- Pilot II Застрял на выборе, Пилот или Акула MDX
- Honda Pilot vs. Acura MDX: Compare Crossover SUVs
- Honda Pilot vs. Acura MDX price and trims
- Which Honda Pilot should I buy?
- Which Acura MDX should I buy?
- Does the Honda Pilot or Acura MDX have a better warranty?
- Honda Pilot vs Acura MDX: Compare Crossover SUVs
- Honda Pilot vs. Acura MDX price and trims
- Which Honda Pilot should I buy?
- Which Acura MDX should I buy?
- Does the Honda Pilot or Acura MDX have a better warranty?
Pilot II Застрял на выборе, Пилот или Акула MDX
Всем привет.
Вообщем, тут такое дело, машинку хочется обновить, и в связи с тем, что своих детей у меня трое, и как своих — еще двое, то суммарно мое семейство оставляет 8 человек.
Соответственно, нужна машинка явно больше седана.
Собственно, поэтому мой взор и пал на Пилота.
Хонда Пилот в элегансе 8 года на 50 тыс.пробега — за 900 тыс.руб.
Хонда Пилот в элегансе 8 года на 90 тыс.пробега — за 750 тыс.руб.
Хонда Пилот в ЕХЕ 8 года на 150 тыс.пробега за 750 тыс.руб.
Акура MDX 8 года на 120 тыс пробега за 850 тыс.руб.
Ниссан Патфайндер 8 года на 2.5TDI — за 800 тыс.руб.
Ниссан Патфайндер 10 года на 3.0TDI на 120 тыс. пробега — за 1450 тыс.руб.
Скажу сразу — ни на кроссоверах, ни на джипах, ни на минивэнах — я не ездил, ну разве что на тест-драйве.
Основное место обитания — это город, с периодическими вылазками на дальние дистанции (800-1000 км за один присест) и на пикники, в лес, да в горы.
Итого, город и трассы — это 80% маршрута.
Прадо 150 (из интереса) — до сих пор не понимаю, почему эта машина пользуется такой популярностью, знатный бегемот в прямом смысле слова, забраковал и поставил крест на Прадо как на машине (не в обиду владельцам).
Хайлендер (предыдущий кузов) — понравился, но тесты полного привода — разочаровали, цена — не подъемна.
Ниссан Патфайндер 3.0 TDI на 7АКПП — ох как он прет, очень понравился, но задние ряды — семья забраковала, дальние дистанции — не выдержат, цена — тоже не впечатлила, но V6 дизель мне понравился более чем.
Потом я долго смотрел в сторону Акуры MDX и Пилота — укладывались в мой бюджет (700-800 тыс.руб. +/-)
Бюджет более 800 тыс.руб. — не осилю и с учетом текущих событий в стране — не рискну я все вбухать в машину, семья большая, школа, садик, мать пенсионерка, итого — что-то нужно иметь на «черный день», а в кредиты лезть совсем уж глубоко — не хочу.
Авто покупается лет на 5.
На авто будет ставиться ГБО (да, я читал все по поводу клапанов, но наверно я слишком самоуверен что меня «пронесет», особенные надежды — на вариатор зажигания).
На возгласы — зачем ставить ГБО на 3.5 и экономить, купи сразу 1.6 Ларгуса и не парься — отвечу:
Каждый человек, при выборе авто, ищет компромис в соотношениях цена-год-мощность-вместительность-дизайн-банально нравиться, и далеко не всегда в этот компромисс получаеться включить еще и топливную экономичность, а посему, если машина по всем пунктам устроила, не вижу особого греха в желании сделать ее в добавок еще экономичной (в разумных пределах).
Но это мое ИМХО.
Итак, Акура MDX, что нравиться:
1. Салон (качество материалов и общий дизайн)
2. SH-AWD
3. Ксенон
4. Привод багажника
5. Люк
6. Мультимедиа (для детворы)
7. Двигатель (300 лошадей для 2 тонн считаю достаточным)
Что НЕ нравиться:
1. Двигатель (алюминиевые гильзы, капремонт под 200 тыс.руб.)
2. Салон (7 мест и в основном у всех экземпляров все светлые — не практично)
3. Внешний дизайн (острая морда вообще не впечатляет, как я не пытался себя уверить в ее гармоничности)
4. Цена запчастей как я понял — меня запросто может разорить.
Проверить ездовые качества акулы не представилось возможным..((
Хонда Пилот, что нравиться:
1. Салон (8 мест и еще немного багажника)
2. Цена
3. Не бросается в глаза (ну хонда и хонда, не лексус же)
4. VTM-4 (смотрел конструкцию, это лучше чем свободный диф)
5. Брутальность (аля гелендваген, а гелик мне всегда нравился)
6. Вроде как цена на запчасти не ахти как большая (просветите плиз)
7. В ЕХЕ люк и привод багажника (но походу будут брать Элеганс, ибо пробег..)
Что НЕ нравиться:
1. Салон (после мерса пластик конечно воуще не ахти)
2. Дизайн панели аудио и климата — тоже не очень, но для себя решил, что штатный звук буду менять на «комбайн» с алиэкспресса, например такой:
http://ru.aliexpress.com/item/Andro. CPU-1GHz-Bluetooth-Radio-RDS/32378578203.html
с доустановкой «Bird view 360», ибо детвора во дворе носиться во всех направлениях и смотреть приходиться как говориться в 4 глаза (ну это как время и деньги будут):
http://ru.aliexpress.com/item/Unive. anoramic-View-All-round-rear/32364289391.html
3. VTM-4 (SH-AWD все таки лучше и работает всегда, в отличии от VTM-4)
4. В элегансе нет привода багажника (( Есть ли возможность его от донора поставить?
5. Тема с уровнем маслом и распредвалами — пугает, но думаю все решаемо..
6. Нет ксенона, но решение уже есть тут на форуме
И вот, я застрял в итоге, чтоб брать, Пилота или MDX. ((((
P.S. По тексту возможно будут неточность, ссори, я изучаю Пилот пока что вторую неделю.
Honda Pilot vs. Acura MDX: Compare Crossover SUVs
Are luxury models worth the price? This question has bedeviled car shoppers for years, especially between cars from the same family that share the same platform and similar hardware, such as in the Honda Pilot and upscale Acura MDX. These brothers from the same mother offer three rows of seats, available all-wheel drive, and the latest in connected car technology. So how are these three-row crossover SUVs different?
The differences are stark. The redesigned 2023 Honda Pilot gets longer and roomier, seats up to eight passengers, and comes available with an off-road ready TrailSport trim. The 2023 Acura MDX leans into the more refined side of utility, with a sleeker design, seats for seven in its leather-lined interior, and a performance-minded Type S model with an air suspension that wrings the most out of its impressive handling.
The difference between the base models is more than just $13,000, and the differences grow at the top end, with a price delta of more than $20,000 separating them. What follows is whether we think it’s worth it, and how the Pilot and MDX measure up.
Honda Pilot vs. Acura MDX price and trims
- Base Pilot LX costs about $38,000
- Base Acura MDX costs about $51,000
- Pilot AWD costs $2,100 extra; it’s $2,200 on the MDX
- Best picks: Honda Pilot EX-L, Acura MDX A-Spec if AWD is a must
Which Honda Pilot should I buy?
Skip the base Pilot LX and its small touchscreen to at least the $40,495 Pilot Sport, with its heated front seats with power adjustments, as well as three-zone climate control. The best value for the most features is the EX-L, however. For $43,295, or $43,595 with second row captain’s chairs, the EX-L adds leather upholstery, a 9.0-inch touchscreen, wireless smartphone compatibility and charging, a 9-speaker audio system, and a power tailgate. That’s nearly as good a get as the base Acura MDX that costs just over $50,000.
If all-wheel drive is a must-have, it could be tempting to consider the $49,695 TrailSport edition or the range-topping the $53,375 Pilot Elite, which both have standard AWD. Otherwise, it’s a $2,100 upcharge. The TrailSport has off-road gear and a panoramic sunroof; Elite adds navigation, 20-inch wheels, a removable second-row middle seat, and 12-speaker Bose audio as well as a 10.2-inch digital instrument display, a surround-view camera system, and a head-up display. At that point, our eyes would stray to the MDX.
Which Acura MDX should I buy?
For $50,745, including destination, the Acura MDX comes well equipped, even compared to other premium and luxury three-row crossover SUVs. It rides on 19-inch wheels, a 12.3-inch digital instrument cluster, a 12.3-inch infotainment display screen with wireless Apple CarPlay and Android Auto, wireless smartphone charging, and a panoramic sunroof. There is a caveat, however: The infotainment screen relies on an imprecise console touchpad that might be safer in theory than reaching forward for a touchscreen. If you like playing with all the digital interfaces offered in modern cars, test your tolerance on this one before you buy the MDX.
The base model strikes us as the best deal, but we could appreciate stepping over the $55,000 Technology Package, its leather upholstery and 12-speaker 550-watt ELS audio system for the MDX A-Spec. It absorbs the $2,200 upcharge for AWD by making it standard with its $61,000 tag. It’s mostly a cosmetic upgrade, with blacked-out trim pieces, as well as more firmly bolstered front seats that are heated and cooled.
The $64,500 Advance Package adds 16-way power front seats, a surround-view camera system, a head-up display, a heated steering wheel, and heated rear outboard seats, but for about $4,500 more, the MDX Type S really tempts with its turbo V-6 and air suspension.
Does the Honda Pilot or Acura MDX have a better warranty?
The Acura MDX has a more comprehensive warranty. The 4-year/50,000-mile warranty includes two years or 24,000 miles of scheduled maintenance. The Pilot’s basic warranty is three years or 36,000 miles, whichever comes first.
Honda Pilot vs Acura MDX: Compare Crossover SUVs
Are luxury models worth the price? This question has bedeviled car shoppers for years, especially between cars from the same family that share the same platform and similar hardware, such as in the Honda Pilot and upscale Acura MDX. These brothers from the same mother offer three rows of seats, available all-wheel drive, and the latest in connected car technology. So how are these three-row crossover SUVs different?
The differences are stark. The redesigned 2023 Honda Pilot gets longer and roomier, seats up to eight passengers, and comes available with an off-road ready TrailSport trim. The 2023 Acura MDX leans into the more refined side of utility, with a sleeker design, seats for seven in its leather-lined interior, and a performance-minded Type S model with an air suspension that wrings the most out of its impressive handling.
The difference between the base models is more than just $13,000, and the differences grow at the top end, with a price delta of more than $20,000 separating them. What follows is whether we think it’s worth it, and how the Pilot and MDX measure up.
Honda Pilot vs. Acura MDX price and trims
- Base Pilot LX costs about $38,000
- Base Acura MDX costs about $51,000
- Pilot AWD costs $2,100 extra; it’s $2,200 on the MDX
- Best picks: Honda Pilot EX-L, Acura MDX A-Spec if AWD is a must
Which Honda Pilot should I buy?
Skip the base Pilot LX and its small touchscreen to at least the $40,495 Pilot Sport, with its heated front seats with power adjustments, as well as three-zone climate control. The best value for the most features is the EX-L, however. For $43,295, or $43,595 with second row captain’s chairs, the EX-L adds leather upholstery, a 9.0-inch touchscreen, wireless smartphone compatibility and charging, a 9-speaker audio system, and a power tailgate. That’s nearly as good a get as the base Acura MDX that costs just over $50,000.
If all-wheel drive is a must-have, it could be tempting to consider the $49,695 TrailSport edition or the range-topping the $53,375 Pilot Elite, which both have standard AWD. Otherwise, it’s a $2,100 upcharge. The TrailSport has off-road gear and a panoramic sunroof; Elite adds navigation, 20-inch wheels, a removable second-row middle seat, and 12-speaker Bose audio as well as a 10.2-inch digital instrument display, a surround-view camera system, and a head-up display. At that point, our eyes would stray to the MDX.
Which Acura MDX should I buy?
For $50,745, including destination, the Acura MDX comes well equipped, even compared to other premium and luxury three-row crossover SUVs. It rides on 19-inch wheels, a 12.3-inch digital instrument cluster, a 12.3-inch infotainment display screen with wireless Apple CarPlay and Android Auto, wireless smartphone charging, and a panoramic sunroof. There is a caveat, however: The infotainment screen relies on an imprecise console touchpad that might be safer in theory than reaching forward for a touchscreen. If you like playing with all the digital interfaces offered in modern cars, test your tolerance on this one before you buy the MDX.
The base model strikes us as the best deal, but we could appreciate stepping over the $55,000 Technology Package, its leather upholstery and 12-speaker 550-watt ELS audio system for the MDX A-Spec. It absorbs the $2,200 upcharge for AWD by making it standard with its $61,000 tag. It’s mostly a cosmetic upgrade, with blacked-out trim pieces, as well as more firmly bolstered front seats that are heated and cooled.
The $64,500 Advance Package adds 16-way power front seats, a surround-view camera system, a head-up display, a heated steering wheel, and heated rear outboard seats, but for about $4,500 more, the MDX Type S really tempts with its turbo V-6 and air suspension.
Does the Honda Pilot or Acura MDX have a better warranty?
The Acura MDX has a more comprehensive warranty. The 4-year/50,000-mile warranty includes two years or 24,000 miles of scheduled maintenance. The Pilot’s basic warranty is three years or 36,000 miles, whichever comes first.