For those of us who work 9-5 but love to play hard, an all-terrain tire is a great choice. They allow for a wide range of off-road capabilities without sacrificing too much ride comfort. Typically they will have a tougher sidewall and much more aggressive, deeper tread than an all-season tire. Some of the abilities of these tires include:
It’s also becoming more common for all-terrain tires to be rated for severe snow conditions (you can find these ratings signified on the sidewall with a three peak mountain icon.)
If you’re looking strictly for off-road capability and on-road ride comfort is of little importance to you, then a mud-terrain tire is perfect for you. They deliver excellent performance and the most aggressive look possible for off-road and over-landing use.
Mud-terrain tires are great for those who will spend 80-90% of their time off-road. If you plan to drive these tires more than 20% on-road, this may not be the best choice.
This tire has been gaining popularity among small SUV owners due to its aggressive styling, strength, heavy tread pattern, and relatively light weight considering how durable it is. It’s comparable to the BFGoodrich KO2 but without as much of the weight that bogs down smaller drive trains. You need to add this tire to your list of possibilities as you shop. It’s also much less expensive than some of the other options available.
This tire is available in both LT and P options and comes in a wide range of sizes. The ever-popular 235/75R15 size that is run by many Crosstrek owners and 245/65R17 can both be purchased in the Wildpeak AT3W.
The Discoverer is a fantastic option for someone who is looking for a daily drivable all-terrain tire. This is our top pick for Subaru owners who use their car for more than 60% pavement driving. They score extremely well with consumers for dry pavement handling, comfort, and road noise.
Of course, being a more drivable all-terrain tire means that the tread pattern is slightly less aggressive than what we’re used to. We wish the sidewall design was a tad more “mean” looking. But it is still far more robust than your average all-season tire.
Toyo Open Country A/T III– This is another great option for anyone looking to enhance the look of their Subaru and gain additional off-road performance. This tire is built to take on any adventure you throw its way – whether you’re cruising on the highway or exploring off-road trails. With its aggressive tread design and durable construction, this tire offers good traction on various surfaces. We’re hearing that it performs well on dry pavement, wet roads, and even muddy trails. The AT3 seamlessly transitions between different environments, providing exceptional grip and stability throughout your journey.
The AT3 is available in a wide range of sizes, including several options that are popular among off-road Subaru enthusiasts. Whether you’re driving a Subaru Forester, Outback, Ascent, Crosstrek, or even WRX, you’ll likely find a size that suits your needs. The AT3 tire comes in sizes such as 215/75R15, 235/75R15, 225/65R17, and 235/60R18, which are commonly fitted on Subarus. These sizes provide a great balance between off-road capability and on-road performance, ensuring a proper fit and maintaining an overall feeling of capability.
We put about 20k miles on the Toyo Open Country AT2 and the newer AT3 is even better in our opinion. Read the AT2 review here: Toyo Open Country Review
TIP: We’ve found the best prices on Discount Tire, Tire Rack, and Amazon.
Вы используете устаревший браузер. Этот и другие сайты могут отображаться в нём некорректно.
Вам необходимо обновить браузер или попробовать использовать другой.
Всем привет!
У кого есть опыт эксплуатации AT резины такого размера на SJ, прошу поделиться впечатлениями.
Хочу поставить такую для грязюки. Лифт делать не хочу.
Нормально ли она встанет? По шинному калькулятору она на 2 мм увеличивает радиус от штатной 225/60/17, по идее, никаких проблем быть не должно. Смущает, что второй штатный размер резины 215/65/16, который занижает клиренс на 8 мм
Если я чего-то не знаю, просветите.
Спасибо
По SJ не скажу, у меня SH с небольшим лифтом от которого задняя ось сместилась чуть вперед. При этом 225/60/17 не задевает только при полностью вывешенном колесе. 215/65/16, в принципе тоже. При езде проблем нет. И по запасу могу сказать, что 2 лишних миллиметра еще можно добавить без потерь. Так что SJ, без лифта, спокойно пережует 70-й профиль. Передняя ось вообще с запасом, все ок.
По SJ не скажу, у меня SH с небольшим лифтом от которого задняя ось сместилась чуть вперед. При этом 225/60/17 не задевает только при полностью вывешенном колесе. 215/65/16, в принципе тоже. При езде проблем нет. И по запасу могу сказать, что 2 лишних миллиметра еще можно добавить без потерь. Так что SJ, без лифта, спокойно пережует 70-й профиль. Передняя ось вообще с запасом, все ок.
Евгений, спасибо!
Если в течение пары дней никто из владельцев SJ здесь аргументированно не отговорит, буду покупать
Только почему иммено гудридж они дорогущие, есть другие атешки, я сибе на сг toyo open country A/T plus ставил вполне приличная резина.
Только почему иммено гудридж они дорогущие, есть другие атешки, я сибе на сг toyo open country A/T plus ставил вполне приличная резина.
А вы на forastere собираетесь ездить на жесткий офроуд или на одном комплекте резины проехать 100000 км.
Евгений, да, в том числе и поэтому выбрал Goodrich.
А вы на forastere собираетесь ездить на жесткий офроуд или на одном комплекте резины проехать 100000 км.
Денис, вообще, планирую эксплуатировать один, этот, комплект резины для путешествий на все время езды на форике. Причем, эта резина будет специальным комплектом. Кто его там знает насколько суровая грязюка попадется. Для обычного города есть штатная шоссейка.
А вы на forastere собираетесь ездить на жесткий офроуд или на одном комплекте резины проехать 100000 км.
А что собираться? Я, когда нужен был оффроад, покупал себе континенталь ContiCrossContact. Понятие «жесткий оффроад» для форестера — это вообще практически невозможно, но для Оленьей тропы и Хозяина леса хватало. Но, даже контик быстро трется по асфальту, а уж про тойо наслышан (супер быстро). Потому и высказался. Гудрич повыносливей, на мой взгляд. А так, каждому свой трактор)
[FONT="]
[/FONT]