is quiet and comfortable on the highway
Cargo space is generous behind the third row
Cons
Depending on trim level, feels big and ponderous from behind the wheel
Legroom in the second and third rows is subpar
The 2017 Ford Explorer adds a sport appearance package and Sync 3, both of which are important to today’s SUV buyers.
The 2017 Ford Explorer gets a sport appearance package on lower trims, which is what Explorer buyers are looking for nowadays.
The Ford Explorer’s wide offering of powertrains is an asset, we like every step along the way.
The Explorer has a good mix of comfortable seating, versatility, and space for families.
The Explorer scores well on federal tests, but IIHS tests are a different story.
A Sport Appearance Package is here now for buyers who want their 2017 Ford Explorers to look the part.
The 2017 Ford Explorer returns decent economy for a three-row hauler—mostly.
Pros
A nicely executed do-it-all
Excellent ride and handling for an SUV
Fuel-efficient—on paper
Sync 3 is better .
Sport appearance package is much appreciated
Cons
but Sync 3 still has issues
Real-world mileage question
Platinum prices are in line with luxury vehicles
The 2017 Ford Explorer will feature a new XLT Sport Appearance package, as well as interior enhancements. A hands-free liftgate will be standard on Sport models, while Sync 3 will be offered on the XLT and come standard on the Limited, Sport, and Platinum models.
The 2017 Ford Explorer SUV offers three-row seating, can hold up to seven passengers, and is offered in front-wheel drive and all-wheel drive configurations.
The 2017 Ford Explorer comes standard with LED low-beam headlights on every trim.
The Ford Explorer was refreshed for 2016, sporting a new look and upgrades to the engine and feature content. The 2017 Explorer doesn’t change much, but adds a new sport package to the XLT trim, as well as additional safety features.
Pros
New XLT Sport Appearance package
Well-appointed Platinum trim
Cons
Cramped third-row seating
Slow acceleration on lower trim models
With the exception of a new Sport Appearance package for the XLT trim, the 2017 Ford Explorer SUV carries over unchanged.
When it comes to horsepower, Ford’s 7-passenger Explorer SUV for 2017 delivers at every level. From the standard 290-horsepower V6 to the fuel-efficient 280-horsepower turbo 4-cylinder available in the base.
XLT and Limited trims, Ford places choice front and center. Need more “oomph”? Try out the Sport and Platinum trim’s 365-horsepower twin-turbocharged V6. Capable for sure, the Explorer delivers excellent passing and pulling power and its heavily weighted steering and taut suspension give this big SUV impressive cornering ability, although its high beltline and massive front bumper make maneuvers in tight quarters a bit harrowing. Ford has done an excellent job keeping road, engine and wind noise out of the cabin, and all but the rearmost occupants felt the seating was both comfortable and supportive. The Explorer’s adaptive cruise control works well, but we wish it offered fully autonomous braking like the Honda Pilot, not just collision warning.
Pros
If you’re looking for a family SUV with advanced electronics and safety features, plus a wide range of engines and option choices, Ford’s midsize SUV for 2017 is hard to beat. The Explorer’s advanced all-wheel-drive (AWD) system makes it more off-road capable than a Honda Pilot or Mazda CX-9.
Cons
If you’re looking for something that’s easy to maneuver and park, and you don’t need a 3rd-row seat, a smaller SUV like the Ford Edge, Nissan Murano or Jeep Grand Cherokee makes a better choice. The Jeep also bests the Explorer both off-road and in towing (7,800 pounds vs. 5,000).
2017 Ford Explorer Sport Specs
2017 Ford Explorer Sport 4WD powered by 3.5L V6 Gas Engine with 6-Speed Automatic transmission.
Performance Specs
Engine and Transmission
Steering
Wheels
Suspension
Tires
Fuel and MPG
Fuel Economy
Fuel Tank
Emissions
Dimensions and Measurement
Exterior Dimensions
Interior Space
Weight and Towing
Colors and Materials
Standard Exterior Colors
Optional Exterior Colors
Features and Options
Infotainment
Interior Trim
Comfort
Additional Packages
BLIS Plus Inflatable Rear Safety Belts Package
Auto-Dimming Driver’s Sideview Mirror, BLIS (Blind Spot Information System), cross-traffic alert, Inflatable Rear Seatbelts 2nd row outboard seating positions
Equipment Group 401A
Remote Control Front Windows Vents moonroof, when equipped, Front 180 Degree Camera w/Split View & Washer, Universal Garage Door Opener, Power-Adjustable Pedals, Ambient Lighting, Power Tilt/Telescoping Steering Wheel, BLIS Plus Inflatable Rear Safety Belts Package, Auto-Dimming Driver’s Sideview Mirror, BLIS (Blind Spot Information System), cross-traffic alert, Inflatable Rear Seatbelts 2nd row outboard seating positions, Dual 2nd Row Smart Charging USB, Memory Feature, driver seat, pedals and sideview mirrors memory, Power Folding Sideview Mirrors w/Autofold, Radio: Premium Sound from Sony, Clear Phase and Live Acoustics, 110V/400W AC Power Outlet Replaces the powerpoint port on the rear side of the center floor console